Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ η Αθηνά

ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΚΑΝΕΝΑ ΤΜΗΜΑ, 

ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ

ενημέρωση και συμπεράσματα από τη συλλογική μάχη να κρατηθεί ανοιχτό το 35 Δ.Σ Αθηνών

 

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Τα χρόνια των μνημονίων δυο μεγάλα κύματα συγχωνεύσεων έπληξαν τα σχολεία του συλλόγου μας- όπως και όλης της χώρας. Δεν ήταν μόνο μια τυπική αριθμητική απώλεια το 25% των σχολείων που μειώθηκε στο σύλλογό μας, αλλά ήταν δεκάδες τα τμήματα που χάθηκαν όπως και οι θέσεις εργασίας. Τα παλιά τμήματα ποτέ δεν αθροίστηκαν στον καινούργιο σχολικό χάρτη ούτε κι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν πριν στα σχολεία που συγχωνεύονταν, ήταν ίδιοι σε αριθμό και μετά. Ήταν πάντα λιγότεροι!

Κρίση, μνημόνια και νεοφιλελευθερισμός σάρωσαν τη δημόσια εκπαίδευση και κατεδάφισαν μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Σε ένα τέτοιο τοπίο ποτέ, ως σύλλογος, δεν είχαμε διλλήματα. Η μάχη για την υπεράσπιση όλων των σχολείων μας σε συντονισμό με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό κίνημα, ήταν πάντα ο μονόδρομός μας. Δεν ξεχωρίσαμε σχολεία, δε θεωρήσαμε κανένα σχολείο ως χαμένη υπόθεση, δε χαριστήκαμε στις πολιτικές των περικοπών ούτε φειστήκαμε αγώνων για να γλυτώσουμε οποιοδήποτε σχολείο από την κλίνη του Προκρούστη. Μετράμε, άλλωστε, μικρές αλλά πραγματικές νίκες από αυτούς τους αγώνες.

Αναμένοντας ένα τρίτο κύμα συγχωνεύσεων, όταν περατωθεί ο προσχηματικός διάλογος και δρομολογηθούν τα μέτρα του ΟΟΣΑ για την Παιδεία που προβλέπουν οι δεσμεύσεις του τρίτου μνημονίου, βρεθήκαμε πριν ένα μήνα μπροστά σε ένα πρόδρομο φαινόμενο: Τον υποβιβασμό, τη συρρίκνωση και το κλείσιμο του 35ου Δ.Σ στα Εξάρχεια. Ενός σχολείου με 70 μαθητές και αυξητική προοπτική, ενός ιστορικού σχολείου, ανάσα μιας ευαίσθητης περιοχής, που μια στοχευμένη εισήγηση της προηγούμενης Διευθύντριας Εκπαίδευσης, λίγες μέρες πριν αποχωρήσει, του έδειχνε  την άγουσα από το σχολικό χάρτη.

Από την πρώτη στιγμή που το πληροφορήθηκε και στις λίγες μέρες που είχε μπροστά του, ο Σύλλογος «Αθηνά» ανέδειξε τόσο τη νεοφιλελεύθερη λογιστική που κλείνει σχολεία ως δαπανηρά, όσο και τα ανταγωνιστικά σχέδια που αφορούν την αξιοποίηση του διδακτηρίου για αλλότριες χρήσεις. Γνωστοί παράγοντες της Δημοτικής Αρχής φρόντισαν με δημόσιες παρουσίες τους ή σε παρασκηνιακούς διαδρόμους να αποκαλύψουν τις μεθοδεύσεις αυτές, στις οποίες είχαν ενεργή συμμετοχή. Ας μνημονευτεί εδώ πως στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόκειται για συγχώνευση σχολείων, αλλά για μια καθαρή κατάργηση, ένα κλείσιμο σχολείου, με εξακτίνωση των μαθητών του και εξαΰλωση του σημαντικού εξοπλισμού του.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Θα ήταν μεγάλη πλάνη, αν πιστεύαμε ότι τυχόν εξακτίνωση των μαθητών του 35 Δ.Σ θα αύξανε, έστω και κατά μία, τις οργανικές ή τις λειτουργικές θέσεις των εκπαιδευτικών στα γειτονικά σχολεία (το 36 Δ.Σ Αθηνών και το 14 Δ.Σ Αθηνών). Πιθανή οριακή μαθητική διαρροή από το χώρο των μεταναστών με αφορμή το κλείσιμο του σχολείου, στοχευμένες από τη διοίκηση και αριθμητικά επιλεγμένες μετακινήσεις μαθητών προς τα όμορα σχολεία, θα οδηγούσαν και τα δυο σχολεία βασικής υποδοχής στον ίδιο με σήμερα λειτουργικό αριθμό τμημάτων, αλλά πλέον με 25άρια, 26άρια, και 28άρια τμήματα. Έτσι τα σχολεία αυτά θα ασφυκτιούσαν λειτουργώντας σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δεκάδες παιδιά θα οδηγούνταν σε μακρινότερα σχολεία και πάνω από 10 συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων θα έψαχναν επί ματαίω μια κενή θέση στην ευρύτερη περιοχή, ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα θα είχε χάσει για πάντα αυτές τις θέσεις εργασίας!

Είναι φανερό λοιπόν κι ας μην απορεί κανείς, γιατί τόσος θόρυβος και τόσος αγώνας από το σύλλογο Αθηνά για το 35 ΔΣ. Το διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο για ένα εκπαιδευτικό σωματείο που μάχεται με συνέπεια για τα μορφωτικά δικαιώματα στη Δημόσια εκπαίδευση, όλες τις θέσεις εργασίας και την εργασιακή αξιοπρέπεια των εργαζομένων που εκπροσωπεί.

Στις λίγες μέρες που είχαμε μπροστά μας συντονιστήκαμε με δεκάδες φορείς της ευρύτερης περιοχής (εκπαιδευτικούς, γονείς, σχολεία, νηπιαγωγεία, κατοίκους, αλληλέγγυες συλλογικότητες, δημοτικούς συμβούλους, κ.α.) και ύστερα από ενημερώσεις, συναντήσεις και μαζικές παραστάσεις, κάναμε τέσσερα σημαντικά βήματα στον αγώνα να κρατήσουμε το σχολείο  ανοιχτό: α) αποσπάσαμε ομόφωνη απόφαση της ΔΕΠ της 1ης Δημοτικής Κοινότητας, μη συναίνεσης με την πρόταση υποβιβασμού, β) αποσπάσαμε τοποθέτηση της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας ότι η απόφαση της ΔΕΠ εκφράζει το Δήμο γ) αποσπάσαμε έγκαιρη επανατοποθέτηση-νέα εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας για το μη υποβιβασμό του σχολείου και δ) αποσπάσαμε παρόμοια τοποθέτηση και εισήγηση προς το Υπουργείο από τον Περιφερειακό Διευθυντή, όταν εξέπνεε η σχετική προθεσμία υποβολής των τελικών προτάσεων. Είναι προφανές ότι με την τελική τους στάση η ΔΕΠ, η Α΄Διεύθυνση  και η  Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής, ικανοποίησαν τα αιτήματα που τους έθεσε η εκπαιδευτική κοινότητα στην παρούσα φάση. Δεν μπορούμε όμως να εφησυχάσουμε μέχρι την τελική απόφαση, που θα παρθεί από το Υπουργείο Παιδείας, την Άνοιξη. Συνεχίζουμε λοιπόν τον αγώνα, πιο αισιόδοξα αλλά και πιο αποφασιστικά!

Τέλος, δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι σε αυτόν τον αγώνα στέκονται αλληλέγγυοι όλοι και όλες ανεξαίρετα οι εκπαιδευτικοί των γειτονικών σχολικών μονάδων, όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί του συλλόγου μας. Ο αγώνας «να μην κλείσει το 35 ΔΣ» είναι κοινός. Τίποτα το αντιπαραθετικό, μεταξύ των 14, 35, 36 ΔΣ, δεν θέτει αυτός ο αγώνας, γιατί κανένα σχολείο δεν μπορεί ούτε να σωθεί ούτε να ευνοηθεί τρώγοντας τις σάρκες του άλλου. Μόνο ο συλλογικός αγώνας φέρνει αποτελέσματα και σε αυτόν θα επιμείνουμε! Ξεκαθαρίζουμε δε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι αδιαπραγμάτευτη θέση του συλλόγου Αθηνά και κόκκινη γραμμή του αγώνα μας είναι αφενός να σωθεί το σχολείο στα Εξάρχεια, αφετέρου κανένα από τα τρία σχολεία στην περιοχή να μην υποστεί οποιαδήποτε μείωση στις οργανικές και τις λειτουργικές του θέσεις.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                        Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

       Παζάλος  Γιώργος                                        Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων