Ελευσίνα 2/10/2015
Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ: Πίνδου και Αθηνάς 22 Ελευσίνα
ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αντίσταση – Αγώνας για ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο
χώρος μόρφωσης και παιδαγωγικής ελευθερίας
Με αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε τα σχέδια του Δημάρχου Ελευσίνας να προχωρήσει στην τοποθέτηση καμερών στα σχολεία του Δήμου, με στόχο να καταγράφουν την κίνηση στο προαύλιο μετά το πέρας των μαθημάτων. Η απόφαση αυτή, ήδη πήρε έγκριση από τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, με το Δήμαρχο να αναλαμβάνει πλήρως την πολιτική ευθύνη για την προώθηση αυτών των αυταρχικών ενεργειών.
Ο Δήμαρχος για να δικαιολογήσει την απόφασή του, μας δήλωσε ότι το μέτρο αυτό θα βοηθήσει στη προστασία των Σχολικών κτιρίων από βανδαλισμούς και κλοπές.
Ανεξάρτητα απ’ το πόσο αποτελεσματικό μπορεί να αποδειχθεί αυτό το μέτρο για την προστασία των Σχολικών κτιρίων (άλλωστε υπάρχουν απλοί τρόποι εξουδετέρωσης τέτοιων συστημάτων), είναι σίγουρο ότι ανοίγει διάπλατα το δρόμο για τη πλήρη χρήση του «μεγάλου αδελφού» μέσα στο σχολείο στο μέλλον. Επίσης δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς την «παράτυπη» χρήση του απ’ την ώρα της εγκατάστασής του.
Βέβαια η φύλαξη των σχολικών κτιρίων είναι σοβαρό ζήτημα γι’ αυτό και ο νομοθέτης προέβλεψε, μεταξύ άλλων, για κάθε σχολείο ή σχολικό συγκρότημα την τοποθέτηση φυλάκων και νυχτοφυλάκων (Ν1566/1985 Άρθρο 19).
Την ίδια στιγμή που υπάρχουν ελάχιστοι σχολικοί φύλακες, μετά τις προ διετίας απολύσεις και διαθεσιμότητες, φέρνουν τους ηλεκτρονικούς χαφιέδες στα σχολεία. Πρώτα ψηφίζουν μέτρα διόγκωσης της ανεργίας, όξυνσης των εξώσεων και κατασχέσεων σπιτιών, για να ικανοποιηθούν οι τραπεζίτες και οι οικονομικοί ολιγάρχες, όπως αποτυπώθηκαν μέσα απ’ τα τρία μνημόνια που ψηφίστηκαν με μεγάλες πλειοψηφίες ιδίως το τελευταίο. Μετά οι «λαγοί» τους, όπως στην περίπτωση του Δήμου Ελευσίνας, μαζί με μερίδα των Μ.Μ.Ε. αλλά και άλλων μέσα στη διοίκηση και στη κοινωνία, αναλαμβάνουν τη βρόμικη δουλειά: υποκριτικά υποστηρίζουν ότι τα σχολεία απειλούνται από τους άστεγους που καταφεύγουν στα σχολικά προαύλια αναζητώντας μια γωνιά, ή προσχηματικά να διαμαρτύρονται για το χαμηλό επίπεδο σπουδών για το οποίο τάχα ευθύνονται οι μαθητές μειονοτικών ομάδων. Έτσι γίνεται προσπάθεια να στραφεί το πρόβλημα στις κλοπές και στις φθορές που ενίοτε προκαλούνται στις σχολικές μονάδες, τη στιγμή που η πολιτική της λιτότητας και της αέναης εξυπηρέτησης – πλήρως και χωρίς καθυστερήσεις – του χιλιοπληρωμένου χρέους, στερεί από τα σχολεία μας το χαρτί, τα μελάνια, τις απαραίτητες επισκευές.
Επιδιώκουν να συσκοτίσουν τις πραγματικές αιτίες για αυτά που ¨πληγώνουν¨ την Παιδεία μας, να κρύψουν τα πραγματικά προβλήματα, να στρέψουν αλλού τη συζήτηση: Το πρόβλημα δεν είναι η φθορά του σχολικού κτηρίου από τα παιδιά που παίζουν μπάσκετ το απόγευμα στο προαύλιο, αλλά οι χιλιάδες χαμένες ώρες, οι κρύες τάξεις, η ανεπαρκής υποδομή σε σχολικά εργαστήρια, η έλλειψη καθαριστριών, το στοίβαγμα ακόμα και 30 παιδιών – κάποιων εξ αυτών υποσιτισμένων – σε τάξεις προκάτ.
ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ να λειτουργούν σχολεία σε χώρους που δεν τηρούν καμιά προδιαγραφή σχολικού κτηρίου (ΕΠΑΛ Ασπροπύργου, 4ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου κά.) και κάποιοι να προσπαθούν να γυρίσουν τη συζήτηση στην ανάγκη έντασης της αστυνόμευσης.
ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟ να μην έχουν δοθεί ακόμη τα λιγοστά χρήματα για τις ανάγκες των σχολείων του οικονομικού έτους 2015 στους περισσότερους Δήμους της Δυτικής Αττικής για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων, και να εκδηλώνεται το ενδιαφέρον στην νυχτερινή καταγραφή - εν είδει λογικής κλειδαρότρυπας - των όσων εκτυλίσσονται στην πόρτα του σχολείου!
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ μετά από 5 χρόνια υποβάθμισης του έμψυχου δυναμικού της εκπαίδευσης, των δασκάλων και καθηγητών, με μισθολογικές μειώσεις, ψαλίδισμα στις συντάξεις, εντατικοποίηση της καθημερινότητας, δυσβάσταχτα έξοδα για ενοίκια και μετακινήσεις μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη θέση, σε νησιά και δυσπρόσιτα, με μόνιμη αδιοριστία και ανασφάλεια για τους αναπληρωτές, και να μας κοροϊδεύουν ότι το πρόβλημα είναι κάποια παιδιά που έγραψαν το βράδυ συνθήματα στους τοίχους των σχολείων!
Παράλληλα οι καμεροχαφιέδες, είναι ξεκάθαρο ότι θα χρησιμοποιηθούν ενάντια σε κάθε προσπάθεια, γνήσια ή ανολοκλήρωτη, μαθητικών αγώνων που είναι αναπόφευκτο ότι θα ξεσπάσουν το επόμενο διάστημα.
Γίνεται έτσι φανερό, ότι η πολιτική που ευθύνεται για την κατακρεούργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς, μέσα από την ένταση των ταξικών φραγμών στην Παιδεία, τις μνημονιακές πολιτικές μηδενικών διορισμών εδώ και μια πενταετία, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τα χιλιάδες κενά σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, τις αυξήσεις του εργασιακού ωραρίου που φέτος επιδιώκεται να επιβληθούν από την πίσω πόρτα, έχουν το απαραίτητο συμπλήρωμά τους: τον αυταρχισμό, την επίθεση στις ατομικές ελευθερίες, την εμπέδωση της φασιστικοποίησης της κοινωνίας.
ΟΙ Σύλλογοι Διδασκόντων σύμφωνα με τις οδηγίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, έχουν το δικαίωμα να μπλοκάρουν αυτά τα σκοτεινά σχέδια. Χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους, καμιά κάμερα δεν επιτρέπεται να τοποθετηθεί, εφόσον πρόκειται για εργασιακό χώρο, και μάλιστα στις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Η ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής καλεί τους εκπαιδευτικούς μέλη της, να δώσουν τη μάχη μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων, όπου και όποτε προκύψει σχετικό αίτημα. Παράλληλα καλούμε τους Συλλόγους Γονέων, - χωρίς των οποίων τη γραπτή άδεια επίσης απαγορεύεται η τοποθέτηση καμερών - να μη συναινέσουν στην παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των παιδιών τους. Καλούμε τα 15 μελή να πράξουν το ίδιο.
Η ανάγκη φύλαξης των σχολείων εξυπηρετείται εξίσου καλά και με άλλα ήπια μέσα, όπως η παρουσία επαρκούς προσωπικού φύλαξης. Αρκετά σχολεία έχουν τοποθετήσει συναγερμούς, ως άλλο ένα αποτρεπτικό μέσο. Τα χρήματα που σκοπεύουν να δώσουν για κάμερες, - προς όφελος κάποιων επιχειρηματιών – ας πάνε για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Οι Δήμοι αντί να επιδίδονται σε κυνήγι μαγισσών, ας βοηθήσουν στην οργάνωση του αγώνα των εργαζόμενων δημοτών τους, μαζί με την ΕΛΜΕ, το Σύλλογο Πρωτοβάθμιας, τις ενώσεις γονέων, για τις λαϊκές ανάγκες.
Είναι επιτακτική ανάγκη η υπεράσπιση των αξιών της ελευθερίας, ενάντια στη λογική της διαφάνειας «ολοκληρωτικού τύπου», για να μην περάσουν οι ισοπεδωτικές λογικές της δημιουργίας ενόχων εκεί που δεν υπάρχουν. Να μην επιτρέψουμε την υστερική εμμονή στην ατζέντα της «ασφάλειας» ειδικά όταν συμβαδίζει με μέτρα αστυνομικής νοοτροπίας, που αποτελεί προνομιακό πεδίο παρέμβασης της Χρυσής Αυγής. Να συμβάλλουμε όπως έχουμε άλλωστε και το παιδαγωγικό καθήκον, στην ανάπτυξη ελεύθερων προσωπικοτήτων, με εμπιστοσύνη και αυτοεκτίμηση στους έφηβους μαθητές μας, και στην καλλιέργεια συλλογικών σχέσεων, στον αντίποδα της λογικής της διάχυσης της καχυποψίας, που προωθούν οι υποστηρικτές των πολιτικών του Μεγάλου Αδελφού.
ΚΑΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΕΞΩ Ή ΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ 1,2,3
ΑΜΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΟΧΙ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ - ΕΕ - ΔΝΤ
Η «ΑΣΦΑΛΕΙΑ» ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ, ΤΗΣ ΕΞΩΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΩ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΘΗΝΗΣ –«ΤΖΑΜΠΑ» ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟΠΡΟΒΟΛΕΙΣ = ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΟΧΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Καρυώτης Δημήτρης |
|
| Η Γραμματέας του Δ.Σ. Βασιλείου Γιούλη |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη