ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ για 17ο συνέδριο της ΟΛΜΕ
Χιλιάδες συνάδελφοί μας σε όλη την Ελλάδα συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες των ΕΛΜΕ για την εκλογή αντιπροσώπων για το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Τα αποτελέσματα αυτών που ήδη ψήφισαν (περίπου 80%), δίνουν πολύ ψηλό προβάδισμα στα ριζοσπαστικά σχήματα με τα οποία συνεργάζεται και η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ, (15% και πλέον διαφορά).
Οι εκλογές αυτές γίνονται στο πλαίσιο των νέων πολιτικών συνθηκών όπου συνυπάρχουν η ελπίδα για μια άλλη πορεία της χώρας με το συνεχή αγώνα για τον αποκλεισμό κάθε περίπτωσης επανόδου στο καταστροφικό παρελθόν.
Στο κλίμα φόβου και σύγχυσησ που καλλιεργούν οι διεθνείς κύκλοι των τοκογλύφων δανειστών (ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ) και αναπαράγουν τα εγχώρια πολιτικά και μιντιακά παπαγαλάκια, οι εργαζόμενοι πρέπει να απαντήσουν με τη συσπείρωση και τον αποφασιστικό αγώνα τους.
Στις επερχόμενες εκλογές με τη συμμετοχή μας και την ψήφο μας θα δώσουμε μια πρώτη απάντηση σ΄ αυτούς τους εκβιασμούς. Θα απαιτήσουμε μια ΟΛΜΕ ικανή να συσπειρώσει το σύνολο του κλάδου σε αποφασιστικούς και ενωτικούς αγώνες για τη μεγάλη δημοκρατική αλλαγή στην Παιδεία, την ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας και της ζωής μας.
Στο διάστημα αυτό φάνηκαν τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας κατάστασης. Οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις αποτυπώνουν την πρόθεση αντιμετώπισης των άμεσων και επειγόντων ζητημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα:
- Ορισμένα από τα μεγάλα προβλήματα που απασχόλησαν τον κλάδο μας την τελευταία διετία, ως συνέπεια των καταστροφικών μνημονιακών επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης, παίρνουν το δρόμο της οριστικής επίλυσής τους, χωρίς ΩΣΤΟΣΟ να είναι ολοκληρωμένη η αντιμετώπισή τους. Τα πιο βασικά από αυτά είναι:
- Επαναπρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα- απόλυση και επανασύσταση των τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
- Κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και των απολύσεων.
- Κατάργηση του βασικού νομοθετικού πλαισίου βάσει του οποίου υλοποιούνταν η αξιολόγηση/χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση των σχολείων.
- Κατάργηση των διατάξεων για το «Νέο Λύκειο» και την ΤΕΕ (Τράπεζα Θεμάτων, αποδέσμευση απολυτηρίου από τις προαγωγικές εξετάσεις, νέος τρόπος προαγωγής μαθητών).
- Αλλαγές στο Πειθαρχικό Δίκαιο σε θετική κατεύθυνση (κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας κ.λπ.)
- Ταυτόχρονα αντιμετωπίζονται χρόνια ζητήματα όπως:
- Νέος, πιο δημοκρατικός τρόπος επιλογής των στελεχών, όπου για πρώτη φορά καθιερώνεται να μετράει η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων για τους υποψήφιους διευθυντές σχολείων.
- Κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών και επέβαλλε αναπλήρωση ωρών, χωρίς τη γνώμη της σχολικής κοινότητας, καταστρατηγώντας και εργασιακά δικαιώματα.
- Κατάργηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων.
- Αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, του δικαιώματος σε εκπαιδευτικές άδειες και τη μη διαγραφή τους για 2 χρόνια από τους πίνακες για όσους αρνηθούν μια χρονιά διορισμό.
- Επαναφορά της ευθύνης για τα ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια στο Υπουργείο Παιδείας, απαγόρευση εσωτερικών φροντιστηρίων στα ιδιωτικά σχολεία.
- Κατάργηση με νόμο της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών.
- Η αντιμετώπιση των παραπάνω ζητημάτων δεν σημαίνει ότι για το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό άνοιξε ο δρόμος της μεγάλης αλλαγής στην παιδεία. Μας περιμένουν μεγάλοι αγώνες για την πλήρη ανατροπή της πολιτικής της λιτότητας, για την αντιμετώπιση του βασικού προβλήματος της υποχρηματοδότησης της παιδείας (2,47% του ΑΕΠ), που εμποδίζει την ουσιαστική επίλυση κομβικών ζητημάτων όπως:
- αύξηση μισθών (ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων και των αναπληρωτών) και συντάξεων
- μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα
- μείωση του ωραρίου
- κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς
- κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας - πλήρη δικαιώματα αναπληρωτών
- στήριξη και πλήρης λειτουργία όλων των σχολείων και των υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών.
Είναι προφανές ότι πρέπει να προετοιμαστούμε για τις ριζικές αλλαγές που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση, το νέο καταστατικό χάρτη για την Παιδεία. Εκεί θα δοθούν οι τελικές απαντήσεις στα μεγάλα ζητήματα: 12χρονη εκπαίδευση - νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία - πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, ρόλος του συλλόγου διδασκόντων κ.α.
Για τα ζητήματα αυτά το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στη χάραξη του διεκδικητικού πλαισίου και στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συσπείρωση των συναδέλφων και τον προσανατολισμό των αγώνων της νέας περιόδου.
Υπάρχει δρόμος πολύς ακόμα - πήραμε μόνο μια ανάσα. Μια ανάσα για να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για ένα δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβής των εκπαιδευτικών.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΝΙΚΗ
Στους αγώνες δυναμώνει η Ελπίδα
Οι ζωές μας πάνω από τις πολιτικές ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ
Με συλλογικούς και ενωτικούς αγώνες
- υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών
- ακυρώνουμε μνημόνια και λιτότητα
- διασφαλίζουμε την εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό
ΓΙΑ ΤΟ 17Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ Υποψήφιοι σύνεδροι για το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ |
| |||
1. | Αγγέλου | Κώστας | 2ο Γυμν. Θήβας | |
2. | Αλεξίου | Χρήστος | Γυμν. Σχηματαρίου | |
3. | Γεωργαντά | Ελίζα | 3ο Γυμν. Λιβαδειάς | |
4. | Γκίκας | Παρασκευάς | ΕΠΑΛ Σχηματαρίου | |
5. | Ηλίας | Ιωάννης | Γυμν. Αράχωβας | |
6. | Θηβαίος | Νικόλαος | ΕΠΑΛ Λιβαδειάς | |
7. | Καλαντζής | Εμμανουήλ | ΓΕΛ Βαγίων | |
8. | Καντά | Χρύσα | ΕΠΑΛ Λιβαδειάς | |
9. | Κατωπόδη | Σοφία | 4ο Γυμν. Λιβαδειάς | |
10. | Κονιόρδος | Ιωάννης | ΚΕΣΥΠ Θήβας | |
11. | Κορδοπάτη | Νανά | Εσπ. Γυμν. Λ.Τ. Θήβας | |
12. | Κορέλη | Ελένη | 3ο Γυμν. Λιβαδειάς | |
13. | Κουτούλα | Παγώνα | Γυμν. Δαύλειας | |
14. | Κυριάκου | Διομήδης | 3ο ΓΕΛ Θήβας | |
15. | Κωνσταντόπουλος | Γεώργιος | Γυμν. Καπαρελλίου | |
16. | Μπαλαντέ | Στέλλα | ΓΕΛ Θεσπιών | |
17. | Ντάνου | Ασπασία | Γυμν. Οινοφύτων | |
18. | Ντόβολος | Ευάγγελος | 2ο Γυμν. Θήβας | |
19. | Πάγκαλος | Ιωάννης | ΕΠΑΛ Λιβαδειάς | |
20. | Παπαδημητρίου | Αναστάσιος | 3ο Γυμν. Θήβας | |
21. | Παπαδημητρίου | Καλλιόπη (Πέπη) | Γυμν. Σχηματαρίου | |
22. | Παπανδρέου | Ελένη | Γυμν. Σχηματαρίου | |
23. | Παύλου | Ηλίας | 1ο Γυμν. Ορχομενού | |
24. | Τράπκου | Γεωργία (Γιούλη) | Γυμν. Σχηματαρίου | |
25. | Τσαγκαρινός | Γεώργιος | ΓΕΛ Βαγίων | |
26. | Τσιώρου | Σταυρούλα | Γυμν. Οινοφύτων | |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη