Thumbnail
ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Στο πλαίσιο διεξαγωγής της θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια, μία από τις ενότητες έχει ως θέμα  την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων. To ζήτημα αυτό αφορά άμεσα όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, κάθε σύλλογο διδασκόντων που πρέπει να τοποθετηθεί ανεξάρτητα από το αν θα υλοποιήσει ή όχι στα σχολεία το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η περίοδος που ξανανοίγει το ζήτημα δεν είναι τυχαία. Κυβέρνηση και Ε.Ε. προετοιμάζουν ένα ζοφερό μέλλον για τη νέα γενιά. Οι μαθητές μας προορίζονται στη συντριπτική της πλειοψηφία να βολοδέρνουν μεταξύ ανεργίας και ημιαπασχόλησης με μισθό χαρτζιλίκι χωρίς κανένα δικαίωμά στην Κοινωνική Ασφάλιση. Η κυρίαρχη τάξη χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να αποπροσανατολίσει τη νέα γενιά από τα πραγματικά της προβλήματα, να τη κάνει να νομίζει ότι υπάρχει ένας άλλος επίπλαστος κόσμος μακριά από τη σκληρή πραγματικότητα που δεν χρειάζεται να την αντιληφθεί, για να την αλλάξει.

Η χρήση ουσιών, τα ναρκωτικά είναι ένα τέτοιο μέσο, συνδέεται άμεσα με την φυγή από μια κοινωνική πραγματικότητα που καραδοκεί για να συνθλίψει κάθε νέο άνθρωπο. Ένα από τα κυρίαρχα ιδεολογήματα που προβάλλει η άρχουσα τάξη γύρω από το πρόβλημα των ναρκωτικών είναι ο διαχωρισμός τους σε «μαλακά» και «σκληρά». Πίσω από αυτό το ιδεολόγημα - κρύβεται η πολιτική που προωθεί η ΕΕ ως «λύση» στο πρόβλημα της τοξικοεξάρτησης. Η «ακίνδυνη» χρήση των «αθώων» ναρκωτικών βρίσκει γόνιμο έδαφος σε νέους που στρέφονται σε αυτά για να ξεφύγουν από ένα σύστημα που τους συνθλίβει, ψάχνοντας τρόπο να υποκαταστήσουν βασικές ανάγκες τους. Στο μόνο επίπεδο που μπορούν να διαχωριστούν τα ναρκωτικά είναι εκείνο της φαρμακολογίας και της χημικής σύνθεσης. Όμως, αυτή η πλευρά δεν παίζει τον καθοριστικό ρόλο στη χρήση και στην εξάρτηση. Τον πρώτο λόγο τον έχει η κοινωνική και ψυχολογική διάσταση του φαινομένου και τόσο οι εμπνευστές αυτού του ιδεολογήματος όσο και τα αστικά κόμματα της χώρας μας το γνωρίζουν πολύ καλά. Στόχος όσων υποστηρίζουν λογικές διαχωρισμού είναι να αποσυνδέσουν το πρόβλημα των ναρκωτικών από την κοινωνική του διάσταση, από τις αιτίες που το γεννούν και το αναπαράγουν και τις συνέπειές του. Με αυτό τον τρόπο επιχειρείται να απενεχοποιηθεί και να κερδίσει συναίνεση και συνειδήσεις ένα από τα ισχυρότερα όπλα χειραγώγησης και κοινωνικού ελέγχου του καπιταλιστικού συστήματος.

Στην Ελλάδα η χρήση έστω και μια φορά στη ζωή τους στη μαθητική νεολαία (15 εώς 18χρονών) έχει φτάσει σε ποσοστό στο 11%, ενώ η χρήση της κάνναβης (χασίς) είναι 9% (Ετήσια Έκθεση του ΕΚΤΕΠΝ για την Κατάσταση των Ναρκωτικών και των Οινοπνευματωδών 2015). Πέρα όμως από τα στατιστικά οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ζουν καθημερινά το πρόβλημα στα σχολεία τους το οποίο παίρνει εφιαλτικές διαστάσεις. Πλέον ο μύθος των «αθώων» και «μαλακών» ναρκωτικών έχει καταρριφθεί. Η χρήση των λεγόμενων , «μαλακών» ναρκωτικών, όπως π.χ. το χασίς προκαλεί πολλά και σοβαρά οργανικά και ψυχολογικά προβλήματα. «Οι αιφνίδιες επιδράσεις της κάνναβης προκαλούν παροδικές ψυχώσεις, ανάπτυξη μακροχρόνιων προβλημάτων ψυχικής υγείας, συμπεριλαμβανομένων της κατάθλιψης, της ψύχωσης και της σχιζοφρένειας » (Ετήσια Εκθεση του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παρακολούθησης Ναρκωτικών και Τοξικομανίας για την κατάσταση του προβλήματος των ναρκωτικών στην ΕΕ και τη Νορβηγία «ΕΚΤΕΠΝ» - 2004). Ως εκπαιδευτικοί, ως δάσκαλοι δεν έχουμε δικαίωμα στην παθητική στάση και απλώς να παρακολουθούμε όταν πρόκειται για το μέλλον, για τη ζωή των παιδιών μας. ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ