Μια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του Υπουργείου και του ΙΕΠ που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα Γυμνάσια είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας». Η «θεματική εβδομάδα» αποτελεί εμπαιγμό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των Γυμνασίων. Η υποκρισία περισσεύει. Αφού μειώθηκαν οι ώρες μαθημάτων ανάμεσα σ’ αυτά της Βιολογίας έρχεται η εγκύκλιος της θεματικής εβδομάδας να μας ενημερώσει για το πόση σημασία δίνει το Υπουργείο στις τρεις ενότητες (διατροφή και ποιότητα ζωής -πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων - έμφυλες ταυτότητες) για την αναπτυξιακή φάση της προεφηβείας και εφηβείας, Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εξοικονόμησης προσωπικού, βασικές ενότητες μαθημάτων τις μετατρέπει σε «προγράμματα», «μέρες», «εβδομάδες.
Όταν η φτωχοποίηση των μαθητών μας και των οικογενειών τους εξαιτίας της ανεργίας, της μείωσης των μισθών, της απλήρωτης εργασίας των γονιών τους από την εφαρμογή των μνημονίων, αυξάνεται ραγδαία, όταν ιδρύματα προσφέρουν γεύματα για να καλύψουν την πείνα, όταν τα σχολεία στενάζουν λόγω υποχρηματοδότησης, όταν η δημόσια υγεία καταρρέει ισχυρίζονται πως η θεματική εβδομάδα θα προάγει την υγεία και την ευημερία των μαθητών!
Πίσω από τα εντυπωσιακά θέματα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση των συλλόγων, υπάρχει προχειρότητα. Η σχετική εγκύκλιος έχει όλο το «πακέτο», υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης. Καταναγκασμός γραφειοκρατικοποίηση, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αυτά δείχνουν την πρόθεση του Υπουργείου να κατοχυρώσει βήματα στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Το επιχείρημα παλιό και γνωστό: η ανάδειξη «καλών πρακτικών» των σχολείων.
Στην εγκύκλιο αναφέρεται «Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογος Διδασκόντων συζητά και αποφασίζει με ποιόν τρόπο θα υλοποιηθεί η «θεματική εβδομάδα» λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας». Το Υπουργείο Παιδείας κρατά τον επιτελικό σχεδιασμό, αγνοώντας ακόμη και τις προτεραιότητες που μπορεί να έχουν οι σχολικές μονάδες στην επιλογή των θεμάτων, χωρίς παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια.
- Ζητάμε από το υπουργείο να ανακαλέσει την σχετική εγκύκλιο.
- Στηρίζουμε και καλύπτουμε σαν ΕΛΜΕ τους συλλόγους και τους συναδέλφους που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στη «θεματική εβδομάδα»
Το ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη