Thumbnail
Αναπληρωτές και Ωρομισθίους Κ.Φ.Α.

      Αναπληρωτές και Ωρομισθίους Κ.Φ.Α.

   Η  ψήφιση του τελευταίου νομοσχεδίου για την παιδεία έχει δημιουργήσει  συνθήκες αποδόμησης στην παιδεία  . Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν βασικά στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με την κατάργηση των σχολείων Ε.Α.Ε.Π. και τις αλλαγές στο ολοήμερο σχολείο καταργούνται αρκετές ώρες ειδικοτήτων. Έτσι μοιραία δημιουργούνται χιλιάδες πλεονάσματα στις ειδικότητες και τους δασκάλους.

        Ειδικότερα στο κλάδο της Φυσικής Αγωγής μειώνεται κατά  μία ώρα από την Α΄ μέχρι και την Δ΄ τάξη και γίνονται 3 οι ώρες Φ.Α. ανά εβδομάδα. Στις Ε΄ και Στ΄ παραμένουν οι 2 ώρες ΦΑ ανά εβδομάδα.  Επιπρόσθετα στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μειώνεται κατά μία  ώρα ΦΑ στην Γ΄ Λυκείου (σύμφωνα με τις έως τώρα διαρροές) ενώ  παραμένουν δύο ώρες στην Α΄ Λυκείου και μία στη Β΄ Λυκείου. Αν συνυπολογίσουμε και τις 3 ώρες ΦΑ που χάθηκαν από το Γυμνάσιο και την 1 ώρα από την Β’ Λυκείου από την εποχή Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου , τότε συνολικά η Φυσική Αγωγή έχει απολέσει 9 ώρες.

       ‘Όσοι παρακολούθησαν , πριν λίγες ημέρες,(Δευτέρα 30/05/2016) την τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη σε ανοιχτή συζήτηση για την παιδεία στην Καλλιθέα , τουλάχιστον θα προβληματίστηκαν από την θέση του ότι  οι καθηγητές ΦΑ είναι πλεονάζοντες στην εκπαίδευση και ως εκ τούτου μη αναγκαίοι και σίγουρα εκτός προτεραιότητας στον σχεδιασμό του Υπουργείου! Πως όμως δημιουργήθηκε αυτή την κατάσταση; Ποιος λαμπερός εγκέφαλος αγνοεί ότι το Σύνταγμα (άρθρο 16 παρ. 2) αναφέρει

·         " H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες" ,

·         το 1ο άρθρο του ν.1566/86 σύμφωνα με το οποίο: «Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά

·         το άρθρο 2, του Διεθνή Καταστατικού Χάρτη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της UNESCO 1978,  το Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 10ης και 13ης Νοεμβρίου 2007για το ότι η ΦΑ είναι υποχρεωτική στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πρέπει εφαρμόζεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα τουλάχιστον 3 φορές εβδομαδιαία .

·         τα ίδια τα σχολικά εγχειρίδια Φυσικής Αγωγής εκπαιδευτικού και μαθητή που τονίζουν την σημασία της άσκησης και την συχνότητα που πρέπει να έχει για να έχει αποτέλεσμα στην φυσική κατάσταση και την σωματική και ψυχική ανάπτυξη και ισορροπία των νέων.

      Αν οι επιτροπές των σοφών που συσκέπτονται και αποφασίζουν τα όσα για την παιδεία, υπερτονίζουν από την μία το άγχος που δημιουργείται στους μαθητές όλων των βαθμίδων από τον τεράστιο όγκο της ύλης  και πρέπει τα παιδιά να αποκαταστήσουν την σχέση τους με την φύση και την κίνηση και από την άλλη ετοιμάζονται να   αφαιρέσουν  ακόμα 1 ώρα με το νέο νομοσχέδιο  από την Γ΄ Λυκείου , τότε ή δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα της παιδείας ή είναι υποκριτές και καλύπτουν με ευφυολογήματα τις αδυναμίες του σχεδιασμού τους και του κράτους.

     Όταν διακηρύττεις ότι ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου και ο μελλοντικός του Γυμνασίου-Λυκείου γίνεται για να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες των νέων και τις κοινωνίας τότε είσαι κοινός ψεύτης γιατί καλύπτεις την τεράστια έλλειψη διδακτικού προσωπικού και την αδυναμία σου να προσλάβεις νέο, με το να κόψεις ώρες από συγκεκριμένες ειδικότητες και να σε καλύψει το ήδη υπάρχον. Οι μέχρι τώρα χιλιάδες αναπληρωτές που σήκωναν ένα μεγάλο βάρος της εκπαίδευσης για πολλά χρόνια, με το νέο σχεδιασμό καθίστανται αυτομάτως περιττοί. Αυτοί οι αναλώσιμοι έχουν δυστυχώς πίσω τους επίσης αναλώσιμες (για κάποιους) οικογένειες. Το ηθικό και το τίμιο για τους χιλιάδες αναπληρωτές –ωρομίσθιους και τους μόνιμους ομήρους όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων της εκπαίδευσης επιτάσσει να τους αντιμετωπίζει η πολιτεία με την δέουσα ειλικρίνεια, προσοχή και σοβαρότητα. Πρέπει επιτέλους  κάποιοι να σκύψουν με ταπεινότητα  στα πανεπιστημιακά πτυχία , μεταπτυχιακά και διδακτορικά αυτών των ανθρώπων και να αποσυρθούν στην άγνοιά τους .   

Ο Πρόεδρος                         Ο Ειδ. Γραμματέας

Αλτάνης Ιωάννης                 Βασιλείου Στυλιανός                                                                                                                                                                                                                                            

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα