ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ, ΤΗΣ 21-12-2015 ,ΤΩΝ ΠΡΟΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δεν είναι ευχάριστο με την αρχή της νέας χρονιάς να ασχολείται κανείς με θέματα που ταλάνισαν την εκπαιδευτική κοινότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του περσινού έτους. Θα ήταν μάλιστα ευχής έργο να ξεκινούσε κάθε χρονιά χωρίς την κληρονομία των δυσάρεστων αντιπαραθέσεων του παρελθόντος που μόνο ζημία προκάλεσαν στην υπόθεση της σύστασης και πλήρωσης οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στην Π.Ε. κάτι που αυτονόητα είναι επωφελές για όλους.
Επανερχόμενοι ωστόσο στη σκληρή πραγματικότητα, θα παραθέσουμε εκ νέου συνοπτικά παρατηρήσεις μας – άλλωστε σε προηγούμενες αναρτήσεις μας υπήρξαν εκτενείς αναφορές - για το θέμα της απονομής οργανικών θέσεων στους μεταταχθέντες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο έθιξαν προϋφιστάμενοι συνάδελφοί μας των «κοινών ειδικοτήτων» της ίδιας βαθμίδας στο εξώδικό τους που αναρτήθηκε σε ιστοσελίδες στις 24 – 12 - 2015.
Συνοπτικά λοιπόν αναφέρουμε τα εξής :
- Όπως ήδη έχει αποφανθεί το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών με την υπ’ αριθ. 1672/2015 απόφασή του, η διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων του Ν.4172/2013 δεν σχετίζεται με τη διαδικασία των μεταθέσεων και δεν τίθεται ζήτημα αντίθεσης των διατάξεων του άρθρου 82 παρ.11 του Ν.4172/2013 προς τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των διοικουμένων.
- Η Διοίκηση προέβη στη διενέργεια των υποχρεωτικών μετατάξεων με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και ειδικότερα την καλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, προκειμένου να αξιοποιήσει τους εκπαιδευτικούς που πλεόναζαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μετατάσσοντάς τους – στα πλαίσια της μνημονιακής υποχρέωσης κινητικότητας – αναδιάρθρωσης - δημοσιοϋπαλληλικού προσωπικού - στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου υπήρχαν διδακτικές ανάγκες στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών (τα λεγόμενα ΕΑΕΠ). Ως εκ τούτου, η προσωρινή τοποθέτηση των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών έγινε με γνώμονα τις υπηρεσιακές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κυρίως στα δημοτικά σχολεία Ε.Α.Ε.Π., τα οποία ως επί τω πλείστον έχουν έδρα σε αστικά κέντρα, ώστε να εκπληρώνεται και η προϋπόθεση της πραγματικής παροχής υπηρεσίας .
- Έχουμε επανειλημμένως επισημάνει, οι μετατάξεις ως επωφελείς διοικητικές πράξεις δεν είναι πλέον ανακλητέες από τη Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρο 20 του Ν.3528/2007 (Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα), σε συνδυασμό με την ισχύουσα νομολογία (ΣτΕ 1886/1966, 1396/1965, 1106/1962).
- Ωστόσο, η Διοίκηση είχε και έχει τη διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει μεμονωμένες διοικητικές πράξεις μετατάξεων – χωρίς να αίρεται ο χαρακτηρισμός τους ως υποχρεωτικών - στην περίπτωση αιτήσεως των ίδιων των εκπαιδευτικών που μετατάχθηκαν, καθότι σε αυτή την περίπτωση οι ανακαλούμενες πράξεις των μετατάξεων δεν θεωρούνται επωφελείς για τους αιτούντες εκπαιδευτικούς, αλλά δυσμενείς.
- Η υποχρεωτικότητα των μετατάξεων έγκειται στο ότι η Διοίκηση είχε τη διακριτική ευχέρεια να μετατάξει τους αιτούντες εκπαιδευτικούς υποχρεωτικά όπου είχε υπηρεσιακές ανάγκες, συνεκτιμώντας απλώς τις δηλώσεις προτιμήσεώς τους.
- Το γεγονός ότι τελικώς η Διοίκηση μετέταξε το σύνολο των αιτούντων εκπαιδευτικών σε μία από τις δύο επιλογές τους και όχι σε άλλη θέση εκτός των δύο επιλογών τους, δεν συνιστά παράνομη πράξη, δεδομένου ότι είχε τη διακριτική ευχέρεια, όπως προαναφέραμε, από το νόμο (Ν.4172/2013) να το πράξει ελλείψει ρητής απαγόρευσης.
- Αρχικά, η Διοίκηση διενήργησε τις μετατάξεις σε μία από δύο επιλογές των αιτούντων στο πλαίσιο της διακριτικής της ευχέρειας και με γνώμονα τις υπηρεσιακές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεδομένου ότι ο νόμος 4172/2013 δεν προέβλεπε ιεραρχική σχέση μεταξύ της 1ης και 2ης προτίμησης, γεγονός το οποίο επισημαίνει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας με το υπ’ αριθ.38422/Ε1/9-3-2015 έγγραφό του.
- Στη συνέχεια, η Διοίκηση εξετάζοντας τις ενστάσεις, προέβη σε ανακατατάξεις τροποποιώντας ορισμένες πράξεις μετατάξεων ή ανακαλώντας κάποιες εξ αυτών κατόπιν αίτησης των ίδιων των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών. Μέσω των εν λόγω ανακλήσεων και τροποποιήσεων, αναπόφευκτα προέκυψαν κενά και πλεονάσματα που καλύφθηκαν από άλλους εκπαιδευτικούς που είχαν υποβάλει αίτηση μετάταξης.
- Οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί ΔΕΝ κάλυψαν προϋπάρχουσες οργανικές θέσεις που θα μπορούσαν να δοθούν σε προϋφιστάμενους συνάδελφους μας εκπαιδευτικούς των «κοινών ειδικοτήτων» της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη διαδικασία των μεταθέσεων το σχολικό έτος 2012-2013. Πόσο μάλλον οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί των «μη κοινών ειδικοτήτων» Εξάλλου, τόσο οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί των «μη κοινών ειδικοτήτων» όσο και οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί των «κοινών ειδικοτήτων» αποκλείστηκαν από τη διαδικασία των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2013-2014 και κατ’ ουσίαν και για το σχολικό έτος 2014-2015, προς όφελος και μόνο των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ06, (Αγγλικής) ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής) και ΠΕ16 (Μουσικής) που υπηρετούσαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πριν τη διενέργεια των υποχρεωτικών μετατάξεων.
- Εξάλλου, κατά τεκμήριο, η διενέργεια των υποχρεωτικών μετατάξεων δεν στέρησε ΠΟΤΕ το δικαίωμα μετάθεσης των εκπαιδευτικών των προϋφιστάμενων ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς, αφενός μεν οι πρώτες διενεργήθηκαν τον Αύγουστο του 2013 μετά δηλαδή την ολοκλήρωση των μεταθέσεων τον Ιούνιο του 2013, (κάτι που επισημαίνει και το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών στην υπ’ αριθ. 1672/2015 απόφασή του ), αφετέρου δε, οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν από τη διαδικασία των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2013-2014 και κατ’ ουσία και για το σχολικό έτος 2014-2015, όπως προαναφέρθηκε.
Ειδικά μάλιστα το 2015, το ποσοστό των μεταθέσεων των εν λόγω εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ικανοποιήθηκε το 87% των αιτήσεων μετάθεσης των συναδέλφων των κλάδων ΠΕ06 και ΠΕ16 (Αγγλικής και Μουσικής) και το 45% του κλάδου ΠΕ11, Φυσικής Αγωγής.
- Όπως επισημαίνεται σε όλες ανεξαιρέτως τις διοικητικές πράξεις των υποχρεωτικών μετατάξεων, οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί «μετατάσσονται με τον κατεχόμενο βαθμό και Μ.Κ. και τίθενται στη διάθεση των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για να τοποθετηθούν σε κενές θέσεις των σχολείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Π.Δ. 50/1996, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 παρ. 3ε του Π.Δ. 100/1997».
- Στο σημείο αυτό κρίνουμε επίσης αναγκαίο να επισημάνουμε για μία ακόμη φορά σε σχέση με την καλλιεργούμενη σύγχυση ως προς το θέμα της προέλευσης και τον αριθμό των απαιτούμενων μορίων για την υπηρεσιακή μεταβολή της ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ (εν προκειμένω της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), σε σχέση με τα μόρια που αποθησαυρίζονται για την τελείως διαφορετική υπηρεσιακή μεταβολή της ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ (εν προκειμένω της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) των προϋφιστάμενων εκπαιδευτικών των «κοινών ειδικοτήτων» τα εξής ως προς την αναγκαιότητα προηγούμενης μετατροπής μορίων Δ.Ε. σε μόρια Π.Ε. αλλά και τον χρόνο που έπρεπε – επέβαλαν οι κείμενες νομοθετικές διατάξεις να συντελεστεί αυτή.
ΔΗΛΑΔΗ ΕΠΙΒΑΛΟΝΤΑΝ ΜΟΝΟ εφόσον ολοκληρωθεί - όπως και έγινε - Η ΚΥΡΙΑ υπηρεσιακή μεταβολή στο πρόσωπο των εν λόγω εκπαιδευτικών, αυτής της μετάταξης – μετάστασης- αλλαγής βαθμίδας από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, (όπως απαιτούσε ο Ν. 4172/2013), μόρια τελείως διαφορετικά ως εκ τούτου από αυτά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΗΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ, όπως και έγινε, Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ των μορίων της Δευτεροβάθμιας σε μόρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ σύμφωνα με τις διατάξεις των εν λόγω Π.Δ/των όλων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ από οποιαδήποτε αιτία (μετάταξη ή μετάθεση) σε οργανικές θέσεις των σχολικών μονάδων γίνεται με κριτήριο τα ΣΥΝΟΛΙΚΑ μόρια τους, όπως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 16 του Π.Δ/τος 50/96 και στο άρθρο 14 του Π.Δ/τος 100/1997. Ως εκ τούτου, ΔΕΝ υφίσταται προτεραιότητα ως προς την οριστική τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες ούτε των προϋφιστάμενων εκπαιδευτικών των «κοινών ειδικοτήτων» έναντι των μεταταγμένων, ούτε το αντίστροφο.
- Είναι προφανές ότι η σύγκριση των μορίων δύο διαφορετικών βαθμίδων για τη συγκεκριμένη υπηρεσιακή μεταβολή της ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ, ( όπως επιχειρείται για μία ακόμη φορά και στην συγκεκριμένη εξώδικο ), είναι ατυχής, παραπλανητική και αποσκοπεί στη δημιουργία συγχύσεως ως προς αυτή καθαυτή την υπηρεσιακή μεταβολή της ΜΕΤΑΤΑΞΗΣ , όπως ορίστηκε προηγουμένως (αλλαγή βαθμίδας) και συντελέστηκε με την χρήση αποθησαυρισμένων μορίων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε σχέση με την υπηρεσιακή μεταβολή της ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ που είναι υπηρεσιακή μεταβολή ως προς ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ από τον εκπαιδευτικό και συντελείται με την χρήση αποθησαυρισμένων μορίων ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ εν προκειμένω της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Θα πρέπει όμως να τονιστεί εν τέλει ότι βάσει του Ν.4172/2013 υφίσταται ρητή νομική υποχρέωση της Διοίκησης να συστήσει οργανικές θέσεις στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να τοποθετηθούν όλοι οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, δεδομένου ότι ο νόμος ρητώς προβλέπει τη σύσταση οργανικών θέσεων για την τοποθέτησή τους, στο ύψος του αριθμού που υφίσταται έλλειψη αντίστοιχων κενών οργανικών θέσεων.
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΧΘΕΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ Ν.4172/2013
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη