Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ κατά τη συνεδρίασή του συζήτησε την εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας για την θεματική εβδομάδα. Κατά τη συζήτηση διατυπώθηκαν προβληματισμοί και ενστάσεις.
Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι αντικείμενο μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο (οικιακή οικονομία, βιολογία, γλώσσα – κοινωνική και πολιτική αγωγή), οι ώρες μάλιστα των οποίων μειώθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο. Ακόμη, η θεματολογία αυτή εντασσόταν και στο μάθημα των Βιωματικών Δράσεων ,το οποίο επίσης καταργήθηκε από το υπουργείο. Συνεπώς, έχουμε αντικατάσταση διδακτικών ωρών εκπαιδευτικών από μια παράλληλη δραστηριότητα, η οποία μάλιστα επιβαρύνεται από μια αχρείαστη γραφειοκρατική δουλειά. Τα θέματα αυτά, ως σοβαρότατα για την εφηβική ηλικία, αντιμετωπιζόταν μέχρι τώρα από τα διδασκόμενα αντικείμενα, τα οποία έχουν μία συνέχεια και εσωτερική λογική. Η προτεινόμενη “θεματική εβδομάδα” αποκόπτει τα ζητήματα αυτά από τη βασική και συγκροτημένη διδασκαλία, αντικαθιστά το αντικείμενο με το θέμα κι ακόμη χειρότερα, με το “πρόγραμμα”. Οι μαθητές/ριες θα «βομβαρδίζονται» στη διάρκεια της εβδομάδας αυτής με σκόρπιες πληροφορίες χωρίς την απαραίτητη συζήτηση, ανατροφοδότηση και τελικά αφομοίωση, που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα. Στο πνεύμα των παραπάνω, είναι προβληματικό ότι οι δράσεις της “θεματικής εβδομάδας” υλοποιούνται από εκπαιδευτικούς που το γνωστικό τους αντικείμενο δεν έχει απαραίτητα σχέση με την προτεινόμενη θεματολογία. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην καταφυγή στο προτεινόμενο από το ΙΕΠ υλικό, που προέρχεται και από επιχειρήσεις και ΜΚΟ, γεγονός που δεν είναι μόνο προβληματικό από επιστημονικής άποψης, αλλά προκαλεί και σκέψεις για το ίδιο το μέλλον του χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου.
Εξαιρετικά ανησυχητική είναι η παράμετρος της αξιολόγησης, η οποία δεν αφορά στην κριτική αποτίμηση των δράσεων, αλλά στο πώς υλοποιήθηκε το πρόγραμμα από το κάθε σχολείο. Η λογική του προγράμματος κινείται στη γραμμή της επανόδου της κακόφημης “αξιολόγησης” που ο κόσμος της εκπαίδευσης απέρριψε με συντριπτικά επιχειρήματα και αγώνες.
Τέλος, στο καθαρά πρακτικό μέρος, η αναπροσαρμογή του σχολικού προγράμματος, και μάλιστα με ανακοίνωση στο μέσο της χρονιάς, ανατρέπει τον προγραμματισμό του σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά.
Λαμβάνοντας υπόψη του όλα τα παραπάνω το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ αποφάσισε να καλέσει τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην υλοποιήσουν την Θεματική Εβδομάδα όπως αυτή προτείνεται αλλά να εντάξουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνα με το πρόγραμμά τους, με την αυτονόητη για εκπαιδευτικούς ευαισθησία, εντάσσοντας, άρα, όπου και όταν αυτό είναι εφικτό, στοιχεία της προτεινόμενης θεματολογίας στα αντίστοιχα μαθήματα.
Τέλος καλούμε την ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της και να στηρίξει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων που δεν θα υλοποιήσουν αυτή την γραφειοκρατική διαδικασία.
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Μαστροκώστας Κώστας Αναγνώστου Γιώργος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη