Thumbnail

Αρ. Πρωτ: 1401

Αθήνα 2/10/2012

 

Προς

Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Μ.Μ.Ε.

 

 

Θέμα: «ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

            Με αφορμή την ανακοίνωση από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. του «ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει κατ αρχήν τα εξής:     

Θεωρεί  απαράδεκτη την τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να λέει και να δεσμεύεται στις συναντήσεις με τη Δ.Ο.Ε. (18/7/2012 και 10/9/2012) και άλλα τελικά να πράττει. Δυστυχώς το Υπουργείο προσεγγίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα μόνο με ποσοτικούς δείκτες και μόνο οι οικονομικές περικοπές ενδιαφέρουν αυτούς που παίρνουν ασταμάτητα νέα μέτρα.

Για το ζήτημα του ερωτηματολογίου το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει τα εξής:     

Η αξιολόγηση διαχρονικά προσεγγίζεται από τον κλάδο με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και όχι με στείρα άρνηση. Ο κλάδος έχει καταθέσει ολοκληρωμένες θέσεις για μια αξιολόγηση, που θα έχει στοιχεία ανατροφοδότησης και βελτίωσης, θα αξιολογεί ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα, θα αποτιμά το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, δε θα χειραγωγεί, δε θα τιμωρεί και δε θα οδηγεί σε απόλυση.

            Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει μπει στον κόπο να τοποθετηθεί επί των προτάσεών μας, ούτε καν για να τις απορρίψει. Αντί αυτού δημιούργησε επιτροπή τα πορίσματα της οποίας είναι φανερό ότι θα χρησιμοποιήσει για να υλοποιήσει τις προειλημμένες αποφάσεις του. Η αιφνιδιαστική ανάρτηση του ερωτηματολογίου στο διαδίκτυο και το κάλεσμα για συμπλήρωσή του, ενώ προβάλλεται ως μια δημοκρατική και συμμετοχική διαδικασία, είναι ακριβώς το αντίθετο.

            Δεν απαντά σε σειρά ερωτημάτων και αυτό δημιουργεί βάσιμες υποψίες ότι αποτελεί το όχημα για τη λήψη νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων (πως διασφαλίζεται η ανωνυμία όταν απαιτείται μοναδικός κλειδάριθμος; ποιος θα αποδελτιώσει; ποιος θα εγγυηθεί ότι δόθηκαν οι συγκεκριμένες απαντήσεις; ποιος είναι ο αριθμός των συμμετεχόντων; πώς θα χρησιμοποιηθεί το υλικό που θα συγκεντρωθεί; θα δεσμεύουν το Υπουργείο οι απαντήσεις; θα τις λάβει απλά υπόψη του; κλπ.)

            Τη στιγμή που πολλούς μήνες μετά τη σύνδεση βαθμού – μισθού μέσω της αξιολόγησης και των αυθαίρετων ποσοστώσεων που έχουν εισαχθεί, (νόμοι 3848/2010 και 4024/2011)  παρά τις δηλώσεις κατανόησης από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και παρά το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμία κίνηση επί της ουσίας, δεν είναι δυνατό να ανοίγεται πρόχειρα ένα ακόμα ζήτημα χωρίς να μπορούν να δοθούν σοβαρές απαντήσεις σε όλα τα προηγούμενα.

            Για όλους αυτούς τους λόγους το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκφράζονται δημοκρατικά από τα εκλεγμένα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, έχουν θέσεις και προτάσεις για την αξιολόγηση – αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, θέσεις που έχουν βγει από μαζικές διαδικασίες, επιστημονικά συνέδρια και τη διεθνή εμπειρία και βρίσκονται στη διάθεση των αρμοδίων φορέων.

Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν τη σημερινή κατάσταση, με τον πιο σκληρό, άδικο και ανάλγητο τρόπο, αφήνουν όμως την πίκρα και την οργή έξω από τη μαθησιακή διαδικασία παλεύοντας για τα παιδιά του ελληνικού λαού δεν είναι διατεθειμένοι όμως να δεχθούν άλλα τετελεσμένα, άλλη επιβολή, άλλη υποβάθμιση.  

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι  κατηγορηματικά αντίθετο στη  μορφή  αξιολόγησης - χειραγώγησης που προσπαθεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μη προχωρήσει στην υλοποίησή της, σε διαφορετική περίπτωση η αντίδραση του οργανωμένου  κλάδου θα είναι τέτοια που θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τα σχέδιά τους.

ΟΧΙ στην αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

ΟΧΙ στην  κατηγοριοποίηση  μαθητών και σχολείων.

Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

Κατάργηση  του νομικού πλαισίου για την αξιολόγηση Ν. 3848/10 και 4024/11.

Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Διορισμοί εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος: Πότε αποφασίζεται ο αριθμός τους
Ανάλυση διορισμών των εκπαιδευτικών των ετών 2020-2024 και η απόφαση για το νέο αριθμό διορισμών
Διορισμοί εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος: Πότε αποφασίζεται ο αριθμός τους
ταινία μαθητές
Κόρινθος: Ταινία με μαθητές δημοτικού κέρδισε το 1ο βραβείο σε διεθνή μαθητικό διαγωνισμό
«Γενετικά Κατώτεροι»: Μαθητές από τα Εξαμίλια Κορινθίας έφτιαξαν ταινία για τη σκληρή ζωή των παιδιών Ρομά - Δείτε την ταινία
Κόρινθος: Ταινία με μαθητές δημοτικού κέρδισε το 1ο βραβείο σε διεθνή μαθητικό διαγωνισμό