Thumbnail
ΠΕΕΝΑ@ΤΠΕ

Αξιότιμε κύριε  Υπουργέ,

Η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Νηπιαγωγών για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Π.Ε.Ε.Ν.Α.@ΤΠΕ) με αφορμή την πρόσληψη και την επικείμενη τοποθέτηση σχολικών βοηθών σε μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σας αποστέλλει την παρούσα επιστολή προς ενημέρωσή σας.

Η απασχόληση των σχολικών βοηθών στις σχολικές μονάδες σηματοδοτεί την εισαγωγή ενός νέου υποστηρικτικού θεσμού που ενισχύει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, γεγονός που αποτελεί πάγιο αίτημα των Νηπιαγωγών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εδώ και χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε έρευνα που διενεργήθηκε από την Ένωσή μας σε πανελλήνιο επίπεδο, το περασμένο διάστημα, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων Νηπιαγωγών (87%) απάντησε ότι επιθυμεί πολύ την εισαγωγή του θεσμού του σχολικού βοηθού στο Νηπιαγωγείο.

Προτείνουμε, στην παρούσα φάση να δοθεί προτεραιότητα στην τοποθέτηση των σχολικών βοηθών στα Νηπιαγωγεία επισημαίνοντας ότι η λειτουργία του Νηπιαγωγείου παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες, όπως:

  1. αυξημένες ανάγκες, λόγω της μικρής ηλικιακής ομάδας των μαθητών που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο, νήπια-προνήπια (σίτιση, ενδιάμεσες αποχωρήσεις, επιτήρηση κατά το διάλειμμα κ.α.),
  2. πολυπληθή τμήματα (25+) με έναν εκπαιδευτικό ανά τμήμα και με συνεχές ωράριο χωρίς διάλειμμα,
  3. σύνθετο και απαιτητικό έργο των νηπιαγωγών (παιδαγωγικό-διοικητικό) με παράλληλη κάλυψη όλων των αναγκών που ανακύπτουν στην καθημερινή λειτουργία της σχολικής μονάδας από έναν και μόνο εκπαιδευτικό,
  4. απαιτήσεις του ολοήμερου προγράμματος, ιδιαίτερα από τις 12:30 ως τις 16:00 με έμφαση στην ασφάλεια των μαθητών.

Ευελπιστούμε πως θα λάβετε σοβαρά υπόψη την πρότασή μας στην παρούσα φάση, ώστε να στηριχθούν με ουσιαστικό τρόπο οι Νηπιαγωγοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για να μπορούν να επιτελέσουν ανεμπόδιστα το παιδαγωγικό τους  έργο.

Επιπρόσθετα, κρίνουμε απαραίτητο σε άμεσο χρόνο να καθοριστούν αναλυτικά και  με σαφήνεια  τα καθήκοντα των σχολικών βοηθών έτσι ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες και δημιουργούνται προβλήματα στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Πιστεύουμε πως στο μέλλον θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες με σκοπό την καθιέρωση του θεσμού του σχολικού βοηθού σε μόνιμη βάση και  για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Είναι αυτονόητο ότι η εισαγωγή νέων θεσμών που υποστηρίζουν τη λειτουργία των σχολείων για να είναι αποτελεσματικοί, δεν μπορούν να λειτουργούν αποσπασματικά και με ελαστικές μορφές εργασίας.  

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

           Η Πρόεδρος                         Η Γραμματέας

Παναγιώτα Παναγιωτοπούλου                         Μαρία Κτενιαδάκη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές
«Κάνουν τα παιδιά μας μπαλάκι του πινγκ-πονγκ!»: Στα όριά τους οι γονείς για την κατανομή σε Γυμνάσια και Λύκεια
Περίεργα ανακατέματα μαθητών στα γυμνάσια και τα λύκεια: Ανακατανομή ή μεθόδευση για μετακομίσεις και «ξαφνικό θάνατο»
«Κάνουν τα παιδιά μας μπαλάκι του πινγκ-πονγκ!»: Στα όριά τους οι γονείς για την κατανομή σε Γυμνάσια και Λύκεια