Thumbnail
ΠΕΣΕΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-, με αφορμή την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2015-2016, εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την κατάσταση που επικρατεί στις δομές της ειδικής εκπαίδευσης που σύμφωνα με τον απερχόμενο αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, βρίσκεται στα «όρια της αθλιότητας» (Κουράκης Α, απάντηση στην κα Κανέλη, 30-4-2015) συνέπεια του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ειδικής εκπαίδευσης και των καταστροφικών εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται με την ίδια πολιτική «αφοσίωση» και συνέπεια από όλες τις κυβερνήσεις τις τελευταίες δεκαετίες.

Σήμερα η ειδική εκπαίδευση, ως αναπόσπαστο τμήμα της δημόσιας εκπαίδευσης, μπαίνει στο σκοτεινό τούνελ των πλαισίων εφαρμογής  του νέου νόμου 4336/14-8-2015 (3ο καταστροφικό Μνημόνιο), σύμφωνα με τον οποίο «…οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ …όπου σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011...». Τότε δηλαδή που με τις μαζικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις χιλιάδων σχολικών μονάδων έκλεισαν δεκάδες Τμήματα Ένταξης και καταργήθηκαν εκατοντάδες οργανικές θέσεις εργασίες στα γενικά και ειδικά σχολεία.

Τα διαχρονικά μεγάλα προβλήματα του υποσυστήματος της ειδικής εκπαίδευσης (κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, ανυπαρξία αναλυτικών προγραμμάτων, υπο-στελέχωση σε διδακτικό και σε υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών, θεσμικό πλαίσιο) φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα Σχολείο για Όλους».

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-   με τις συνεχείς παρεμβάσεις του έχει αναδείξει ότι η Ειδική Εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως «πεδίο» για τη δοκιμή αντι-εκπαιδευτικών πολιτικών (ωρομισθία, ελαστικές εργασιακές σχέσεις ΕΣΠΑ, ΕΣΠΑ-ΟΑΕΔ, κατάργηση ωραρίου, νομιμοποίηση των σεμιναρίων 400 ωρών νομικών προσώπων ιδιωτικού τομέα), πριν την εφαρμογή τους στη γενική εκπαίδευση. Τη στιγμή που «θεσπίζεται» η υποχρεωτικότητα της Ειδικής Εκπαίδευσης χιλιάδες παιδιά με αναπηρία, ταυτόχρονα μένουν εκτός σχολικού πλαισίου, καθώς καμία πολιτική ηγεσία δεν καταργεί την απαράδεκτη διάταξη του ν.3699/2008 που μετακυλύει την ευθύνη στους γονείς για τη φοίτηση των παιδιών τους στο γενικό σχολείο.

Η έλλειψη πολιτικής βούλησης σε συνδυασμό με τις πελατειακές και συντεχνιακές σχέσεις που αναπαράγονται και ανανεώνονται, ανεξαρτήτως ποιες πολιτικές ηγεσίες τοποθετούνται στο Υπουργείο Παιδείας, απετέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν εμπόδιο στην ριζική αναπλαισίωση και αλλαγή φιλοσοφίας στην ειδική εκπαίδευση με καταστροφικές συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι εργαζόμενοι στην ειδική εκπαίδευση απαξιώνονται και κρατούνται σε συνεχή εργασιακή ομηρία και ανασφάλεια με τη μέθοδο δημοσιοποίησης απαράδεκτων σχεδίων Νόμων που συνοδεύονται -ως δημοκρατική επίφαση- με «δημόσια» διαβούλευση. Η τραγική κατάσταση που δημιουργήθηκε στους Πίνακες Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών  καθώς και οι «διαδικασίες» της επιτροπής του ΙΕΠ για τη Συνάφεια Μεταπτυχιακών  στην ΕΑΕ αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα το πώς αντιλαμβάνεται και σέβεται η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τους εργαζόμενους στην ειδική εκπαίδευση.

Στο όνομα της «ενταξιακής πολιτικής» διατηρείται το ιατρικό μοντέλο και με διάφορους τρόπους (ονοματολογία σε υπηρεσιακές εγκυκλίους, αναφορές από δήθεν «ειδικούς φορείς» και από όψιμους ενδιαφερόμενους και νυν αιρετούς εκπροσώπους)  επιχειρείται η Νομιμοποίηση της Κατηγοριοποίησης των Δασκάλων και Νηπιαγωγών σε «ειδικούς» και «γενικούς»,  ο Διαχωρισμός της εκπαίδευσης σε «γενική» και «ειδική». Δεν είναι τυχαίο που το προηγούμενο διάστημα, λόγω της «απειρίας» και των πολιτικών αστοχιών της απερχόμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας σε πολλά έγγραφα υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, οι Κωδικοί των Καταστάσεων των Εκπαιδευτικών που η Διεύθυνση  Ειδικής Αγωγής χρησιμοποίησε για λειτουργικούς λόγους,  «μπήκαν» de facto ως Κωδικοί Νέων Κλάδων και Νέων Ειδικοτήτων στην Ειδική Εκπαίδευση (π.χ. ΕΣΠΑ ως ΠΕ60.50, ΠΕ70.50).

Τα παραπάνω φανερώνουν πως για το Υπουργείο Παιδείας, δεκαετίες τώρα,  η ειδική αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως ο πλέον πρόσφορος χώρος για πολιτική, οικονομική, επιστημονική και ηθική εκμετάλλευση.

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- έχει προτείνει επανειλημμένως να αρχίσουν άμεσα οι διαδικασίες αξιολόγησης των νομοθετικών και των πολιτικών επιλογών του Υπουργείου Παιδείας από τη ψήφιση των Νόμων 2817/2000 έως 3699/2008. Και μέσα από έναν υπεύθυνο δημοκρατικό διάλογο, με υψηλό αίσθημα επιστημονικής και πολιτικής ευθύνης, αλλά κυρίως κοινωνικής ευαισθησίας να συμβάλουμε: 

  • στη διαμόρφωση και την άμεση υλοποίηση ενός ενιαίου νόμου για την Εκπαίδευση στον οποίο η ειδική εκπαίδευση να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της γενικής εκπαίδευσης και του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Οι ειδικές νομοθετικές παρεμβάσεις όπου και όταν απαιτούνται, θα πρέπει να είναι μέρος της γενικότερης νομοθετικής παρέμβασης, να εναρμονίζεται με τους γενικούς και ειδικούς στόχους, να συνυφαίνεται με την γενική εκπαιδευτική διαδικασία και κατά κανόνα να υλοποιούνται στους χώρους, τα πλαίσια και τα προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης,

  •  ο βασικός στόχος, το σχολείο της γειτονιάς να γίνει «ένα Σχολείο για Όλους» με την εισαγωγή μιας σειράς αλλαγών, μέσω των οποίων τα ίδια τα σχολεία θα αναδιαρθρώνονται, προκειμένου να μειωθούν τα εμπόδια στη μάθηση και στη συμμετοχή όλων των παιδιών σύμφωνα με τη φιλοσοφία της συμπερίληψης,

  • σε μια τέτοια κατεύθυνση, έχουν θέση θέματα όπως: α) η έγκαιρη παρέμβαση που πρέπει να πάρει συγκεκριμένη μορφή ώστε να γίνει πράξη το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν στην εκπαίδευση όσο πιο γρήγορα και έτοιμα μπορούν, β) η προσχολική εκπαίδευση με Τμήματα Ένταξης στα Νηπιαγωγεία πλήρως στελεχωμένα με εκπαιδευτικούς και υποστηρικτικό προσωπικό, γ) οι δομικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλίζουν σε όλα τα παιδιά πραγματική πρόσβαση στα εφόδια της εκπαίδευσης, οι επαγγελματική εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία,

  • ενεργοποίηση του άρθ. 34 παρ. 3 του ν. 1566/85 σύμφωνα με το οποίο «Μονάδες ειδικής αγωγής και ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που ανήκουν στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία άλλων υπουργείων και οργανισμών και λειτουργούν είτε ως δημόσια σχολεία είτε ως σχολεία νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου είτε ως ιδιωτικά σχολεία, υπάγονται εφεξής στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ:

  • την κατάργηση του άρθρου 56 του ν.3966/2011 σύμφωνα με το οποίο όλες οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. 60 και Π.Ε.70 «μετατρέπονται» σε οργανικές θέσεις Π.Ε. 61 & Π.Ε.71

  •  την κατάργηση του ΥΣΕΕΠ και των ΠΥΣΕΕΠ και ενιαία αντιμετώπιση των υπηρεσιακών μεταβολών όλων των εργαζομένων στις δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος τόσο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από τα ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τα ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ & ΚΥΣΔΕ. Έτσι δίνεται ένα οριστικό τέλος στις διακρίσεις, τις εντάσεις και τις συγκρούσεις στα ΚΕΔΔΥ, στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης και μέσα από την εδραίωση της δημοκρατικής κουλτούρας θα σφυρηλατείται η συνεργασία στα πλαίσια μιας διεπιστημονικότητας που θα ενστερνίζεται το δικαίωμα της προσβασιμότητας των αναπήρων ατόμων με την υλοποίηση προγραμμάτων συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και εφαρμογής μεθόδων διαφοροποιημένης παιδαγωγικής,

  • να γίνουν  άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, ΕΕΠ, ΕΒΠ στα γενικά και ειδικά σχολεία, με τα ίδια κριτήρια διορισμού που ισχύουν σε όλη την εκπαίδευση,

  •  ίδρυση Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και κυρίως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,

  • να καλυφθούν όλα τα παιδιά με αναπηρία που έχουν έγκριση για Παράλληλη Στήριξη,

  •  να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ασφαλή και δωρεάν μετακίνηση των μαθητών με αναπηρία από και προς τα σχολεία τους,

  •  να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις για την ειδική εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό,

  • να καταργηθούν οι διατάξεις του άρθρου 39 του Ν. 4115/2013 και του άρθρου 28 του Ν. 4186/2013,

  • να γίνει έλεγχος και αναπροσαρμογή των κονδυλίων του ΕΣΠΑ (2013-2020) ώστε να εξασφαλιστούν πόροι και να δημιουργηθούν δομές που θα προσφέρουν στα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε βάθος χρόνου. Μόνον έτσι, οι προσφερόμενες υπηρεσίες και δομές εκπαίδευσης και υποστήριξης των μαθητών/τριών με αναπηρία θα έχουν συνέχεια, σταθερότητα και αποτελεσματικά στην κατεύθυνση της σχολικής και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία..

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος:    Μηνάς Ευσταθίου                                                                                      

Ο Γενικός Γραμματέας: Λευτέρης Ρατσιάτος


Πειραιάς, 11 – 09 - 2015                  

Αρ. Πρωτ.:  63                                                                                

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-                                                                 

Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών                                     

Γούναρη 21 - 23, 18531  Πειραιάς                                                         

Τηλ.:  2651048830, 2104535235, 2105731768,

          2104954478, 2310633868, 2441020773

Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862,                

             6932942156, 6974706370, 6932046005

Fax:    2651048830, 2105743966

E-mail: [email protected]

http://www.pesea.gr                          

Επικοινωνία: Μηνάς Ευσταθίου: 6977244295

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα