Thumbnail
ΠΕΤΕΕΜ-ΤΕ1

Είναι γνωστό ότι τα ΕΠΑΛ εξυπηρετούν μαθητικό δυναμικό από διαδημοτικές περιοχές ιδιαίτερα στην επαρχία, ενώ οι ειδικότητές τους δεν είναι κοινές ακόμα και σε αυτά του ίδιου Δήμου. Με τον νόμο Φίλη (Ν. 4386/2016), συρρικνώθηκαν τα  τμήματα και οι τομείς ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ με συνέπεια να μειωθούν δραστικά και οι ώρες των επαγγελματικών και εργαστηριακών μαθημάτων. Υπάρχουν ειδικότητες σε πολλά ΕΠΑΛ, που εξ αντικειμένου παρακολουθεί μικρός αριθμός μαθητών, όπως ψυκτικών, εργαλειομηχανών, διακοσμητών, δομικών-σχεδιαστών κ.α.  

Το δημογραφικό πρόβλημα έχει οξυνθεί και οι εγγραφές στην Α’  ΕΠΑΛ είναι περιορισμένες σε όλη τη χώρα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τις πολιτικές που θα εφαρμοστούν στη φοίτηση των μεταναστών στην ΤΕΕ.  

Εάν εφαρμοστεί η λογική της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, που ζητά αυξημένο τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε όλες τις τάξεις,  είναι δεδομένος ο εξαναγκασμός των μαθητών σε μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων για να φοιτήσουν στην ειδικότητα που επιθυμούν προς τα μεγάλα αστικά κέντρα ενώ αρκετά περιφερειακά ΕΠΑΛ θα οδηγηθούν σε κλείσιμο!

Η συνεχής απαξίωση της ΤΕΕ, οι πολιτικές των μνημονίων, που εξαφάνισαν τα τεχνικά επαγγέλματα και την βιομηχανική παραγωγή (ότι είχε απομείνει), ενώ και η ανεργία που έφτασε στη ύψη, καθώς η γερμανική ΕΕ προωθεί και στη χώρας μας μια εφήμερη και φθηνή κατάρτιση του δυικού συστήματος, όλα αυτά λειτουργούν αποτρεπτικά στους γονείς, που ζουν το δικό τους δράμα της κρίσης, να γράψουν τα παιδιά τους στα ΕΠΑΛ.

Μετά όλων αυτών καθώς και ο οικονομικός παράγοντας, που είναι καταλυτικός ιδιαίτερα για τα παιδιά των ΕΠΑΛ, είναι βέβαιο ότι θα οδηγηθούν ακόμη και στην εγκατάλειψη του σχολείου.

Μια ακόμη παράμετρος που πρέπει να παρθεί υπόψη κατ’ αναλογία της παρ. 15, άρθρου 28, Ν. 4186/2013.  στον υπολογισμό του αριθμού μαθητών σε κάθε τμήμα στα ΕΠΑΛ, είναι οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές μαθησιακές δυσκολίες, όπου ο αριθμός αυτών πρέπει να υπολογίζεται στο 1:3 των μαθητών της κάθε τάξης,

Το κλείσιμο των τμημάτων στα ΕΠΑΛ θα σημάνει :

  • Περαιτέρω  δυσκολία στη φοίτηση των μαθητών αφού θα υποχρεωθούν να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις για ειδικότητα.
  • Την διακοπή της φοίτησης ακόμα και για τους μαθητές των ειδικοτήτων της Γ΄ τάξης.
  • Αλλαγή της ειδικότητας που επιλέχτηκε αρχικά.

Καλούμε τους  Περιφερειακούς Διευθυντές εκπαίδευσης να εγκρίνουν όλα τα ολιγομελή τμήματα.

Να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία όλων των τμημάτων των ΕΠΑΛ. Ιδιαίτερα σε αυτό το μεταβατικό στάδιο αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και τις δυσκολίες των μαθητών.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΤΕΕΜ 

     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Erasmus
Erasmus+: Στην Λισαβόνα εκπαιδευτικοί του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Το Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο για δεύτερη χρονιά,έχοντας λάβει την τιμητική Διαπίστευση Erasmus+ στη Σχολική Εκπαίδευση για την περίοδο 2021-2027 από το...
Erasmus+: Στην Λισαβόνα εκπαιδευτικοί του Ειδικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
foto_education_pencils_molivia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ετοιμάζονται νέοι πίνακες ΑΣΕΠ για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες ΑΣΕΠ στη Γενική
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ετοιμάζονται νέοι πίνακες ΑΣΕΠ για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση