Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Με αφορμή το υπόμνημα του ΕΠΑΛ Σίνδου προς το Υπουργείο Παιδείας, σημειώνουμε ότι η υπουργική απόφαση 9597/Δ4/17-06-2015, ΦΕΚ 1318/2015 τ. Β΄ (1/7/2015, Προτάσεις βελτίωσης) έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη πρόβλημα, πέρα από τις ελλείψεις σε καθηγητές κι εργαστηριακό εξοπλισμό, στη λειτουργία των ΕΠΑΛ. Προωθεί μια αντίληψη για την εκπαίδευση αλλά και για την δομή της καθαρά εργαλειακού χαρακτήρα εισβάλοντας στο μορφωτικό της περιεχόμενο. Διαφαίνεται μια προσπάθεια, να εισαχθεί στη σχολική ζωή μια παράλληλη δομή εκπαιδευτικής λειτουργίας, που έχει απόλυτη ταύτιση με την κατάρτιση και διαχωρίζει το σχολείο και τους καθηγητές σε θεωρητικούς και εργαστηριακούς, επομένως και το αναλυτικό πρόγραμμα, αντίστοιχα.

Ο εξοπλισμός που διαθέτουν τα Ε.Κ., πέρα από τις ελλείψεις και τα προβλήματα που οφείλονται στην ελλιπή χρηματοδότηση, είναι ένα κεφάλαιο του ελληνικού λαού που πρέπει να διαφυλαχθεί. Το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να υποστηρίζει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων μέσα από ρόλους ξεκάθαρους και όχι τέτοιους που θα δημιουργούν προβλήματα και αντιθέσεις. Η υποχρεωτική ανάθεση σε υποδιευθυντές, υπευθύνους τομέων, υπεύθυνους εργαστηρίων των ΕΚ μόνο εργαστηριακών μαθημάτων, ενώ σε υποδιευθυντές ΕΠΑΛ μόνο θεωρητικών μαθημάτων, έχει αρνητικές συνέπειες σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και στην λειτουργία του σχολείου

Για τους μαθητές:

§ Eχει αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα. Αυτοί που δήθεν κόπτονται για τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου, δεν διστάζουν να δυσχεράνουν για άλλη μια φορά τους όρους φοίτησης των μαθητών, αναθέτοντας το ίδιο μάθημα σε διαφορετικό καθηγητή για το εργαστήριο και διαφορετικό για τη θεωρία. Οι αναθέσεις των θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων σε διαφορετικούς εκπαιδευτικούς γίνονται πλέον με την προτροπή του υπουργείου, με βάση μια λογιστική λογική που υποβαθμίζει το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων. Συγκεκριμένα, οι σύλλογοι καλούνται να υποκύψουν σε λογιστικά αθροίσματα εγκαταλείποντας τα παιδαγωγικά τους κριτήρια.

§ Καθηγητές με εμπειρία αποκλείονται από τη διδασκαλία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με πρόσχημα ότι είναι τομεάρχες ή υπεύθυνοι εργαστηρίων σε ΕΚ.

Για τους καθηγητές:

§ Διαχωρίζει συναδέλφους ίδιας ειδικότητας σε θεωρητικούς και εργαστηριακούς, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντική κατηγοριοποίησή τους, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

§ Μπορεί να δημιουργήσει τεχνητές υπεραριθμίες ιδιαίτερα σε σχολεία όπου υπάρχουν συνάδελφοι ΤΕ που διδάσκουν μαθήματα κυρίως εργαστηριακά.

· Σε μια περίοδο που χτυπιούνται καθημερινά οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα, η υπουργική απόφαση έρχεται να πλήξει την παλαιότητα ως τρόπο κάλυψης των ωρών σε ένα σχολείο. Δημιουργεί πρόβλημα στις αναθέσεις, θέτοντας υπό αμφισβήτηση επαγγελματικά δικαιώματα και εργασιακές προοπτικές συναδέλφων.

Για τα σχολεία:

· Η υπουργική απόφαση καθιστά σχεδόν αδύνατη την κατάρτιση εύρυθμου ωρολογίου προγράμματος. Αυτό συνδέεται άμεσα με την μετατροπή μας σε εργαζόμενους –λάστιχο, που αναγκάζονται να δουλέψουν παράλογα ωράρια για να «βγει» το πρόγραμμα.

· Δεν είναι ξεκάθαρες οι αρμοδιότητες ΕΠΑΛ και Ε.Κ., με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αντιθέσεις και προβλήματα. Στη βάση όλων των παραπάνω απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα την υπουργική αυτή απόφαση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα