Thumbnail
Προσλήψεις αναπληρωτών

Διαμαρτυρία των Αναπληρωτών ενοποιημένου κλάδου ΠΕ18.02 στο Υπουργείο Παιδείας για τη μεγάλη ανισομέρεια στις προσλήψεις αναπληρωτών των κλάδων ΠΕ18.02 και ΠΕ09 το σχολικό έτος 2015-2016

Την έντονη αντίδραση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών του ομαδοποιημένου κλάδου ΠΕ18.02, προκάλεσε η προκλητική και ανεξήγητη κίνηση του υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει φέτος ένα «μοντέλο» προσλήψεων στις τοποθετήσεις αναπληρωτών στα σχολεία το οποίο ενισχύει τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ09 και αδικεί κατάφορα τους συναδέλφους της ομαδοποιημένης ειδικότητας ΠΕ18.02. 

Συγκεκριμένα και όπως μπορεί κάνει εύκολα να διαπιστώσει εξετάζοντας τα φετινά στοιχεία οι διορισμοί των εκπαιδευτικών της ειδικότητας ΠΕ18.02 αντιστοιχούν περίπου στο 16,6% των συνολικών διορισμών με την όμορη ειδικότητα των ΠΕ09 χωρίς στην παραπάνω αντιστοιχία να συμπεριληθφούν οι διορισμοί των ΠΕ09 στα εκκλησιαστικά σχολεία, σε λύκεια Αυλώνας κτλ.  Το γεγονός αυτό δημιούργησε μεγάλα προβλήματα σε πολλούς εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ18.02 που λόγω της μείωσης των θέσεων έμειναν άνεργοι. Μάλιστα, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να μην προληφθούν πολλοί εκπαιδευτικοί ΠΕ18.02 με μεγάλη προϋπηρεσία εν αντιθέσει με τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών ΠΕ09 που κλήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία έχοντας είτε ελάχιστη προϋπηρεσία είτε ακόμη και μηδενική.

Όσων αφορά τη γεωγραφική κατανομή των ελάχιστων προσλήψεων δημιουργείται εύλογα η απορία για τους λόγους που οδήγησαν τους έχοντες άποψη επί των διορισμών να προβούν στις εν λόγω κατανομές και να τοποθετήσουν τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ18.02 μόνο σε ακριτικές και απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές εν αντιθέσει με τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ09 που διορίστηκαν σε όλη την επικράτεια. Παρατηρήθηκε μάλιστα το φαινόμενο ολόκληρες γεωγραφικές περιοχές να καλύπτονται αποκλειστικά και μόνο από εκπαιδευτικούς ΠΕ09 στις οποίες δεν καταγράφηκε  ούτε μία πρόσληψη ΠΕ18.02.

Παράλληλα και ενώ οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ18.02 «κατευθύνονται» αποκλειστικά και μόνο στα ΕΠΑΛ, φέτος παρατηρήθηκε το εξής φαινόμενο: οι ΠΕ09 «κατέκλυσαν» κυριολεκτικά τα εν λόγω σχολεία παρότι καλύπτουν θέσεις σε ΓΕΛ και Γυμνάσια στερώντας από τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ18.02 το δικαίωμα της εργασίας. Φέτος, επίσης, παρατηρήθηκε και το φαινόμενο οι Διευθυντές των Δ.Δ.Ε.  να αλλάζουν τις θέσεις από ΠΕ18.02 σε ΠΕ09 θεωρώντας τελείως αυθαίρετα και χωρίς καμία κοστολογική τεκμηρίωση ότι με αυτόν τον τρόπο θα κάνουν εξοικονόμηση πόρων στο κράτος.

Επίσης οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ18.02 χαρακτηρίζουν άδικο και εντελώς αυθαίρετο το γεγονός να συναριθμούνται από το υπουργείο οι προσλήψεις της Γενικής Αγωγής με αυτές τις Ειδικής Αγωγής. Εκτός του ότι μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα, υπάρχουν για την Ειδική Αγωγή δυο ξεχωριστοί πίνακες  για την εν λόγω ειδικότητα, ο ενοποιημένος ΠΕ18.02 και ένας δεύτερος ο ΠΕ18.35. Δεν μπορεί  λοιπόν να συνυπολογίζονται όλοι εφόσον δεν ανήκουν σε ένα ενιαίο πινάκα. Οι ΠΕ18.35 έχουν ξεχωριστό πινάκα γιατί διδάσκουν και διαφορετικά μαθήματα και άρα προσλαμβάνονται για άλλες ανάγκες.

Τέλος και παρά το γεγονός ότι οι δύο κλάδοι, σύμφωνα πάντα με τα όσα νομοθέτησε η ελληνική πολιτεία,  έχουν ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, η διαφορετική προσέγγιση για το υπουργείο Παιδείας υφίσταται αναίτια ζήτημα το οποίο ευχόμαστε πως θα αντιμετωπιστεί με την επερχόμενη ενοποίηση ειδικοτήτων, θέση  την οποία προωθεί η Ένωσή μας, η ΕΚΜΕΔΟ και την οποία συμμερίζομαστε πλήρως.

Όπως γίνεται, λοιπόν, κατανοητό, οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ18.02 δεν ζητούν ευνοϊκή μεταχείρηση έναντι κανενός. Συμμμερίζονται τις αγωνίες και τις προσπάθειες των μελών του κλάδου ΠΕ09. Όμως ζητούν το αυτονόητο: δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση. Στο πρόσφατο παρελθόν ειδικότητες με παρόμοια προβλήματα μοιράστηκαν τις θέσεις με λογικό τρόπο αφού τα προγράμματα σπουδών ανάμεσα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ έχουν πια εναρμονιστεί πλήρως. Έτσι, είναι πλέον προφανές πως υπάρχουν σοβαρά κενά στις διαδικασίες προσλήψεων τα οποία δεν αποκλείεται να δίνουν «πάτημα» σε ορισμένους που βρίσκονται σε θέσεις «κλειδιά» να χρησιμοποιούν τη δύναμη που τους παρέχει η θέση τους έτσι ώστε να ευνοούν ορισμένους κλάδους με προσωπικά και συντεχνιακά οφέλη τα οποία ωστόσο στερούνται αξιοκρατίας και ηθικής.

Αναπληρωτές Καθηγητές Ενοποιημένου Κλάδου ΠΕ18.02

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mixanografiko
Από αύριο Τρίτη η υποβολή των Μηχανογραφικών - Προθεσμία μέχρι 18 Ιουλίου
Από την Τρίτη 9-7-2024 θα ενεργοποιηθεί και η δυνατότητα εκτύπωσης Βεβαιώσεων Συμμετοχής για όσους συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις...
Από αύριο Τρίτη η υποβολή των Μηχανογραφικών - Προθεσμία μέχρι 18 Ιουλίου