Thumbnail
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν.ΣΕΡΡΩΝ-ΔΡΑΜΑΣ, TEACHERS OF ENGLISH UNION OF MACEDONIA (TEUM)

Η πρόταση της Επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συνεπάγεται αλλαγές στη δομή του Γενικού Λυκείου και προβλέπει τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών (μεταξύ των οποίων και της Αγγλικής) ως μάθημα επιλογής στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΜΕΚΑΔΕΣΔ συνήλθε την Παρασκευή 10/02/2017 και με το παρόν υπόμνημα καταθέτει τις απόψεις των μελών της Ένωσης, επιδιώκοντας να συνεισφέρει εποικοδομητικά στον διάλογο που έχει αναπτυχθεί ενόψει των προτεινόμενων αλλαγών. Είναι κοινώς αποδεκτό πως

Η Αγγλική Γλώσσα αποτελεί απαραίτητο εργαλείο επικοινωνίας παγκοσμίως και χρησιμοποιείται ως lingua franca. Ως εκ τούτου η εκμάθηση της ως ξένη γλώσσα ξεπερνά σε ποσοστά οποιαδήποτε άλλη γλώσσα ανά τον κόσμο[1].

Ένας από τους κεντρικούς άξονες της Ευρωπαϊκής στρατηγικής εκπαίδευσης 2014-2020 είναι η εκμάθηση των ξένων γλωσσών καθώς εξυπηρετεί στόχους όπως η κινητικότητα και η απασχολησιμότητα, σε μια Ευρώπη όπου πρέπει να καταπολεμηθεί η ανεργία και να αναπτυχθεί κοινωνικο-οικονομική συνοχή. Επιπλέον η γλωσσική πολιτική της ΕΕ προωθεί την πολυγλωσσία, την προστασία της γλωσσικής πολυμορφίας και την προώθηση της γλωσσομάθειας  και είναι ανάγκη η Ελληνική εκπαιδευτική πολιτική να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση.

Η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται και εξετάζεται σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες στην αντίστοιχη βαθμίδα του Λυκείου. Στη χώρα μας αποτελεί πανελλαδικώς εξεταζόμενο ειδικό μάθημα, απαραίτητο για την εισαγωγή σε πλειάδα σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι απαραίτητη σε ακαδημαϊκό επίπεδο για τους μαθητές λυκείου και μελλοντικούς φοιτητές για την εκπόνηση εργασιών και την αναζήτηση βιβλιογραφικών αναφορών, σε όλα τα επιστημονικά πεδία, αποτελώντας διαβατήριο για τις πανεπιστημιακές σπουδές.

Η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας από την πρώιμη παιδική ηλικία (πρώτες τάξεις του Δημοτικού) δεν αντισταθμίζει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών στα ανώτερα επίπεδα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς (Β2-Γ2). Ο μειωμένος διδακτικός χρόνος που προβλέπεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα γυμνασίων και λυκείων για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών και δη της αγγλικής (μόλις 2 Δ.Ω. ανά τάξη) δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι αυξημένες απαιτήσεις στις ανώτερες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ως αποτέλεσμα ενισχύονται οι ανισότητες στο σχολείο, καθώς η ελληνική οικογένεια επιφορτίζεται με μεγάλο κόστος προκειμένου να ανταπεξέλθει στην ανάγκη για ποιοτική ξενόγλωσση εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας είναι κατά το πλείστον υπεύθυνοι για το σχεδιασμό και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Erasmus+, etwinning κ.α.), συντελώντας στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, το άνοιγμα του ελληνικού σχολείου στο διεθνές εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών και την καταπολέμηση της ξενοφοβίας.

Η εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας είναι επομένως απαραίτητο εφόδιο για την προσωπική και μελλοντική επαγγελματική ανάπτυξη των Ελληνόπουλων. Το Δημόσιο Λύκειο οφείλει να ανταποκριθεί στην ανάγκη της Ελληνικής οικογένειας για ποιοτική και δωρεάν εκπαίδευση στην ξένη γλώσσα.

Για τους λόγους αυτούς ζητούμε να αποτελέσει το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας μάθημα κορμού/γενικής παιδείας στο νέο Λύκειο.

Επιπλέον, θεωρούμε πως για να καταστεί ποιοτική και αποδοτική η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και να διασφαλιστεί η επιτυχής πορεία προς την πιστοποίηση της γνώσης της μέσω του ΚΠΓ, είναι αναγκαίο να επικαιροποιηθούν τα σχολικά εγχειρίδια, να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας και να γίνει εξορθολογισμός της κατανομής τους ανά βαθμίδα.


Οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας είναι απαραίτητοι τόσο στη Πρωτοβάθμια όσο και στο σύνολο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς συνεισφέρουν με τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους στη μεγιστοποίηση της αξίας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στη δημόσια εκπαίδευση.

Μετά τιμής,

Εκ μέρος του Δ.Σ.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                               Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΘΕΟΔΩΡΑ ΓΚΕΝΙΟΥ                                                                       ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΣΕΠΕΛΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες