Thumbnail
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις

Τα δύο τελευταία χρόνια ακούμε το υπουργείο παιδείας να εξαγγέλλει 20.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας. Για μια ακόμη σχολική χρονιά δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί και οι δαπάνες για την παιδεία παραμένουν ελάχιστες, ακολουθώντας τις μνημονιακές πολιτικές. Τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία, προσπαθούν να τα καλύψουν με πλασματικούς και αντιπαιδαγωγικούς τρόπους, κόβοντας ώρες από μαθήματα, κόβοντας τμήματα- κατευθύνσεις-τομείς και τα επίπεδα των αγγλικών ή περικόπτοντας τις ώρες για τα εργαστήρια και δίνοντας δεύτερες  αναθέσεις μαθημάτων. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα προβλήματα που υπάρχουν στην παιδεία παραμένουν τεράστια και οι συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς συνεχώς χειροτερεύουν. Σε αυτό συμβάλλουν και οι νέοι αντιασφαλιστικοί νόμοι με τις μειώσεις συντάξεων και τις αυξήσεις των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης που έχουν ως συνέπεια την ελαχιστοποίηση του αριθμού των συνταξιοδοτήσεων.

Συνέπεια των μηδενικών διορισμών και των ελάχιστων συνταξιοδοτήσεων είναι οι ελάχιστες μεταθέσεις που ανακοινώθηκαν στο τέλος της περσινής σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές να καθυστερήσουν. Οι εκπαιδευτικοί -μόνιμοι και αναπληρωτές- που έχουν κρατήσει όρθια τα σχολεία με τη δική τους προσπάθεια και τους δικούς τους αγώνες, αντιμετωπίζονται σαν βαλίτσες που πρέπει να μετακινηθούν από σχολείο σε σχολείο, από περιοχή σε περιοχή, από νησί σε νησί, μακριά από τον τόπο κατοικίας τους και από την οικογένειά τους. Σε Λέσβο, Λήμνο και Άη Στράτη, εκτός από τα προβλήματα που προκαλεί η νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η κατάσταση  στα σχολεία επιδεινώνεται από την «προβληματική» λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Καθυστερήσεις, αδιαφάνεια, συνεδριάσεις χωρίς ημερήσια διάταξη, μη τήρηση πρακτικών, όλα γίνονται στο πόδι με προφορικές εντολές και αποφάσεις  που αλλάζουν ανάλογα με τις πιέσεις που ασκούνται.

Για να υπάρχει απόλυτα διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, ζητάμε από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου:

  • Να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις τοποθετήσεις.
  • Να υπάρχει αναλυτικός πίνακας με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών, μόνιμων και αναπληρωτών (μόρια, σειρά προτίμησης σχολείων)
  •  Να υπάρχει πίνακας με όλες τις οργανικές θέσεις (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες που λείπουν (-) ή πλεονάζουν (+) ανά σχολική μονάδα και ανά μάθημα).

Για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει προβληματισμός σχετικά με το λόγο που δεν δόθηκαν οργανικά κενά, τα οποία στη συνέχεια φάνηκαν ως ώρες λειτουργικών κενών.

  • Να γίνονται άμεσα οι τοποθετήσεις στις οργανικές θέσεις (οργανικά υπεράριθμοι, βελτίωση, διάθεση ΠΥΣΔΕ).

Θυμίζουμε ότι οι πρώτες τοποθετήσεις σε οργανικά κενά έγιναν στις 22/07/2016 και οι οριστικές τοποθετήσεις πραγματοποιήθηκαν στις 26/08/2016!

  • Στη συνέχεια πρέπει να ακολουθήσει η συμπλήρωση ωραρίου για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους στην οργανική τους θέση, πρέπει να έχουν τα λειτουργικά κενά και να δηλώσουν τα σχολεία με σειρά προτίμησης και χωρίς βέβαια να σέρνεται η διαδικασία αυτή μέχρι τον Οκτώβρη.
  • Να υπάρχει πίνακας με τα λειτουργικά κενά για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, για τους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση και για τους αναπληρωτές (να φαίνονται αναλυτικά οι ώρες που λείπουν (-) ή πλεονάζουν (+) ανά σχολική μονάδα και ανά μάθημα).

Είναι γνωστό ότι τα λειτουργικά κενά είναι δύσκολο να υπολογιστούν, όμως είναι εφικτό να γίνεται ένας αρχικός υπολογισμός, να ενημερώνεται ο πίνακας με τις αλλαγές και να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δηλώνουν όλα τα σχολεία. Εννοείται ότι οι αλλαγές πρέπει να είναι αιτιολογημένες (αυξομειώσεις τμημάτων, άδειες κλπ).

Υπάρχει προβληματισμός όταν δεν δίνεται λειτουργικό κενό και στη συνέχεια πραγματοποιείται τοποθέτηση εκπαιδευτικού.

Για τους αναπληρωτές που κλήθηκαν στη β’ φάση, δεν δόθηκαν καθόλου λειτουργικά κενά και οι συνάδελφοι δήλωσαν στα «τυφλά» τα σχολεία! Ενημερώθηκαν τηλεφωνικά για την τοποθέτησή τους και το σχετικό έγγραφο της συνεδρίασης του ΠΥΣΔΕ με ημερομηνία 27/09/2016, αναρτήθηκε στη σελίδα στις 30/09/2016!

  • Να δοθούν καθαρές απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η επιλογή των εκπαιδευτικών, των κοινών με την πρωτοβάθμια ειδικοτήτων, για τη  συμπλήρωση ωραρίου σε δημοτικά. Είναι απαράδεκτο να μην έχουν δημοσιοποιηθεί ποτέ τα κενά, να μην έχουν κληθεί οι συνάδελφοι να δηλώσουν τις σχετικές προτιμήσεις, να γίνεται η κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ σε θολό τοπίο και με προφανή προχειρότητα (ή σκοπιμότητα) και να ανακοινώνεται στους συναδέλφους η σχετική απόφαση από τους διευθυντές των δημοτικών (!) και όχι από την αρμόδια υπηρεσία.
  • Να υπάρχει ενημέρωση από τη Δ.Δ.Ε. Λέσβου σχετικά με το που πρέπει να παρουσιαστούν την 01/09, όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή έχουν πάρει απόσπαση.
  • Να κρατούνται πρακτικά από το ΠΥΣΔΕ, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο. Να δημοσιοποιούνται και αν αυτό απαιτείται να συνοδεύονται με ένα επεξηγηματικό ενημερωτικό.
  • Να υπάρχει άμεση ενημέρωση στη σελίδα της Δ.Δ.Ε. Λέσβου.

Θεωρούμε ότι οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια οφείλουν να είναι τα «μάτια και τα αυτιά» των συναδέλφων τους, να επιδιώκουν τη διαφάνεια, να μην ανέχονται μεροληπτικές διακρίσεις απέναντι στους συναδέλφους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς.

Απέναντι στις λογικές των περικοπών, η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι: μόνιμοι μαζικοί διορισμοί, 20 μαθητές στις τάξεις, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια, επαναφορά του ωραρίου, ενίσχυση της ειδικής αγωγής, αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία, σύνταξη στο 60ο έτος της ηλικίας ή στα 30 χρόνια εργασίας, επαναφορά των μισθών και των συντάξεων. Δεν συνηθίζουμε στην εξαθλίωση, γιατί υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι. Ενισχύουμε το σωματείο μας και παλεύουμε για μια καλύτερη ζωή!

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ, ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ - ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;