Οι φετινές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια γίνονται σε πολιτικό περιβάλλον όπου όλοι (εργαζόμενοι, άνεργοι και νεολαία) είμαστε αντιμέτωποι με νέα επιδρομή σε εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Οι συνέπειες από την εφαρμογή των μέτρων (ασφαλιστικό, φορολογικό, δάνεια, εκποίηση δημοσίας περιουσίας και επιχειρήσεων), οι απολύσεις, η εκτίναξη της ανεργίας, η αυξανόμενη φτωχοποίηση από τη φοροεπιδρομή, η ακρίβεια, οι νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων, οξύνουν την κοινωνική πραγματικότητα. Η κοινωνική λεηλασία κλιμακώνεται, οι λαϊκές κατακτήσεις θυσιάζονται στο βωμό της καπιταλιστικής κρίσης.
Η «επιστροφή της κανονικότητας» του υπ. παιδείας έχει τη σφραγίδα των δεσμεύσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέναντι στους δανειστές με βασικό κριτήριο την εργασιακή ευελιξία-ομηρία στο πολυδιασπασμένο σχολείο της αγοράς. Η ΝΔ σιγοντάρει την επίθεση μιλώντας για μαθητές-πελάτες, «εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία» και αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων «με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα»! «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο και νηπιαγωγείο», ειδική αγωγή, ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις πολιτικές ΕΕ-ΟΟΣΑ, που θεωρούν ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερο οικονομικό κόστος.
Η «κανονικότητα» του υπουργείου παιδείας, με μπαράζ εγκυκλίων, με παλιούς και νέους υποστηρικτές (σε διοίκηση αλλά και στα σωματεία), στοχεύει στη λειτουργία των σχολείων με λιγότερους εκπαιδευτικούς, με περικοπή των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, για να υπηρετηθεί η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ! Η ευέλικτη χρήση των εκπαιδευτικών για να καλύπτουν τρύπες, βαθιά αντιπαιδαγωγική και αντιεκπαιδευτική,, μετατρέπει το σχολείο από εκπαιδευτικό ίδρυμα σε χώρο φύλαξης, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς!
Συνάδελφοι, και στις φετινές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις συμμετέχουμε χωρίς αυταπάτες για το ρόλο τους ως εργαλείο της κρατικής και κυβερνητικής πολιτικής. Η συμμετοχή μας στοχεύει, όπως και αποδείξαμε με τη στάση μας τόσα χρόνια, στη επιλογή μας να δημιουργούμε ρήγματα στην υλοποίηση αντεργατικών-αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Η συμμετοχή μας είναι στενά δεμένη και εξαρτά την αποτελεσματικότητά της, όχι από τη διαχείριση της υπάρχουσας κατάστασης αλλά από την ύπαρξη ενός κινήματος που θα στοχεύει στην ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Σε αυτή τη ρότα η απάντησή μας θα κρίνει το μέλλον μας. Η έκβαση της αντιπαράθεσης, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις δικές μας επιλογές. Χρειάζεται να δοθεί κινηματική απάντηση, που θα υπερβαίνει το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, που θα φιλοδοξεί να είναι πολιτικά επικίνδυνη και κοινωνικά αποτελεσματική, που θα στοχεύει στην υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων της ζωντανής εκπαίδευσης. Αυτό είναι το δικό μας κριτήριο, και για το επόμενο διάστημα. Και σίγουρα απέχει πολύ από το εκκρεμές που πάλλεται ανάμεσα στις «πολιτικές προφητείες» και το «πολιτικό μοιρολόι» της ΑΣΕ, απέχει πολύ από τα καλέσματα που υπακούουν στενά στο κομματικό τους ημερολογιακό σχεδιασμό.
Συνάδελφοι, απέναντι μας έχουμε όχι μόνο την πολιτική της κυβέρνησης, αλλά και νέους χειροκροτητές που στοχεύουν να τη διευκολύνουν στα μέτρα που παίρνει:
- Η ΕΡΑ αποδεικνύεται ο κύριος πόλος του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού. Η ηχηρή απουσία της από τη ζωή και τη δράση των εκπαιδευτικών σωματείων, αλλά η έντονη παρουσία στελεχών της σε διαδρόμους και επιτροπές υπουργείων, προαλείφει τη στάση που φιλοδοξεί να κρατήσει και στα υπηρεσιακά συμβούλια. Συνοδοιπόρος και «στενός συγγενής» της, η ΔΗΣΥ που σιγοντάρει το κυβερνητικό σχεδιασμό, επιδιώκοντας στενότερες επαφές πέρα από τον πρόσφατο «δανεισμό στελεχών της» στη διοικητική πυραμίδα της Γ. Αθήνας
- Η «ολική επαναφορά» την οποία προσδοκά η ΔΑΚΕ, εμπνευσμένη από τα οράματα της ΝΔ για την εκπαίδευση, σε τίποτα δεν έχει να συνδράμει στην ανάπτυξη κινηματικών διαδικασιών που θα επιδιώκουν να υπερασπίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Άλλωστε είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από τα «έργα και ημέρες» τόσο του Αρβανιτόπουλου, όσο και της Διαμαντοπούλου. Δεν μπορεί κανείς να ξεχάσει τις γερές βάσεις αποδόμησης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης επί των ημερών και των δυο.
Συνάδελφοι,
Οι αιρετοί που θα επιλεγούν στο σημερινό πολιτικό περιβάλλον χρειάζεται περισσότερο από ποτέ να υπηρετούν τις συλλογικές αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων, των ΔΣ των συλλόγων, να ενημερώνουν δημόσια για τη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ, να υπερασπίζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί εμπιστεύτηκαν τις Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις για τρίτη διετία στο ΠΥΣΠΕ Γ΄ Αθήνας. Σε αυτή τη διετία:
Παλέψαμε και μέσα από το ΠΥΣΠΕ ενάντια στην υλοποίηση των νομοθετημάτων που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την εκπαίδευση ως δημόσιο και δωρεάν αγαθό (μετεγγραφές μαθητών Ν/Γ/με στόχο συμπτύξεις τμημάτων και «παραγωγή υπεράριθμων» νηπιαγωγών, συμπτύξεις τμημάτων δημοτικών, υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός ΠΥΣΠΕ). Ο αιρετός μας ήταν εκπρόσωπος των συλλόγων και συνεργαζόταν πάντα με αυτούς.
Μπλοκάραμε συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ για τη διαπίστωση κενών και πλεονασμάτων, χαρακτηρισμό και τοποθέτηση υπεράριθμων. Καταγγείλαμε τον Δ/ντή Εκπαίδευσης που όλα τα παραπάνω τα υλοποίησε με προσωπικές του αποφάσεις. Υπερασπιστήκαμε τα μορφωτικά δικαιώματα μαθητών σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση μαζί με τα εκπαιδευτικά σωματεία και ενώσεις γονέων με θέμα την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών δημοτικών και νηπιαγωγείων. Υλοποιώντας αποφάσεις των ΓΣ και ΔΣ των εκπαιδευτικών σωματείων διαμαρτυρηθήκαμε μαζί με συναδέλφους νηπιαγωγούς σε παράσταση διαμαρτυρίας στις συμβούλους των Ν/Γ για τα ωρολόγια προγράμματα που ακυρώνουν το ρόλο του νηπιαγωγείου. Υπερασπίσαμε το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να δημοσιοποιούνται όλα τα λειτουργικά κενά για να δηλώσουν οι εκπαιδευτικοί και στη συνέχεια να γίνει η τοποθέτησή τους από το ΠΥΣΠΕ βάση μορίων. Στηρίξαμε εμπράκτως την απόφαση της 85ης ΓΣ του κλάδου σχετικά με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και παραβρεθήκαμε στις συναντήσεις εκπαιδευτικών, προσφύγων και άλλων φορέων με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας όπου απαιτήσαμε να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες στις σχολικές μονάδες για την υποδοχή τους.
Υπερασπίσαμε τα εργασιακά δικαιώματά μας. Αγωνιστήκαμε να επικρατήσει στις συνεδριάσεις αξιοκρατία και διαφάνεια. Ασκούσαμε έλεγχο στη διοίκηση σε όλες τις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών.
Ενημερώναμε (μέσα από δελτία) τη βάση του κλάδου για τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ, κατοχυρώνοντας στην πράξη και στις συνειδήσεις των συναδέλφων ότι αποτελεί δικαίωμά τους και όχι προνόμιο η πρόσβαση στην ενημέρωση, ο έλεγχος στη διοίκηση, η διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους
Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ δεσμεύει τον αιρετό της:
Να μεταφέρει-υλοποιεί αποφάσεις των συλλόγων και των γενικών συνελεύσεών τους και να αγωνίζεται μαζί τους καλώντας τους σε μαζικές παρεμβάσεις.
Να αναδεικνύει τα προβλήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής αντιπαλεύοντας την «εύρυθμη λειτουργία» που περνάει πάνω από την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Να αγωνίζεται για ίση μεταχείριση όλων των συναδέλφων καταγγέλλοντας και αντιπαλεύοντας αυθαιρεσίες, ρουσφέτια, αδιαφανείς διαδικασίες. Να στηρίζει κάθε αδικηθέντα συνάδελφο.
Να υπερασπίζεται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Να ενημερώνει δημόσια τους συναδέλφους για κάθε ενέργεια ή θέση του και τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ, σπάζοντας ακόμη και το απόρρητο αν χρειαστεί.
Να απέχει από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και να υπερασπίζεται το εκπαιδευτικό κίνημα.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
ΑΓΓΕΛΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ 2Ο Πετρούπολης, Π.Ε. 70
ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ 12ο Περιστερίου, Π.Ε. 60
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ 7ο Αγίων Αναργύρων, Π.Ε. 70
ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΗΛΙΑΣ 15ο Ιλίου, ΠΕ. 11
ΒΑΪΝΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ 5ο Αιγάλεω, Π.Ε. 70
ΒΑΡΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 12ο Αιγάλεω, Π.Ε. 60
ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΝΤΙΝΑ (ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ) 2ο Περιστερίου, Τμήμα Ένταξης
ΓΕΩΡΓΙΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ 6ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΓΚΟΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 2ο Περιστερίου, Π.Ε. 16
ΓΟΥΛΑΣ ΦΩΤΗΣ 26ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΟΛΓΑ 24ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΔΕΜΕΣΤΙΧΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 1ο Αιγάλεω, Π.Ε. 70
ΖΑΓΟΥΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ 3ο Αγίων Αναργύρων, Π.Ε. 70
ΚΟΝΤΕΛΕΣ ΘΑΝΑΣΗΣ 6ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 12ο Αιγάλεω, Π.Ε. 70
ΚΟΥΡΤΕΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 40ο Περιστερίου, Π.Ε. 70
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ (ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ) 6ο Περιστερίου, Π.Ε. 70
ΜΑΡΙΝΑΚΟΥ ΑΛΕΚΑ 2ο Καματερού, Π.Ε. 70
ΜΠΕΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 8ο Καματερού, Π.Ε. 11
ΝΙΚΟΛΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2ο Καματερού, Π.Ε. 70
ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΥΛΙΝΑ 1ο Αγίων Αναργύρων, Π.Ε. 70
ΝΤΟΥΒΟΥ ΜΑΡΙΑ 6ο Αιγάλεω, Π.Ε. 60
ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ 6ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 12ο Αιγάλεω, Π.Ε 70
ΠΑΠΠΑ ΙΩΑΝΝΑ 3ο Περιστερίου, Τμήμα Ένταξης
ΣΑΜΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 5ο Αιγάλεω, Π.Ε. 70
ΣΙΟΥΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΣΑΚΗΣ) 25ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΣΚΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑ 27ο Περιστερίου, Π.Ε. 70
ΣΚΥΛΟΓΙΑΝΝΗ ΑΛΙΚΗ 8ο Καματερού, Π.Ε. 70
ΣΙΟΥΜΠΑΛΑΣ ΗΛΙΑΣ 5ο Αγίας Βαρβάρας, Π.Ε. 70
ΣΜΠΙΛΙΡΗ ΙΩΑΝΝΑ 20ο Ιλίου, Π.Ε. 70
ΣΤΕΦΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 14ο Αιγάλεω, Π.Ε. 11
ΤΡΑΓΑ ΣΤΕΛΛΑ 22ο Αιγάλεω, Π.Ε. 60
ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 6ο Χαϊδαρίου, Τμήμα Ένταξης
ΦΡΑNΤΖΗ ΑΝΝΕΤΑ 6ο Αγίας Βαρβάρας, Π.Ε. 70
ΦΡΥΔΑ ΜΑΡΙΑ 8ο Ιλίου, Π.Ε. 60
ΧΑΡΜΑΝΗΣ ΣΠΥΡΟΣ 36ο Περιστερίου, Π.Ε. 11
ΧΡΙΣΤΟΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21ο Περιστερίου, Π.Ε. 70
ΧΡΟΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 16ο Ιλίου, Π.Ε 70
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη