Όταν το παραβάν αφήνει θολό το τοπίο…
Πέρασαν πάνω από 2 χρόνια από τότε που ανέλαβε η νέα Δημοτική αρχή προλαβαίνοντας δύο κυβερνήσεις (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ). Μετά από αυτό το πολύ μεγάλο διάστημα αναμονής περιμένουμε από τη Δημοτική Αρχή να μας ενημερώσει γιατί δεν προχώρησε στη σύσταση της ΔΕΠ (Δημοτική Επιτροπή Παιδείας).
Ενημερωτικά στο νόμο 3852/2010 (Καλλικράτης) στα άρθρα 70 και 94 μεταφέρονται στους δήμους αρμοδιότητες σχετικές με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δίνει το δικαίωμα στους δήμους να συγκροτούν επιτροπές. Παράλληλα στο άρθρο 50 του νόμου 1566/1985 (που δεν έχει καταργηθεί) ορίζεται ότι σε κάθε δήμο (αλλά και κοινότητα παλαιότερα) λειτουργεί δημοτική (ή κοινοτική) επιτροπή παιδείας και οι αρμοδιότητές της αναφέρονται στα άρθρα 3, 4, 5 και 8 του ίδιου νόμου. Στη συγκρότησή της δε ορίζονται ο πρόεδρός της (από το Δήμο), εκπρόσωποι της διοίκησης της εκπαίδευσης στο νομό (Αθμια και Βθμια), εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών, εκπρόσωπος της ένωσης γονέων αλλά και δύο εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων, δίνοντας κοινωνική διάσταση στην επιτροπή. Η ΔΕΠ εισηγείται στο δήμαρχο και στο δημοτικό συμβούλιο οποιοδήποτε θέμα παιδείας του Δήμου.
Με δεδομένο ότι νόμος που δεν καταργείται παραμένει σε ισχύ αναρωτιόμαστε τι ενοχλεί η λειτουργία της ΔΕΠ ώστε να μην συγκροτείται για τόσο χρονικό διάστημα;
Μήπως οι μη αρεστές αρμοδιότητές της;
Μήπως επειδή μια από τις αρμοδιότητές της είναι η ίδρυση, η κατάργηση, η συγχώνευση, η μεταστέγαση σχολείων αλλά και η παρακολούθηση της ανέγερσης σχολικών κτιρίων, σε μια περίοδο που η ειδική αγωγή λειτουργεί είτε σε ακατάλληλους χώρους είτε στριμώχνοντας τα παιδιά σε «δανεικούς» χώρους από τη μια ενώ από την άλλη με αυθαίρετες αποφάσεις θέλουν να μεταστεγάσουν σχολεία προς τέρψη μεγαλεπήβολων σχεδιασμών συγκεκριμένων ανθρώπων;
Μήπως γιατί μπορεί να προτείνει ή να διαφωνήσει σε νέες συστεγάσεις σχολικών μονάδων εν έτει 2017;
Μήπως γιατί εισηγείται στο δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο την κατανομή των πιστώσεων στις σχολικές επιτροπές για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων και θα σταματήσει να αποφασίζει ένα άτομο και οι συν αυτώ κατά βούληση;
Μήπως γιατί εισηγείται στο δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο την έγκριση των απολογισμών και ισολογισμών των σχολικών επιτροπών, καθώς και για τον κάθε είδους διοικητικό ή διαχειριστικό έλεγχο των επιτροπών αυτών που στη δική μας περίπτωση μετά την ενοποίηση των σχολικών επιτροπών σε μία ανά διεύθυνση εκπαίδευσης είναι αδιευκρίνιστα η κατάστασή τους αλλά και η διαχείρισή τους;
Μήπως σε κάποιους τελικά αρέσει να ασκούν διοίκηση επί των πολιτών και να μην μπλέκουν στα πόδια τους εκπρόσωποι κοινωνικών και συνδικαλιστικών φορέων για θέματα που τους αφορούν αλλά και τα γνωρίζουν;
- ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΜΙΕΩΝ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
- ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΠ
- ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΕΙ Ή ΟΧΙ
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Αλιμήσης Τάσος Αρμυριώτης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη