Thumbnail

Ανακοίνωση της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος

Τα αποτελέσματα των πρόσφατων Πανελλαδικών Εξετάσεων για την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έδειξαν με σαφή τρόπο ότι ο καθορισμός ξεχωριστού Επιστημονικού Πεδίου Επιστημών της Εκπαίδευσης οδηγεί στην υποβάθμιση και απαξίωση των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Το γεγονός ότι το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης περιλαμβάνει μόνο 37 Πανεπιστημιακά Τμήματα, ενώ τα άλλα τέσσερα Πεδία πολλά περισσότερα (111, 218, 194 και 98 αντίστοιχα), αποτρέπει τους υποψήφιους φοιτητές να το επιλέξουν. Λίγοι υποψήφιοι αποφάσισαν να διαγωνιστούν στο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης έχοντας μόνο 37 επιλογές τμημάτων, από τα οποία 13 είναι προσβάσιμα και μέσω των άλλων Επιστημονικών Πεδίων, όταν σε εκείνα τα Πεδία είχαν πολύ περισσότερες επιλογές και, συνεπώς, πολύ περισσότερες πιθανότητες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επιπλέον, πολλοί υποψήφιοι, που επιθυμούσαν να δηλώσουν τα Παιδαγωγικά Τμήματα εάν περιλαμβάνονταν ως ομάδα Τμημάτων σε άλλα Πεδία, δεν τα δήλωσαν διότι θα έπρεπε να εξεταστούν και σε 5ο μάθημα, επιλογή που συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερη κόπωση και λιγότερες πιθανότητες επιτυχίας, αφού ο υποψήφιος μοιράζει το χρόνο μελέτης του όχι σε 4 αλλά σε 5 μαθήματα, τα οποία, μάλιστα, δεν έχουν επιστημολογική συνάφεια μεταξύ τους.

Όλα τα παραπάνω δεδομένα, σε συνδυασμό με την έλλειψη διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, τη διόγκωση της ανεργίας-αδιοριστίας και τη μείωση των αποδοχών των αναπληρωτών, έχουν ως αποτέλεσμα πολύ λιγότεροι, κατά κανόνα με χαμηλές επιδόσεις, υποψήφιοι να προτιμούν τα Παιδαγωγικά Τμήματα. Οι συνέπειες θα είναι τραγικές για το επίπεδο σπουδών, για το επίπεδο των εκπαιδευτικών που θα μορφώνουν τα παιδιά της ελληνικής κοινωνίας και ελάχιστα αναστρέψιμες από τους καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων στις παρούσες συνθήκες λειτουργίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά ανησυχία της για αυτή την κατάσταση και για τους κινδύνους τους οποίους εγκυμονεί για το παρόν και το μέλλον της μόρφωσης των μαθητών και της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων, ζητήματα που συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους.

Ως εκ τούτου, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος ζητά από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να καταργήσει άμεσα το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επιλογής των Παιδαγωγικών Τμημάτων μέσα από όλα τα Επιστημονικά Πεδία για όλους τους υποψήφιους φοιτητές.

 

 

Ο Πρόεδρος                                                                                      Ο Γραμματέας

Κωνσταντίνος Μαλαφάντης                                                             Γεώργιος Γρόλλιος  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;