Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015, κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΕ) στο ΥΠΟΠΑΙΘ, που στηρίχθηκε από την ΟΛΜΕ, με αποφάσεις συμμετοχής των Διδασκαλικών Συλλόγων «Αριστοτέλης», «Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής», «Γιάννης Ρίτσος», τις ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Ε΄ Αθήνας, Β΄ Εβρου, του Πανελλήνιου Συλλόγου Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) και τη στήριξη της ΕΛΜΕ Ηλείας. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης έγινε συνάντηση 60 περίπου αδιόριστων και μονίμων συναδέλφων, κατόπιν υποβολής αιτήματος, με τους εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ κ. Πιλάλη και κ. Σκλάβο, στους οποίους και θέσαμε το σύνολο των άμεσων και οξύτατων προβλημάτων μας, έχοντας καταθέσει αναλυτικό υπόμνημα για τις διεκδικήσεις και τα αιτήματά μας.
Στα συγκεκριμένα ερωτήματα που θέσαμε για το σύνολο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, οι απαντήσεις των εκπροσώπων του Υπουργείου ήταν γενικόλογες και χωρίς καμιά συγκεκριμένη δέσμευση. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν, ήταν διατεθειμένοι να ακούσουν τις προτάσεις μας, όπως επιτάσσει η δημοκρατία, αλλά όχι και να προβούν σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις και ενημέρωση. Ανταπαντήσαμε ότι δημοκρατία σημαίνει ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών του ερειπωμένου δημόσιου σχολείου και των αιτημάτων μας, διαφορετικά μιλάμε για «δημοκρατικό» εμπαιγμό και υποτίμηση της νοημοσύνης μας. Πιο συγκεκριμένα οι δηλώσεις των εκπροσώπων του ΥΠΟΠΑΙΘ επιβεβαιώνουν την πιο εφιαλτική προοπτική με την οποία θα έρθουμε αντιμέτωποι:
1. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δεν υπάρχει κανένας αριθμός και χρονοδιάγραμμα για διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών καθώς και εξασφαλισμένες πιστώσεις. Ανταπαντήσαμε ότι βρισκόμαστε μόλις σαράντα ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ότι οι οξύτατες πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών επιβάλλουν μαζικούς διορισμούς στο ύψος των 27.000 κενών πλέον, ώστε να μπορούν να ανοίξουν στοιχειωδώς τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, θέτοντας την πάγια θέση για πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας αντί των 62 ή των 67 βάσει του 3ου μνημονίου.
2. ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ
Από τους εκπροσώπους του ΥΠΟΠΑΙΘ περιγράφηκε το ακόλουθο σύστημα διορισμών: 1. Θα μοριοδοτείται μόνο η επιτυχία στον ΑΣΕΠ του 2008 και το σύνολο της βαθμολογίας τους θα αντιστοιχεί σε μόρια 2. Θα μοριοδοτείται η προϋπηρεσία (ένα μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας κάθε 3. Θα μοριοδοτούνται και οι συνάδελφοι που έχουν 3 παιδιά και πάνω χωρίς να ορίζεται με σαφήνεια η αντίστοιχη μοριοδότηση.
Από την πλευρά μας καταδικάσαμε απερίφραστα οποιαδήποτε πρόθεση του Υπουργείου να απαγορεύσει την προσμέτρηση ενός προηγούμενου διαγωνισμού και ουσιαστικά να στερήσει το διορισμό συναδέλφων, δεδομένου ότι πολλοί υπηρετούντες αναπληρωτές πολλών ειδικοτήτων έχουν καταταχθεί στους πίνακες με βάση και την επιτυχία του ΑΣΕΠ του 2006. Να θυμίσουμε εδώ ότι ακόμη και ο μνημονιακός νόμος Διαμαντοπούλου (ν.3848/2010) δεν διανοήθηκε να εκμηδενίσει τα μόρια από προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, επιτρέποντας την προσμέτρηση ενός από τους δύο τελευταίους διαγωνισμούς ενόψει διορισμού.
3. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
Δεν υπάρχει, επίσης, σαφές χρονοδιάγραμμα, ύψος πιστώσεων και αριθμός αναπληρωτών. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δήλωσαν ότι καταβάλλεται προσπάθεια για εξασφάλιση πιστώσεων και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένο ύψος πιστώσεων. Απαιτήσαμε αναμόρφωση του κρατικού προϋπολογισμού για έκτακτες δαπάνες, ώστε να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία. Στις επίμονες ερωτήσεις μας αν η κυβέρνηση σκοπεύει να εισάγει το θεσμό της πεντάμηνης ή επτάμηνης εργασίας μέσω voucher του ΟΑΕΔ, πληροφορηθήκαμε ότι το Υπουργείο Εργασίας μελετά ειδικό κονδύλιο και για εκπαιδευτικούς αλλά ότι δεν βρίσκεται στην πρόθεση του Υπουργείου η χρησιμοποίησή του, προφανώς μέχρι να σφίξει ο δημοσιονομικός κορσές. Δηλώσαμε ότι οποιαδήποτε σκέψη εισαγωγής το θεσμού του voucher στην εκπαίδευση αποτελεί casus belli(εκτίναξη ελαστικής εργασίας-μεσαιωνικά σύμφωνα απασχόλησης με καταβολή μισθού πείνας στο τέλος του προγράμματος-μη πρόσληψη από τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών) και υπενθυμίσαμε ότι όλες οι δομές γενικής και ειδικής αγωγής δεν υπάγονται στο Υπουργείο Εργασίας αλλά στο Υπουργείο Παιδείας. Όσο για τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δήλωσαν αυτολεξεί ότι βεβαίως και θα είναι 27+10%, δηλαδή 30 μαθητές ανά τμήμα.
4. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ-ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
Οι αιτήσεις μας θα γίνουν βάσει του ν. Λοβέρδου (αναγνώριση προϋπηρεσία μόνο για το διάστημα 2012-2015 και όχι 2010-2015, συνακόλουθη παράτυπη κατάταξή μας στους πίνακες, διατήρηση διετούς αποκλεισμού από τους πίνακες, βαθμός πτυχίου ως κριτήριο κατάταξης στους πίνακες). Καταστήσαμε σαφές ότι η πολιτική ηγεσία δεν μπορεί υποκριτικά να επικαλείται την έλλειψη χρόνου μετά την πεντάμηνη διαβούλευση του επικείμενου πολυνομοσχεδίου και τεχνικές δυσκολίες και ότι η ψήφισή του είναι αποκλειστικά θέμα πολιτικής βούλησης και προτεραιότητας, τη στιγμή άλλωστε που και το τελευταίο μνημόνιο ψηφίστηκε με την πραξικοπηματική διαδικασία του κατεπείγοντος. Απαιτήσαμε, επίσης , χωρίς θετική ανταπόκριση, την επανακατάταξή μας στους φετινούς πίνακες με το σύνολο της προϋπηρεσίας μας 2010-2015 αμέσως μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου (τέλη Αυγούστου), υπενθυμίζοντας εξάλλου ότι όλα τα τελευταία χρόνια υποβάλλουμε τις αιτήσεις έως και τις 20 Αυγούστου λόγω πάγιας καθυστέρησης όλων των υπηρεσιακών μεταβολών. Τέλος διεκδικήσαμε να γίνουν οι αιτήσεις μας με ανοιχτά δημοσιοποιημένες και ανακοινοποιημένες όλες τις κενές θέσεις – που είναι καταγεγραμμένες από τα ΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΠΕ έως τα τέλη Αυγούστου –, όπως άλλωστε γίνεται και στις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις, ώστε να μην αποκρύπτονται και σπάζονται αδιαφανώς και παράνομα τα κενά και για να μη συγκροτούνται ρουσφετολογικοί πελατειακοί μηχανισμοί, ζήτημα που δεν είναι άβατο και για το οποίο καθ’ ύλην αρμόδιο είναι και το εκπαιδευτικό κίνημα και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου για τον έλεγχο των αυθαιρεσιών της Διοίκησης και καταστρατήγησης της στοιχειώδους νομιμότητας. Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου δήλωσαν ότι αγνοούσαν (!) ότι δεν κάνουμε αιτήσεις με ανοιχτά ανακοινοποιημένες θέσεις και ότι το ζήτημα θα συζητηθεί ξανά στο μέλλον. Τέλος, απαιτήσαμε μία μεγάλη φάση πρόσληψης αναπληρωτών και όχι επάλληλες μικρές φάσεις σε «ανθρωπομήνες», χωρίς συγκεκριμένη δέσμευση.
5. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ-ΘΕΣΜΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Θέσαμε όλα τα ζητήματα: σχετικά με το δικαίωμά μας στον αξιοπρεπή μισθό για τους αναπληρωτές και τους πρωτοδίοριστους εκπαιδευτικούς, το επίδομα ανεργίας χωρίς αποκλεισμούς και προϋποθέσεις, το επίδομα ενοικίου-θέρμανσης-σίτισης, τη μείωση εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς, την κατάργηση του επαίσχυντου ενδεχόμενου απόλυσης των αναπληρωτών σε περίπτωση εξάντλησης της δεκαπενθήμερης αναρρωτικής άδειας, την εξομοίωση των αδειών μόνιμων-αναπληρωτών , τον πλήρη υπολογισμό των ενσήμων μας σε ημέρες απαργίας-αναρωτικές άδειες-άδειες εγκυμοσύνης, τα μέτρα προστασίας της μητρότητας των αναπληρωτριών συναδελφισσών με καταβολή του μισθού και υπολογισμό της προϋπηρεσίας η μοναδική απάντηση που λάβαμε ήταν η ολοκληρωτική σιωπή από τους εκπροσώπους του ΥΠΟΠΑΙΘ. Κάπου-κάπου σημείωναν, ωστόσο συνολικά τα αιτήματά μας και γνωστά είναι και πολλάκις κατατεθειμένα με μορφή υπομνήματος στο Υπουργείο, για να μην παριστάνουν τους αδιάβαστους.
6. ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΜΕ ΝΕΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ…
Στη διάρκεια της συνάντησης δεχθήκαμε για μια ακόμη φορά λεκτική απαξίωση από τους εκπροσώπους του ΥΠΟΠΑΙΘ ότι αποτελούμε δήθεν ως ΠΕΑΕ μια «ομάδα» μέσα στον γενικότερο κατακερματισμό των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Ανταπαντήσαμε ότι η ταυτότητά μας είναι γνωστή εδώ και πολλά χρόνια για κάθε ενδιαφερόμενο: έχουμε επιλέξει πάγια να λειτουργούμε ενωτικά, διεκδικητικά και αγωνιστικά μέσα από τα σωματεία μας - τις ΕΛΜΕ και τους Διδασκαλισκούς Συλλόγους –, των οποίων εκπρόσωποι αναπληρωτές παρευρίσκονταν στη συνάντηση ως πρόεδροι ή μέλη των ΔΣ τους. Αν οι εκπρόσωποι του ΥΠΟΠΑΙΘ σκοπεύουν από ’δω και στο εξής να λασπολογούν εις βάρος μας, ας μην υποτιμούν και τη νοημοσύνη μας: κάθε λογής σύλλογοι και επιτροπάτα αδιορίστων – που συγκροτούνται από τον ίδιο τον κυβερνητικό συνδικαλισμό με συναλλαγές και πελατειακές σχέσεις για τον διορισμό ή την προνομιακή μεταχείριση της τάδε ή της δείνα υποομάδας – ξημεροβραδιάζονται καθημερινά στους διαδρόμους του Υπουργείου, είτε συγγράφοντας εδάφια του νέου πολυνομοσχεδίου είτε έρποντας και γλείφοντας για τα μικροσυμφέροντά τους πέρα από κάθε δεοντολογία· με πρωθιερέα, βεβαίως, γνωστό και μη εξαιρετέο μέλος κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου που, πέραν από συμβουλάτορας και φρουρός της μνημονιακής αντιεκπαιδευτικής νομοθεσίας, εκτελεί ανενόχλητος και χρέη κατα φαντασίαν Υπουργού Παιδείας με αναρτήσεις στο facebook επί παντός επιστητού, από τις μετατάξεις μέχρι την εγκύκλιο αναπληρωτών, «πάντα κοντά στους συναδέλφους»... Απομεινάρι ενός εμετικού κυβερνητικού συνδικαλισμού που πνέει τα λοίσθια.
Τέλος, μόνο αλγεινή εντύπωση προκαλεί η απουσία των περισσότερων μελών των ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ από τη συνάντηση. Λαμπρή εξαίρεση η παρουσία και υποστήριξη των δίκαιων διεκδικήσεών μας από τους εκπροσώπους των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Κινήσεων και του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών στα ΔΣ των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, που έλαβαν και το λόγο.
Το επόμενο διάστημα και από το Σεπτέμβρη καλούμαστε ΟΛΟΙ, τόσο ως αδιόριστοι εκπαιδευτικοί όσο και όλος ο κόσμος της εκπαίδευσης συνολικά, να πάρουμε θέση μάχης: τα μνημόνια διαρκείας καταστρέφουν ολόκληρη την κοινωνία και ερειπώνουν το δημόσιο σχολείο. Μόνο αν παλέψουμε με την ενεργή συμμετοχή όλων μας για το σύνολο των διεκδικήσεών μας και συμμετάσχουμε μαζικά και αποφασιστικά σε όλες τις κινητοποιήσεις:
- Μπορούμε να περιφρουρήσουμε και να κατοχυρώσουμε τα αναφαίρετα εργασιακά μας δικαιώματα για γενναίες δαπάνες, για μαζικούς διορισμούς έως την οριστική κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας και την πλήρη συνταξη στα 30 χρόνια εργασίας, την επαναφορά του ωραρίου και τη ριζική μέιωση των μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα, για πλήρη εργασιακά-ασφαλιστικά-συνδικαλιστκά δικαιώματα και επίδομα ανεργίας χωρίς αποκλεισμούς και προϋποθέσεις στους αναπληρωτές και ωρομισθίους συναδέλφους.
- Να προασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και να βάλουμε φραγμό στον εργασιακό, μορφωτικό και κοινωνικό μεσαίωνα του ευρωμονοδρόμου βαδίζοντας στο δρόμο της ρήξης, ανοίγοντας το δρόμο για το ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη μόρφωση, όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς.
- Να ασκήσουμε τη μέγιστη δυνατή πίεση στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για να οργανώσουμε όλους τους ΑΝΑΓΚΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟΥΣ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ για την απόκρουση της βάρβαρης πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ, που θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα την αποπληρωμή του δυσβάσακτου και χιλιοπληρωμένου ληστρικού χρέους, για το δικαίωμα όλων μας στο ΨΩΜΙ, την ΠΑΙΔΕΙΑ, την ΕΡΓΑΣΙΑ,την ΥΓΕΙΑ, τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, για μια ΑΞΙΟΒΙΩΤΗ ΖΩΗ.
H ΕΛΠΙΔΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ!
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!
ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ-ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ-ΟΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ(ΠΕΑΕ)
[email protected], Τ.Θ.46857, Τ.Κ.13603
www.facebook.com/groups/114821041870139
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη