Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου

Το Υπουργείο Παιδείας, μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας πολιτικής του ηγεσίας (Νοέμβρης 2016), συνεχίζει να υλοποιεί τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία και τη ριζική αναδιάρθρωση της δομής του Δημόσιου Σχολείου. Αυτά τα μέτρα είναι πολλά και αφορούν άμεσα την Περιγραφική Αξιολόγηση των μαθητών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, τη γενίκευση του νέου ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, τις Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο, τη Μαθητεία στα ΕΠΑΛ, τη λειτουργία των Ολιγομελών τμημάτων και τη Θεματική Εβδομάδα. Στη συνέχεια, το Μάρτιο, ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις, με βάση τα πορίσματα του Εθνικού διαλόγου θα είναι έτοιμες, δηλαδή η Αξιολόγηση στελεχών, η Αυτοαξιολόγηση κι η Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας, οι ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων και οι αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές με παρεμβάσεις και στα Π. Δ. 50 και 100.

 Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου καλεί το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να προχωρήσει άμεσα σε αποφάσεις, που θα οδηγούν σε ενέργειες και δράσεις ώστε να αντιμετωπιστεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται αυτό το πλέγμα των αλλαγών, που προωθείται σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης. Είναι αναγκαίο σ’ αυτήν τη φάση να οριστούν νέες Γενικές Συνελεύσεις και Ολομέλεια Προέδρων των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε., ώστε να οργανωθεί η πάλη και ο αγώνας του κλάδου.

Το Υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά δεν έχει λάβει υπόψη του τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, παρά το γεγονός ότι προσπαθεί να καλλιεργήσει κλίμα συναίνεσης για την προώθηση των επιλογών της κυβέρνησης, αφού οι μεταρρυθμίσεις υλοποιούν δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και  κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Στα Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. και Ο. Λ. Μ. Ε. ο υπουργός Παιδείας είπε ξεκάθαρα: «το πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων είναι δεδομένο και ορίζεται από τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ, ενώ η κυβέρνηση καλείται απλώς να το εξειδικεύσει». Επίσης, αναφέρθηκε σε ορθολογική και προγραμματισμένη διαχείριση υλικών και ανθρώπινων πόρων. Και για την αξιολόγηση μίλησε για «αποτίμηση», «βελτίωση δράσεων» και «κουλτούρα συλλογικότητας», αλλά οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο κύριος στόχος είναι για μια ακόμα φορά να κρυφτούν οι ευθύνες και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών πολιτικών στην εκπαίδευση πίσω από τις «ευθύνες» των εκπαιδευτικών. Επίσης, ορθολογική και προγραμματισμένη διαχείριση ονομάζεται η λειτουργία των σχολείων όπως - όπως σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας, με το μειωμένο υπάρχον προσωπικό με προγράμματα - «χυλό» και εργασιακή ευελιξία. Ο υπουργός συνέδεσε, επίσης, τις αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές με «μέτρα για την ορθολογικότερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού»!...  

Επιπλέον, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) το Δεκέμβρη του 2016 κλήθηκαν όσα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια το επιθυμούν να συμμετάσχουν στην «πιλοτική εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών». Μέσα στο πλαίσιο, που πιο πάνω περιγράφηκε, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να υλοποιήσουν ένα σύστημα αξιολόγησης μαθητών, το οποίο δεν γνωρίζουν! Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή τους είναι προαιρετική και τους καλούμε να μην συμμετάσχουν στην περιγραφική αξιολόγηση.

 Η υποτιθέμενη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» οδηγεί ευθέως στην ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και δεν θα αφήσουμε στα σχολεία τους χορηγούς και την «τοπική κοινωνία» να παρεμβαίνουν στη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού έργου.

Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούμε να δεχτούμε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, γιατί γνωρίζουμε ότι έτσι ανοίγει ο δρόμος για την εξωτερική και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που με τόσους αγώνες αποτρέψαμε το προηγούμενο διάστημα. Παρά την κατάργηση άρθρων του Ν.4024/11 και την αποσύνδεση της ατομικής αξιολόγησης από τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, δεν έχει καταργηθεί το πλέγμα των νόμων της αξιολόγησης - χειραγώγησης (Π.Δ. 152, Ν.3848/10, Ν.3879/10, Ν.4142/13). Αγωνιζόμαστε για την οριστική τους κατάργηση γιατί η απάντηση στην κρίση της Παιδείας δεν μπορεί να είναι η αξιολόγηση και το σχολείο της αγοράς, που αποκλείει πολλούς φτωχούς μαθητές οξύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες με κακοπληρωμένους, εξαντλημένους και τρομοκρατημένους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ακολουθούν τις πολιτικές Ε.Ε. - ΟΟΣΑ και δεν μπορούν να κάνουν πίσω από τις μνημονιακές τους δεσμεύσεις, γι’ αυτό η δημόσια εκπαίδευση θα συνεχίσει να υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο, όχι όμως με τον τρόπο που το εννοεί η κυβέρνηση. Το στηρίζουμε με τους αγώνες μας για πραγματικά δημόσια δωρεάν εκπαίδευση με ουσιαστική χρηματοδότηση και ποιοτική αναβάθμιση για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις και για σταθερή και μόνιμη εργασία.

Μπροστά σε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση για τη Δημόσια Εκπαίδευση το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. και οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π. Ε. πανελλαδικά οφείλουν να συμβάλουν στη διαμόρφωση όχι μόνο ενός πανεκπαιδευτικού συντονισμού, αλλά και ενός ευρέως κοινωνικού μετώπου για την προστασία των κοινωνικών αγαθών με έμφαση από την πλευρά μας στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νεροτσουλήθρα
Σοκ σε νεροτσουλίθρες της Αττικής: Συνελήφθη 42χρονος που φωτογράφιζε παιδιά με το κινητό του
Κατά την έρευνα που του έγινε στην κατοχή του εντοπίστηκε και ένα μαχαίρι μήκους 12 εκατοστών 
Σοκ σε νεροτσουλίθρες της Αττικής: Συνελήφθη 42χρονος που φωτογράφιζε παιδιά με το κινητό του