Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σύρου - Τήνου - Μυκόνου

Με λίγες μέρες διαφορά δόθηκαν στη δημοσιότητα οι εκτιμήσεις και οι απαιτήσεις του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ (μέσω διαρροής στην κυριακάτικη Αυγή) για τη δημόσια εκπαίδευση λειτουργώντας ως λαγοί μπροστά στις επικείμενες αναδιαρθρώσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση. ΣΕΒ και ΟΟΣΑ βάζουν ταφόπλακα στη δημόσια εκπαίδευση, απαιτώντας την εφαρμογή των γνωστών νεοσυντηρητικών αντιδραστικών εκπαιδευτικών αλλαγών. Όπου αυτές εφαρμόστηκαν  είχαν ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση των ταξικών φραγμών, με τη βίαιη εκδίωξη χιλιάδων φτωχών μαθητών από το σχολείο, την επιβολή της εργασιακής ζούγκλας με απολύσεις εκπαιδευτικών, το εκτεταμένο κλείσιμο σχολείων κυρίως στις υποβαθμισμένες εργατικές περιοχές και τη διοχέτευση των δημόσιων προϋπολογισμών για την Παιδεία στα χέρια των επιχειρηματικών συμφερόντων.

Η Χιλή, που μάλιστα αναφέρεται ως επιτυχημένο μοντέλο των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων κατά τον ΟΟΣΑ και προτάσσεται ως μοντέλο προς μίμηση από τη χώρα μας είναι το πιο  χαρακτηριστικό παράδειγμα της εκπαιδευτικής ερήμωσης που ήρθε ως αποτέλεσμα της εφαρμογής αυτής της πολιτικής.

Και στις δύο προτάσεις (ΟΟΣΑ – ΣΕΒ) προτείνονται :

α. Η αυτονομία της σχολικής μονάδας, που συμπυκνώνει την αποχώρηση του δημοσίου από τη διαχείριση προσωπικού, τα προγράμματα σπουδών, την οικονομική διαχείριση. Στην πράξη την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του δημόσιου αγαθού της μόρφωσης.

 β. Η αποκέντρωση και η εποπτεία των σχολείων από την τοπική αυτοδιοίκηση (περιφέρειες, δήμοι) τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης, όσο και διαχείρισης προσωπικού , σημαίνει την επιβολή του διαφοροποιημένου κοινωνικά σχολείου. Τόσο στην έκθεση του ΣΕΒ όσο και του ΟΟΣΑ θεωρείται δεδομένη η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και μέσα σε αυτό το πλαίσιο απαιτούν τη διαχείριση των οικονομικών πόρων με βάση την απόδοση των σχολείων και τις διαφοροποιημένες ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

γ. Η τριπλή αξιολόγηση της δημόσιας εκπαίδευσης (αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, εξωτερική αξιολόγηση) ως το εργαλείο για την προώθηση της αναδιάρθρωσης. Απαιτούν αξιολόγηση μέσω μετρήσιμων μαθησιακών αποτελεσμάτων εκτιμώντας πως "υπάρχουν λίγες μόνο εθνικές αξιολογήσεις μαθητών" και μέτρηση των  επιδόσεων σχολείων σε αναλογία με το διαγωνισμό PISA.

Η έκθεση του ΣΕΒ συναρτά τα αποτελέσματα του PISA "με την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πολλών ανθρώπινων πόρων που διαθέτει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα”. Αναγκαία θεωρούν τη δημοσιοποίηση των εκθέσεων αυτοξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως μέσο επίτευξης καλύτερων αποτελεσμάτων. Με άλλα λόγια, προκρίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων για την "προσέλκυση πελατών", προκειμένου να επιβιώσουν, ενώ η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται σε άμεση συνάρτηση με τις επιδόσεις των μαθητών τους στην προοπτική, όπως ξεκάθαρα δηλώνει ο ΣΕΒ, να απομακρυνθούν οι “ανεπαρκείς”.

Η εκτίμηση άλλωστε για ευνοϊκή αναλογία δασκάλων μαθητών και υπερεπάρκεια ανθρώπινου δυναμικού, που όμως δε αξιοποιείται ορθολογικά (ΣΕΒ), καθώς και η απαίτηση αύξησης του ωραρίου ιδιαίτερα των παλαιότερων εκπαιδευτικών (ΟΟΣΑ) σηματοδοτεί νέα λεηλασία στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, πλεονάσματα εκπαιδευτικών και ακόμη λιγότερες θέσεις εργασίας για αναπληρωτές. Η ελληνική εκπαίδευση επιστρέφει πίσω στην περίοδο 2012-4 της αξιολόγησης και των διαθεσιμοτήτων με τη σφραγίδα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αυτή τη φορά.

Συναδέλφισσες / οι

Το τοπίο που διαμορφώνουν είναι εφιαλτικό. Αυτό που απαιτείται είναι ο πανεκπαιδευτικός συντονισμός των συλλόγων και των ΕΛΜΕ και οι ανυποχώρητοι αγώνες μας για να μείνουν στα χαρτιά οι σχεδιασμοί κυβέρνησης – ΟΟΣΑ- Βιομηχάνων . Πρέπει άμεσα να οργανώσουμε την πάλη μας για την ανατροπή των συγκεκριμένων αντιεκπαιδευτικών σχεδίων.
 

 

             Ο Πρόεδρος

      Γιώργος Καλημερίδης

                          Ο  Γραμματέας

   Αναστάσιος  Μουκατεμίδης - Ιωαννίδης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ζέττα Μακρή
Ζέττα Μακρή: Σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία και τους νέους πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών
Σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε ιδιωτικό σχολείο
Ζέττα Μακρή: Σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία και τους νέους πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών
pierrakakis makri
Ιστορικές ανορθογραφίες του υπουργείου Παιδείας για το Πολυτεχνείο
Το πραγματικό νόημα της εξέγερσης ενοχλεί όσους θέλουν να μετατρέψουν την επέτειο του Πολυτεχνείου σε μία αποστειρωμένη επετειακή γιορτή, όπου τα...
Ιστορικές ανορθογραφίες του υπουργείου Παιδείας για το Πολυτεχνείο
Πολυτεχνείο - Ντερτιλής
Πολυτεχνείο 1973: «Με παραδέχεσαι ρε; με την πρώτη τον βρήκα στο κεφάλι»
Κι όταν πια η μοναξιά , η πίκρα , ο πόνος , γίνονται αγανάκτηση , είναι σαν να ακούω τη φωνή του να μου λέει : « Μάνα , δεν πέθανα. Το αίμα μου σας...
Πολυτεχνείο 1973: «Με παραδέχεσαι ρε; με την πρώτη τον βρήκα στο κεφάλι»