Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

Υπερασπίζουμε παντού το ωράριό μας!
Η ώρα της σίτισης είναι διδακτική για όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτήν. Δεν υποχωρούμε στις παράνομες πιέσεις και εντολές της Διεύθυνσης και των Σχολικών Συμβούλων.

Και φέτος, στα πλαίσια της υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων, ο σύλλογος Αθηνά κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα ολοήμερα σχολεία, να υπολογίζουν τη σίτιση στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων που εμπλέκονται με αυτήν και να απαιτούν από τους Σχολικούς Συμβούλους να εγκρίνουν το πρόγραμμα με την αποδοχή του αυτονόητου: Ότι δηλαδή, κάθε δραστηριότητα των μαθητών που εντάσσεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.

Σήμερα, την εποχή της εφαρμογής της Υ.Α για το νέο τύπο σχολείου, των μεγάλων περικοπών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και της αποψίλωσης των σχολικών μονάδων που επιφέρει, η κατοχύρωση του απαραβίαστου του διδακτικού ωραρίου είναι θέμα κρίσιμης σημασίας, γιατί η προσμέτρηση της ώρας της σίτισης σε όλους τους συναδέλφους που συμμετέχουν σε αυτήν, σημαίνει την υπεράσπιση μιας σχεδόν θέση εργασίας σε κάθε σχολείο. Αντίθετα, η παγίωση μιας παράνομης οδού για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, θα οδηγήσει στο άμεσο μέλλον σε νέες απαιτήσεις για «απασχόληση μαθητών» και κάλυψη των κενών, μπροστά στις επόμενες περικοπές που σχεδιάζονται! 

Με την από 9/9/2016 πρώτη απόφαση και ανακοίνωσή μας, καταστήσαμε σαφές ότι το δικαίωμα του απαραβίαστου διδακτικού ωραρίου δεν μπορεί να καταστρατηγηθεί ούτε από την ΥΑ ούτε από την εγκύκλιο για τη λειτουργία του νέου ενιαίου τύπου ολοήμερου σχολείου, μιας και είναι ξεκάθαροι  οι νόμοι 1586 και 2517 που ρυθμίζουν το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Π.Ε, οριοθετώντας ταυτόχρονα και τα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών εντός του εργασιακού τους ωραρίου, που σε καμιά περίπτωση δεν είναι η σίτιση των μαθητών, καθιστώντας την έτσι ως διδακτικό έργο που ανάγεται στο διδακτικό ωράριο, όπως και κάθε άλλη δραστηριότητα που συμπεριλαμβάνεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα!

Επιπρόσθετα,  τοποθετηθήκαμε στο αυτονόητο, πως ακόμα δε κι αν υποτεθεί πως μόνο ένας από τους εκπαιδευτικούς αναλάβει τη σίτιση πέραν του ενός τμημάτων, για να προσμετρηθούν μόνο σε αυτόν οι ώρες της σίτισης, οι διατάξεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (25) δεν επιτρέπουν καμιά υπέρβαση στη συγκρότηση τμημάτων, ανά υπεύθυνο εκπαιδευτικό, για καμιά δραστηριότητα. Η ταυτόχρονη, μάλιστα, απουσία κατάλληλων υποδομών και βοηθητικού προσωπικού για την ομαδική εστίαση και σίτιση των μαθητών θέτει και άλλα σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής για μια τέτοια ρύθμιση, πέραν των νόμων και διατάξεων που αναφέραμε. Με κατοπινή ανακοίνωσή της στις 23/9/2016, η ΔΟΕ με σχετική της απόφαση στην ίδια κατεύθυνση, γενίκευσε το ζήτημα της αναγκαίας προσμέτρησης της ώρας της σίτισης σε επίπεδο κλάδου.

Κωδικοποιημένα λοιπόν, με βάση:

  • το νόμο 1566/1985, άρθρο 13, παρ. 8,

  • το νόμο 2517/1997, που καθορίζουν αμφότεροι το διδακτικό και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών

  • τη νομολογία που καθορίζει τι θεωρείται διδακτικό ωράριο

  • την ΥΑ για το Νέο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού που περιλαμβάνει τη σίτιση ως κανονική διδακτική ώρα στο ωρολόγιο πρόγραμμα και γι' αυτό την προσμετρά ως διδακτική για τον υπεύθυνο της ημέρας στο ολοήμερο

  • καθώς και τη νομοθεσία για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα

 

γίνεται φανερό ότι το εδάφιο της ίδιας ΥΑ που καλεί να μην προσμετρηθεί η ώρα της σίτισης για το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό που έχει υποχρεωτικά την ώρα της σίτισης στην ευθύνη του μαθητές, είναι εντελώς παράνομο.

 

Ως σύλλογος Αθηνά, με βάση τις συλλογικές αποφάσεις καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να υπολογίζουν την ώρα της σίτισης σε όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με αυτή. Καλούμε και όλους τους συναδέλφους να μην δέχονται και να αρνούνται κάθε παραβίαση του κατοχυρωμένου ωραρίου μας και παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη για αυτό.

 Συγκεκριμένα, συνεχίζουμε να  καλούμε:

 

  1. Να συνεδριάζει ο σύλλογος διδασκόντων με θέμα την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος και  να υπολογίζει την ώρα της σίτισης για όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με αυτή.

  2. Να διαμορφώνει το πρόγραμμα του σχολείου με βάση τον υπολογισμό αυτών των ωρών και το αναπτύσσει όσες ώρες δύναται με βάση και τις συλλογικές μας αποφάσεις.

  3. Να  καταθέτει το πρόγραμμα στο/η σχολικό/ή σύμβουλο

  4. Ταυτόχρονα συνεχίζουμε να καταθέτουμε  ατομικά ως εκπαιδευτικοί, «δια του συλλόγου Αθηνά» το αίτημα-ερώτημα που διαμόρφωσε ο σύλλογός και έχει διακινηθεί στα σχολεία και απευθύνεται προς το διευθυντή εκπαίδευσης της Α' Αθήνας και τη/ο σχολική/ό σύμβουλο.

  5. Κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να αρνείται προφορικές εντολές και να ζητά έγγραφες , ώστε να μπορούμε να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

  6. Κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να αρνείται και να μην αποδέχεται παραβίαση του ωραρίου, να διεκδικεί την κατοχύρωσή του σε κάθε σχολική μονάδα και παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη για αυτό.

Χαιρετίζουμε: Τους εκατοντάδες  (3ΟΟ) συναδέλφους του συλλόγου μας που κατέθεσαν από τις 20 Οκτώβρη αιτήσεις-ερωτήσεις στη Διεύθυνση και τους σχολικούς συμβούλους για τη μη παραβίαση του ωραρίου τους την ώρα της σίτισης. Τους συλλόγους διδασκόντων που διαμόρφωσαν ωρολόγια προγράμματα με βάση το νόμιμο ωράριο μας, τα εφαρμόζουν και τα υλοποιούν, παρά τις αφόρητες πιέσεις που ασκούνται. Όλους τους συναδέλφους που με κάθε τρόπο υπερασπίζουν το διδακτικό ωράριο στη βάση και των συλλογικών αποφάσεων, αλλά και όσους δίνουν τη μάχη σε αυτήν την κατεύθυνση.

Καταγγέλουμε: Τους σχολικούς συμβούλους και τη Διεύθυνση για τις αφόρητες και παράνομες πιέσεις που άσκησαν και ασκούν με κάθε ρητό και υπόρρητο τρόπο, τον πειθαναγκασμό που επιχείρησαν απέναντι στους συναδέλφους, αλλά και την απόπειρα παρεμπόδισης λήψης αποφάσεων των συλλόγων  διδασκόντων για διαμόρφωση και υποβολή προς έγκριση προγραμμάτων που στηρίζονται στο κατοχυρωμένο ωράριό μας. Τη Διεύθυνση και τους Σχολικούς Συμβούλους γιατί δεν απάντησαν ακόμα, όπως έχουν διοικητική υποχρέωση, στα αιτήματα-ερωτήματα εκατοντάδων συναδέλφων για την ώρα της σίτισης, με μόνο στόχο να αποφύγουν να βάλουν την υπογραφή τους σε παράνομες εντολές και να συνεχίσουν τις προφορικές πιέσεις και τον πειθαναγκασμό, ως μέθοδο καταλαγής των αντιδράσεων στις σχολικές μονάδες.

Υπερασπίζουμε όλα τα εργασιακά μας δικαιώματα!

Για τη σίτιση, τα προγράμματα των νηπιαγωγείων, τα ωρολόγια προγράμματα και τη λειτουργία των σχολείων, την εναντίωση σε νέες συμπτύξεις, τα κενά, την παράλληλη στήριξη, τις μετακινήσεις-τοποθετήσεις και όλα τα εργασιακά θέματα, που αφορούν στις πρόσφατες ΥΑ, τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις και τις μνημονιακές περικοπές στη λειτουργία των σχολείων, συνδιοργανώνουμε με τους συλλόγους της Αθήνας κινητοποίηση στην Α΄Διεύθυνση, την Πέμπτη 26 Γενάρη στις 2μμ και συνάντηση με το Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους/τις Σχολικούς Συμβούλους. Καλούμε σε μαζική συμμετοχή όλους τους συναδέλφους, στην κινητοποίηση αυτή.

Συνεχίζουμε τη μάχη, χωρίς συμβιβασμούς και χωρίς υποχωρήσεις. Το δίκιο είναι με το μέρος μας!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Παζάλος  Γιώργος      Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ