Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σερρών

 «Καταγγελία  της απόφασης του Υπουργού Παιδείας για τη διάλυση του Ολοήμερου Σχολείου»

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε τακτική συνεδρίαση του στις 17-5-2016 ασχολήθηκε με το παραπάνω θέμα και κατά πλειοψηφία(5 υπέρ) αποφάσισε τα παρακάτω:

       «Στις 18 Δεκεμβρίου 2015 ο κ. Φίλης δήλωνε "Παντού ολοήμερα σχολεία". Στις 4 Μαΐου 2016 ο κ. Φίλης αποφασίζει "Πουθενά ολοήμερα σχολεία"». Αυτή τη φορά η κυβέρνηση της Αριστεράς, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ξεπέρασε τον εαυτό της σε ευρηματικότητα(!) επιλύοντας τον γόρδιο δεσμό της λειτουργίας των σχολείων για το επόμενο σχολικό έτος.

         Η τελευταία ρύθμιση για το νέο τύπου ολοήμερου σχολείου εν μέσω συνεχιζόμενου «εθνικού» διαλόγου είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Στον προσχηματικό διάλογο της κυβέρνησης ο κλάδος των εκπαιδευτικών δεν μετείχε ποτέ ουσιαστικά. Δεν κλήθηκε ποτέ, παρά μόνο σε μια συνεδρίαση της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για να εκφράσει άποψη για τις δραματικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στο σχολείο. Μονόλογος, δηλαδή, εν μέσω «διαλόγου». Η κυβέρνηση διάλεξε το δρόμο που θα βαδίσει. Σε αυτό το δρόμο δεν θα την ακολουθήσουμε.

Σαρωτικές ανατροπές στην εκπαίδευση, σαν κι αυτές που ανακοίνωσε και ψήφισε εν κρυπτώ μέσα στις διακοπές του Πάσχα με αποκλειστικό κριτήριο τους μνημονιακούς όρους,  φέρνει το Υπουργείο Παιδείας. Κάθε άλλη ερμηνεία αποτελεί επικοινωνιακή προπαγάνδα που επιδιώκει να καλύψει την εκπαιδευτική γύμνια και τις ακραίες περικοπές που συντελούνται στα πλαίσια μιας ακραίας νεοφιλελεύθερης αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης υπό την καθοδήγηση του ΟΟΣΑ. Πιο συγκεκριμένα:

Εξοικονόμηση χρημάτων, αφαίρεση θέσεων εργασίας και απολύσεις, αυτή είναι η "παιδαγωγική" υπογράμμιση της υπουργικής απόφασης. Πάνω από 10.000 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών, υπολογίζει να χρειάζεται το Υπουργείο Παιδείας με αυτές τις ρυθμίσεις!

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στην ουσία επιδιώκονται δυο στόχοι:

α) να μειωθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό που είναι αναγκαίο μέσω της μείωσης των ωρών λειτουργίας του σχολείου και μέσω της μείωσης των ωρών διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων

β) να φτιαχτεί μια γκρίζα ζώνη στο δημόσιο σχολείο όπου δε θα είναι αυστηρά καθορισμένα τα όριά της (διδακτικό αντικείμενο και ειδικότητες εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν) ώστε να λειτουργεί το σχολείο με όποια ειδικότητα περισσεύει στα πλαίσια της περιφέρειας με αποκλειστικό γνώμονα τη μείωση των δαπανών. Κι από τη μύγα ξύγκι!

Αν εφαρμοστούν, το αποτέλεσμα όλων αυτών, θα είναι:

α) χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών συναδέλφων που δε θα προσληφθούν ξανά μια και το νέο σχολείο δε θα τους χωράει.

β) Χιλιάδες υπεραριθμίες μονίμων εκπαιδευτικών και υποχρεωτικές μετακινήσεις

γ) εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποσάρθρωση, μορφωτικά ελλείμματα, φτωχό και ταξικό σχολείο

Η Υπουργική Απόφαση περιλαμβάνει ορισμένες πολύ σοβαρές αλλαγές:

- Καταργεί εντελώς τις θέσεις δασκάλων για τα ολοήμερα. Η νομοθεσία μέχρι τώρα ήταν σαφής: Στα κλασικά ολοήμερα ένας δάσκαλος/α για κάθε 50 μαθητές και στα ΕΑΕΠ ένας δάσκαλος. Επί εποχής Αρβανιτόπουλου και μετά ο δάσκαλος στα ΕΑΕΠ σε πολλές περιπτώσεις κινδύνεψε να  ακυρωθεί  αλλά όχι οριστικά χάρη στους αγώνες μας. Η υπουργική απόφαση Φίλη τους καταργεί όλους οριστικά και αμετάκλητα. Μειώνοντας, τις ώρες των δασκάλων στις τάξεις, δημιουργεί πλεονάσματα ωρών και με αυτές επιδιώκει να καλύψει τις ώρες του ολοημέρου. Έτσι, π.χ. ένας δάσκαλος/α με 22 ώρες διδακτικό ωράριο που δουλεύει σε κλασικό ολοήμερο κι έχει Δ' τάξη βρίσκεται με το νέο πρόγραμμα να χρωστά 2 ώρες, τις οποίες καλείται να καλύψει στο ολοήμερο. Ταυτόχρονα, ορίζει υπεύθυνο ολοημέρου κατά μέρα (κι όχι συνολικά) ανάλογα με τα περισσεύματα ωρών, υποχρεώνοντας έτσι έναν εκπαιδευτικό να παραβρίσκεται εκείνη την ημέρα όλες τις ώρες λειτουργίας του ολοημέρου, ακόμα κι αν δεν διδάσκει. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να δημιουργήσει ζώνες εκπαιδευτικών με ωράριο λάστιχο (8.00-14.00, 9.00-15.00, 10.00-16.00)

-Επιδιώκει τη δραστική μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα ολοήμερα, θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση την εργασία και των δύο γονιών

- Απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Γυμναστική και ΤΠΕ) μια και δίνει τη δυνατότητα να διδάξουν τα διδακτικά τους αντικείμενα όποιες ειδικότητες έχουν περισσεύματα ωρών.

Αν σε αυτά προσθέσουμε την κατάργηση ουσιαστικά της ενισχυτικής διδασκαλίας και της γραμματειακής υποστήριξης, καθώς και την κατάργηση της πρωινής ζώνης 7-8, τότε καταλαβαίνουμε ότι δημιουργεί πλασματικό πλεόνασμα ωρών με στόχο όπου έχει κενά, να τα καλύψει με τις υπεραριθμίες που θα δημιουργήσει! Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και οι διάταξεις α) που δίνουν τη δυνατότητα να διδάξουν στο δημοτικό, οι ειδικότητες εκπαιδευτικών από τα ΕΠΑΛ, στα οποία κάνει αντίστοιχη αναδιάρθρωση β) που επιτάσσoυν την κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ για να τοποθετούνται και να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, οι εκπαιδευτικοί των κοινών ειδικοτήτων Π.Ε και ΔΕ.

Καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική πρόοδο δεν επιφέρει το νέο πρόγραμμα! Απλώς, μπήκαν στο ζύγι τα εναπομείναντα κονδύλια του ΕΣΠΑ και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και η μπίλια έκατσε στο 6ωρο για όλες τις τάξεις και στις συγκεκριμένες ώρες για κάθε διδακτικό αντικείμενο! Μέχρι εκεί μάλλον, υπολόγισε το Υπουργείο ότι βγαίνουν τα νούμερα!

Είναι απολύτως φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας βαθαίνει αντιδραστικά το φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, πετώντας σα στυμμένη λεμονόκουπα τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και τους δασκάλους/νηπιαγωγούς, ώστε να ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των περικοπών και των μνημονίων!  Επαναφέρει όλες τις αντιδραστικές εγκυκλίους των Υπουργών Παιδείας όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων και μάλιστα δίνοντάς τους ανελαστικό χαρακτήρα!

Στο σχολείο του κ. Φίλη, η ελαστική εργασία, οι απολύσεις και η διαρκής κινητικότητα-μέσω των υπεραριθμιών και των μετακινήσεων είναι οργανικό κομμάτι του. Το σχολείο αυτό, όποιο όνομα κι αν έχει, «γεμίζει» με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Βασίζεται στην ελαστική εργασία σε βάρος της μόνιμης και σταθερής δουλειάς. Είναι "αριστοτεχνικά" φτιαγμένο ώστε να λειτουργεί τη μια χρονιά με 30 εκπαιδευτικούς και την επόμενη με τους μισούς που κάνουν τις ώρες των υπολοίπων!

Η κατάργηση της πρωινής ζώνης, η προϋπόθεση συμμετοχής παιδιών μόνο οικογενειών όπου και οι δυο γονείς εργάζονται για τα 6/θέσια και πάνω σχολεία, η μηνιαία αναφορά φοιτούντων μαθητών, η δυνατότητα ανάθεσης της διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, η προοπτική περαιτέρω συρρίκνωσης (Θρησκευτικά, ΤΠΕ, Αγγλικά κλπ) μέχρι και μελλοντικής αποπομπής  διδακτικών αντικειμένων από το ωρολόγιο πρόγραμμα αλλάζει τον προσανατολισμό αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια το Ολοήμερο δεν λειτουργούσε με όρους παιδαγωγικής, εξυπηρετώντας παράλληλα και κοινωνικές ανάγκες. Λειτουργούσε με μοναδικό γνώμονα τις διαθέσιμες πιστώσεις (κυρίως από προγράμματα ΕΣΠΑ).

Ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου, που αποτελεί κομβική επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν πρόκειται να καλύψει τις μορφωτικές ανάγκες ενός μεγαλύτερου αριθμού μαθητών σε όλη την χώρα και δεν θα συμβάλλει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Κεντρική στόχευση της πολιτικής ηγεσίας είναι η με κάθε τρόπο εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού. Ο εκπαιδευτικός κόσμος μένει άναυδος μπροστά στην κυβερνητική λογιστική λογική!

Η απώλεια οργανικών θέσεων, η υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων, η  καταδίκη σε ανεργία για τους νεότερους και η απόλυση, επί της ουσίας, εκπαιδευτικών που εργάζονταν, έστω και ελαστικά, μέχρι σήμερα είναι η ζοφερή πραγματικότητα που μαζί με τη διαρκή μισθολογική υποβάθμιση και τη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο στην Εκπαίδευση.

Το Δ. Σ. του Συλλόγου καταγγέλλει τον αντιεκπαιδευτικό κυβερνητικό σχεδιασμό, τον Υπουργό Παιδείας για την παρελκυστική τακτική, τον εμπαιγμό και την υποκρισία που έχει επιλέξει ως μέθοδο αντιμετώπισης του κόσμου της εκπαίδευσης  και  καλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο να σταθεί απέναντι στα σχέδια διάλυσης του δημόσιου σχολείου που απεργάζεται η κυβέρνηση.

 

Διεκδικούμε:

  • Την άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση με εφαρμογή της δέσμευσης απάτης για τους πολυθρύλητους 20.000 διορισμούς του κυρίου Φίλη  .
  • Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών τώρα.
  • Την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για το φερόμενο ως "Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου".
  • Την απόσυρση της διάταξης που ψηφίστηκε για τα νηπιαγωγεία.
  • Την απόδοση των οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
  • Την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή.
  • Την αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου.

 

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ

                                                                                                                                   

     

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Επίσημο: 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς στη δημόσια Παιδεία ανακοίνωσε ο Πιερρακάκης
4.451 θέσεις προς κάλυψη με βάση τον δημοσιονομικό κανόνα μία πρόσληψη για μία αποχώρηση και 5.549 επιπλέον - Αναμένεται η κατανομή
Επίσημο: 10.000 νέους μόνιμους διορισμούς στη δημόσια Παιδεία ανακοίνωσε ο Πιερρακάκης