«Παρέμβαση προς τη ΔΟΕ»
Θέμα 1ο «τοποθέτηση αναπληρωτών»
Με την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών και την τοποθέτηση των συναδέλφων, έχουν διαφανεί αμέσως τα πρώτα προβλήματα. Κάθε ΠΥΣΠΕ τοποθετεί με διαφορετικό τρόπο αφού το υπάρχων νομικό πλαίσιο δε διασαφηνίζει τον τρόπο τοποθέτησης:
- Το ΠΥΣΠΕ ορίζει, μετά από συνεδρίαση, τα λειτουργικά κενά και τα δημοσιοποιεί.
- 2) Είναι έωλη η νομική κατοχύρωση του διευθυντή εκπαίδευσης να επιλέγει κενά από αυτά που το ΠΥΣΠΕ έχει ορίσει στηριζόμενος στη φράση «τοποθετεί ο διευθυντής εκπαίδευσης για τις ανάγκες της υπηρεσίας».
- Παραθέτω απόσπασμα της νομοθεσίας:
- Τοποθέτηση προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε λειτουργικά κενά:
(Αρ.Πρωτ.Φ.361.1/1059/105160/Δ1/11-10-2006/ΥΠΕΠΘ)
Στις διατάξεις του άρθρου 8 παρ 3 της αριθ. 35557/Δ2/9.4.2003 (ΦΕΚ.465/17.4.2003 τ.Β) Ρυθμιστικής Απόφασης ορίζεται ότι: «Η τοποθέτηση των προσλαμβανομένων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από δήλωση των προσλαμβανομένων για την τοποθέτησή τους στα λειτουργικά κενά…»
Νομιμοποιείται ο διευθυντής εκπαίδευσης να επιλέγει τα λειτουργικά κενά που θα δοθούν στους αναπληρωτές, όταν το ΠΥΣΠΕ τα έχει ορίσει; Με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή κενών;
Ζητάμε από τη ΔΟΕ να πάρει θέση και να δοθεί γνωμοδότηση από τη νομική σύμβουλο ώστε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια να έχουν κοινό τρόπο λειτουργίας.
Ζητάμε το Υπηρεσιακό συμβούλιο να ορίζει τα κενά και αυτά – όλα - να δίνονται στους συναδέλφους.
Τέλος ζητάμε η τοποθέτηση των αναπληρωτών να γίνεται από τα υπηρεσιακά συμβούλια, πράγμα που συντελεί στην αναβάθμιση του ρόλου τους.
Θέμα 2ο «υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών»
Θέλουμε να ψέξουμε για ακόμα μια φορά την τακτική των υποχρεωτικών μετακινήσεων. Είναι αμετακίνητη θέση μας πως ο συνάδελφος δεν είναι μπαλάκι στα χέρια της διοίκησης.
Στο απόσπασμα από το ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 ορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των διευθυντών εκπαίδευσης, προϊσταμένων γραφείων εκπαίδευσης - προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων.
Μπορούν να αποσπούν εκπαιδευτικούς σε άλλη σχολική μονάδα για χρονικό διάστημα δύο μηνών, για να καλύπτουν επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες, και εισηγούνται στο οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο την παράταση των αποσπάσεων αυτών μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
Όμως σε άλλο σημείο αναφέρεται:
Βάση του Προεδρικού Διατάγματος 100/1997, άρθρο 14, παράγραφος 9 που ορίζει ότι: «Οι διατάξεις της παραγράφου 3, και της παραγράφου 7 εδάφ. Β και 8 του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση (λειτουργικές υπεραριθμίες) κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου», δεν μπορεί να μετακινηθεί εκπαιδευτικός σε άλλη σχολική μονάδα ενώ συμπληρώνει το υποχρεωτικό του διδακτικό ωράριο στη σχολική μονάδα που έχει τοποθετηθεί με απόφαση του ΠΥΣΠΕ.
Όπως επίσης:
Στις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν.3149/2003 (ΦΕΚ 141/10-03-2003 τ. Α') ορίζεται ότι:
β) Κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους επιτρέπεται μετακίνηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολείο σε άλλο σχολείο, μόνον στις περιπτώσεις που υπάρχουν υπεράριθμοι ή υπάρχει ανάγκη συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας. Κατ' εξαίρεση μπορεί να επιτραπεί μετακίνηση, όταν συντρέχουν οι λόγοι της προηγούμενης περίπτωσης α', με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ανώτερου περιφερειακού συμβουλίου, όταν πρόκειται για μετακίνηση σε άλλο σχολείο της περιοχής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του οικείου κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου, όταν πρόκειται για μετακίνηση σε άλλο σχολείο εκτός της περιοχής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης».
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Αλέξανδρος Αλεξάκης / Πασπαράκης Γιάννης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου / αν/της αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη