ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
www.nipiagogoi.gr
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Η Δίχρονη Δημόσια Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αποτελεί το κύριο αίτημα του Συντονιστικού Νηπιαγωγών, αλλά και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Από το ∆ιάταγµα αρ. 68/1896 «Περί συστάσεως νηπιαγωγείων» και το νόμο 3518/2006 για την ενός έτους υποχρεωτική Προσχολική αγωγή μέχρι σήμερα το αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική αγωγή είναι βασικό και αδιαπραγμάτευτο. Ο αποκλεισμός της ηλικιακής ομάδας των προνηπίων από την εκπαίδευση είναι έγκλημα εναντίον αυτών των παιδιών και ντροπή για ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η ηλικία των τεσσάρων χρόνων είναι η ηλικία-θύμα σε όλη την εκπαίδευση. Στην Ελλάδα η προσβασιμότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας σε δομές Προσχολικής εκπαίδευσης είναι 67%, ποσοστό το οποίο είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με την Ευρώπη όπου το ποσοστό προσβασιμότητας είναι 95%.
Στις προγραμματικές δηλώσεις του ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στο ζήτημα της υποχρεωτικότητας του ενός επιπλέον έτους. Για μας τους/τις Νηπιαγωγούς όμως το ζήτημα της δίχρονης υποχρεωτικότητας του Νηπιαγωγείου εξαγγέλλεται για άλλη μια φορά, αφού εξαγγέλθηκε και από τον προκάτοχό του κ. Φίλη. Για να μην είναι άλλη μια εξαγγελία η προγραμματική δήλωση, το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στο οποίο να περιγράφεται με ακρίβεια και με χρονοδιαγράμματα η διαδικασία και οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν (προεγγραφές προνηπίων, εξασφάλιση κονδυλίων για διορισμούς νηπιαγωγών, κτιριακές υποδομές κ.ά) ώστε να καταστεί άμεσα υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική αγωγή.
Η άμεση νομοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης πρέπει να είναι το πρώτο βήμα για την πρόσβαση όλων των παιδιών 4-6 χρόνων στο Νηπιαγωγείο. Είναι ανάγκη το εκπαιδευτικό τοπίο για αυτά τα παιδιά να είναι καθορισμένο με ακρίβεια, χωρίς επικαλύψεις (κληρώσεις, παιδικοί σταθμοί κ.ά.) και η διαδικασία καταγραφής - αποτύπωσης των πρώτων στοιχείων που σχετίζονται με το θέμα να δημοσιοποιηθεί άμεσα.
Είναι ανάγκη επίσης να ξεκαθαρίσει το τοπίο στην Προσχολική εκπαίδευση όπου υπάρχουν πολλές «γκρίζες ζώνες» και προτάσεις (π.χ. Ενιαίο Εθνικό Πλαίσιο Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης παιδιών 0-6 χρόνων, Παιδικά κέντρα κ.λ.π.) με αποτέλεσμα το δημόσιο Νηπιαγωγείο να βρίσκεται στο στόχαστρο διαφόρων ατόμων, ομάδων και τώρα της ΚΕΔΕ…
Στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), που πραγματοποιήθηκε 1-3 Δεκέμβρη στη Θεσσαλονίκη πάρθηκε η απαράδεκτη απόφαση πρόταση προς την κυβέρνηση:
«ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΩΝ ΔΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Προτείνουμε τη διοικητική μεταφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση όλων των αποκεντρωμένων υπηρεσιών της Κεντρικής και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που είναι χωροθετημένες σε περιφερειακό ή δημοτικό επίπεδο, στην αντίστοιχη Περιφέρεια ή το Δήμο, είτε οι αρμοδιότητές τους αφορούν «τοπική υπόθεση», είτε αφορούν «αποστολή του κράτους» (οπότε θα ασκούνται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση κατ΄ εκχώρηση εξουσίας από την Κεντρική Διοίκηση).
Με τον τρόπο αυτό, η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων συνοδεύεται από τους αντίστοιχους πόρους, διότι διασφαλίζεται η συνολική υπαγωγή των μεταφερόμενων υπηρεσιών στην πολιτική διεύθυνση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με το σύνολο των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και της υλικοτεχνικής υποδομής τους, χωρίς να χρειαστεί η χωρική μετακίνηση του προσωπικού και της υποδομής αυτών.
Ενδεικτικά, οι κρατικές δομές που προτείνουμε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι οι ακόλουθες :
1. τα Κοινωνικά Ιδρύματα
2. τα Νηπιαγωγεία
3. τα Γραφεία του ΟΑΕΔ.
4. οι Δομές πρόληψης και οι Δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων των Κέντρων Υγείας (ιδίως των αστικού τύπου), πλην του υγειονομικού προσωπικού τους.»
Η απόφαση αυτή συνιστά απροκάλυπτη επίθεση στο Νηπιαγωγείο ως δομής της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και στοχεύει άμεσα στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού του ρόλου και στην καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών αλλά και της Παιδείας ως Δημόσιου αγαθού. Η απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ που εμμέσως ζητάνε οι Δήμαρχοι θα σημάνει την αρχή της Αποκέντρωσης για όλη την εκπαίδευση.
Είναι ανάγκη η προσχολική εκπαίδευση να αντιμετωπιστεί επιτέλους στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης και παιδαγωγικά εμπεριστατωμένης πρότασης για τη 14χρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση με δομές και περιβάλλοντα κατάλληλα για τις ηλικιακές ομάδες που εμπλέκονται σε αυτή.
Απαιτούμε άμεσα να θεσμοθετηθεί η δίχρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με την αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή αποκέντρωσης. Όχι στο νέο τύπο ολοήμερου νηπιαγωγείου που καταστρατηγεί τον αντισταθμιστικό του ρόλο και αποκλείει παιδιά από τη φοίτηση σε αυτό. Ζητάμε μείωση του αριθμού νηπίων ανά νηπιαγωγό σε 1:15 και ενίσχυση των δομών ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, δημόσιες παράλληλες στηρίξεις ,ειδικό βοηθητικό προσωπικό) μέσω της στελέχωσης τους με μόνιμο προσωπικό. Απαιτούμε μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Ζητάμε από τη ΔΟΕ να έχει άμεσα συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για να καθοριστεί η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής αγωγής.
Καλούμε τους/τις Νηπιαγωγούς σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια των διακοπών και σε συμμετοχή στις συναντήσεις που θα διοργανώσει το Συντονιστικό Νηπιαγωγών για τον καθορισμό των επόμενων βημάτων μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη