ΑΠ 162 -8/6/15
Προς : τα μέλη και τους συλλόγους διδασκόντων
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Την Τετάρτη 10/06/15 καλούμαστε να συμμετέχουμε για πρώτη φορά σε ψηφοφορία για την επιλογή διευθυντών των σχολικών μας μονάδων.
Σχετικά με την όλη διαδικασία έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Ο σύλλογός μας θεωρεί ότι αυτό που πρώτα από όλα πρέπει να αλλάξει στη λειτουργία του σχολείου είναι το αυταρχικό θεσμικό πλαίσιο (“καθηκοντολόγιο” κλπ) που ενισχύει την ιεραρχία και αποδυναμώνει το σύλλογο διδασκόντων και τη δημοκρατία στο σχολείο. Να αλλάξουν ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του δ/ντή και του συλλόγου διδασκόντων ταυτόχρονα με την κατάργηση της γραφειοκρατίας, μεταφέροντας όλες τις αποφασιστικές αρμοδιότητες από το δ/ντή στο σύλλογο διδασκόντων.
Σε ένα τέτοιο πλαίσιο υποστηρίζουμε την ανάδειξη του διευθυντή μέσα από το σύλλογο διδασκόντων. Ενός διευθυντή που θα εκλέγεται αποκλειστικά από το σύλλογο διδασκόντων ως αιρετό και ανακλητό μέλος, με ανώτατο όριο θητείας, χωρίς προνόμια και χωρίς την αποξένωσή του από την εκπαιδευτική πράξη και την τάξη.
Με βάση αυτά θεωρούμε ότι, μέσα στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο και την εκπαιδευτική πολιτική στα πλαίσια των μνημονιακών περικοπών και των κατευθύνσεων της ΕΕ :
-η παρέμβαση του συλλόγου διδασκόντων κατά ένα μόνο μικρό ποσοστό(1/3) στη διαδικασία επιλογής των δ/ντών και
-η διατήρηση σε μεγάλο βαθμό του καθοριστικού ρόλου των μετρήσιμων “προσόντων” και βιογραφικών που σε πολλές περιπτώσεις αποκτήθηκαν έξω και πέρα από τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης με κριτήριο το προσωπικό όφελος
Δεν μπορούν να αλλάξουν τη σημερινή λειτουργία του σχολείου σε δημοκρατική κατεύθυνση κατοχυρώνοντας την παιδαγωγική ελευθερία στην πράξη.
Δεν αναδεικνύουν τα κριτήρια που αφορούν
τη συναδελφικότητα και την εμπιστοσύνη,
την αγάπη για το σχολείο, τα παιδιά και τους συναδέλφους,
τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια για το ξεπέρασμα των καθημερινών δυσκολιών,
την κατανόηση και τον αλληλοσεβασμό,
την αναζήτηση και την υπέρβαση των ασφυκτικών πλαισίων των οικονομικών περιορισμών όσο και του προκαθορισμένου μορφωτικού περιεχομένου αλλά και των κοινωνικών διαφοροποιήσεων και προβλημάτων που κυριαρχούν στο σχολείο.
Τα σχολεία δεν είναι ιδιοκτησία κανενός ούτε τα έχουν χρεωθεί ισόβια κάποιοι.
Θεωρούμε ότι οι συνάδελφοι και οι σύλλογοι διδασκόντων έχουν την ωριμότητα να δουν το συνολικό πλαίσιο όσο και τις ιδιαιτερότητες του σχολείου τους και να διαμορφώσουν με τη συλλογική τους στάση τα δεδομένα.
Συμπερασματικά, καλούμε όλους τους συναδέλφους :
να ορίσουν συλλογικά το δημοκρατικό πλαίσιο της δικής τους συμμετοχής σε αυτές τις διαδικασίες και να απαιτήσουν εφεξής στην πράξη τη συλλογική δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων με αποφασιστική αρμοδιότητα για όλα.
να ζητήσουν από τους υποψήφιους διευθυντές να τοποθετηθούν και να δεσμευτούν ότι θα σεβαστούν το σύλλογο διδασκόντων και τις αποφάσεις του σε όλα τα ζητήματα της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και θα ακολουθήσουν τις συλλογικές αποφάσεις απέναντι σε ενδεχόμενη προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης -αυτοαξιολόγησης όσο και αυθαιρεσιών σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας όσο και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών
να μην νομιμοποιήσουν, με τη στάση τους, την επιλογή εκείνων των διευθυντών που επέδειξαν προκλητική αυταρχική, αντιδημοκρατική και αντισυναδελφική συμπεριφορά και με κάθε είδους εκβιασμούς και μέσα επιχείρησαν να επιβάλλουν την αξιολόγηση, να παραχαράξουν τη θέληση των συλλόγων διδασκόντων να καταστρατηγήσουν συλλογικές αποφάσεις, και εργασιακά δικαιώματα.
Τέλος να συνειδητοποιήσουμε ότι ο αγώνας και η διεκδίκηση θα πρέπει να είναι η καθημερινότητά μας. Ο εφησυχασμός δεν συνάδει με τους δύσκολους καιρούς που ζούμε.
Το Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη