Το θέμα ανακινήθηκε πάλι σήμερα σε κυριακάτικα δημοσιεύματα (βασικά το αντικυβερνητικό "ΒΗΜΑ", για αυτό και θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί). Παρόλα αυτά, αναφέρεται στο ρεπορτάζ ότι "...
..."
Με το Νέο Λύκειο που προτείνεται, αλλάζει ριζικά (αν εφαρμοστεί πλήρως) η Δομή, το Περιεχόμενο και ο Σκοπός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ο επικεφαλής της Επιτροπής, Αντώνης Λιάκος, διορίστηκε από τον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη - για αυτό και μου φαίνεται κάπως περίεργο η Επιτροπή Διαλόγου να είναι εντελώς άσχετη με το τι θέλει το Υπουργείο.
Μπορείτε να διαβάσετε το Πόρισμα, όπως έκανα κι εγώ, εδώ:
Ουσιαστικά, μιλάμε για ένα αγγλικό-γαλλικό σύστημα "αριστοκρατικοποίησης" του Γενικού Λυκείου για ελάχιστα παιδιά, για μαζική επέκταση των φροντιστηρίων (θα έχουν πλέον και τη "Διπλωματική" για να γράψουν), για επίπεδα μαθημάτων κι εντατικοποίησή τους, για εισαγωγή διαβλητών χαρακτηριστικών και ενδεχομένως και διαπλοκής στην είσοδο στα ΑΕΙ, για κατάργηση των 2/3 των μαθημάτων, για απολυτήρια 2 ταχυτήτων (οι "καλοί" θα παίρνουν το "Απολυτήριο" ενώ οι άλλοι ένα απλό "Πιστοποιητικό Σπουδών"), για συγχώνευση-κλείσιμο εκατοντάδων Λυκείων (το αναφέρει σαφώς μέσα), για τεχνητές υπεραριθμίες χιλιάδων εκπαιδευτικών, για εισαγωγή διάφορων καινοφανώς στοιχείων αξιολόγησης, για "πέταγμα" πολλών παιδιών στην πρόωρη κατάρτιση-εξειδίκευση, και για πολλά άλλα αρνητικά.
Πχ για τη συγχώνευση Λυκείων στη σελίδα 11:
Για τα απομακρυσμένα σχολεία, λέει, θα γίνεται "τηλεεκπαίδευση"(!!!):
Ακόμη και να μην εφαρμοστεί στην πλήρη τυπική μορφή του (το "4+2", δηλ το τετραετές Γυμνάσιο και το διετές Λύκειο) αλλά μείνει το ουσιαστικό του περιεχόμενο (η μορφή μπορεί να ακολουθήσει αργότερα), το Σχέδιο αυτό πρέπει να απορριφτεί ολοκληρωτικά από οποιονδήποτε Πολίτη θέλει να μορφώνονται όλα τα Ελληνόπουλα, καθώς προάγει μια ελιτίστικη μόρφωση για λίγους. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι το σημερινό σχολείο είναι αυτό που θέλουμε (ίσα-ίσα) αλλά είναι σίγουρο ότι η ορθή κατεύθυνση δεν είναι η Πρόταση της Επιτροπής Διαλόγου του Υπουργείου. Αλήθεια, η Πρόταση του Κλάδου μας για το Σχολείο που θέλουμε, ποια είναι;;;
Τέλος, από πολιτική άποψη, προσωπικά αδυνατώ να κατατάξω αυτό το ταξικότατο Εκπαιδευτικό Όραμα σε οποιαδήποτε ιστορική εκδοχή αριστερής εκπαιδευτικής πολιτικής, εκτός αν θεωρήσει κανείς τον όρο "Αριστερά" εντελώς σχετική πολιτικογεωγραφική έννοια, οπότε και η Άννα Διαμαντοπούλου ήταν "αριστερή" σε σχέση πχ με τον Στέφανο Μάνο. Στην πράξη, αναιρεί ακόμη κι αυτές τις προοδευτικές κατακτήσεις του Παπανούτσου '64-'65 και ξηλώνει όλο τον Προοδευτισμό της Μεταπολίτευσης που μίλαγε για το "Σχολείο των Όλων και των Ίσων" κι ουσιαστικά αποτελεί ευθεία συνέχεια των πολιτικών ΓΑΠ-Αρσένη-Διαμαντοπούλου.
Επιστρέφεται ως απαράδεκτο.
2) ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΕΠΑΛ
Πολλά ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ (κυρίως στη Β' Λυκείου) κλείσανε την περασμένη βδομάδα, με τα νέα όρια που έβαλε το Υπουργείο. Στην Κορινθία ήταν 2+1=3, δηλ 2 τα έκλεισε το Υπουργείο (η
Β' Δομικών στο σχολείο μου, το Εσπερινό ΕΠΑΛ Κορίνθου, κι η Β' Γεωπονίας στο 2ο ΕΠΑΛ Λουτρακίου) και 1 έκλεισε από μόνο του λόγω έλλειψης παιδιών (η Β' Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Νεμέας). Η ΟΛΜΕ έχει βάλει κινητοποίηση την Τετάρτη στο Υπουργείο. Χαρακτηριστικό είναι αυτό εδώ το σχολείο (ΕΠΑΛ Κω) όπου κλείσανε 4 από τους 6 Τομείς(!!!):
Παρεπιμπτόντως, βγήκε κι η Εξεταστέα Ύλη για την τελευταία τάξη των ΕΠΑΛ (τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα):
3) ΤΑΙΝΙΕΣ
26 ταινίες για το σχολείο και την εκπαίδευση:
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη