Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων που δεν κατάφερναν να συμμετάσχουν σε αυτές για λόγους υγείας (ή ανωτέρας βίας) είχαν μέχρι και τη σχολική χρονιά 2015 – 2016 τη δυνατότητα συμμετοχής σε επαναληπτικές εξετάσεις. Ωστόσο, τη φετινή σχολική χρονιά το ΥΠΠΕΘ, αρχικά, αποφάσισε να καταργήσει αυτή τη δυνατότητα αν και γνώριζε ότι με την απόφαση αυτή στερεί από τους μαθητές, που δεν θα συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για λόγους που δεν ευθύνονται οι ίδιοι, τη δυνατότητα να διαγωνισθούν με τρόπο ισότιμο με τους συμμαθητές τους.
Το σκεπτικό, σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ήταν ότι: «οι επαναληπτικές εξετάσεις που από φέτος καταργούνται, ήταν από τις παθογένειες της κοινωνίας μας που πρέπει να τις βλέπουμε όλοι μαζί κατάματα», «υπήρχε μια αυξημένη τάση λιποθυμιών και αρρώστιας στην διάρκεια των εισαγωγικών εξετάσεων» και «δεν θα ήθελε να προκληθεί ώστε να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία αυτά». Ακόμη, ανέφερε ότι «και πάλι όπως συνήθως γίνεται καίγονται τα χλωρά μαζί με τα ξερά» ομολογώντας ουσιαστικά την ανικανότητα του κράτους να διαχωρίσει τους πραγματικούς από τους πλασματικούς ασθενείς.
Οι δηλώσεις αυτές δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά : σε ποιές παθογένειες αναφέρεται ; εάν όντως υπάρχουν τα στοιχεία αυτά, γιατί εκπλήσσεται ο κ. Υπουργός, όταν είναι γνωστό ότι πρόκειται για άκρως ανταγωνιστικές και ψυχοφθόρες εξετάσεις οι οποίες δίνονται μετά από πολύχρονη προετοιμασία και επίπονες προσπάθειες των υποψηφίων ;
Ωστόσο η διεξαγωγή επαναληπτικών εξετάσεων αποτελεί αίτημα δικαίου όλων των μαθητών και των γονέων – κηδεμόνων τους αφού, πλην των άλλων, λειτουργούν ως δικλείδα ασφαλείας και στην ψυχολογία των μαθητών για απρόσμενα και έκτακτα περιστατικά. Όπως ήταν αναμενόμενο η απόφαση κατάργησης των επαναληπτικών εξετάσεων πυροδότησε θύελλα αντιδράσεων οι οποίες ανάγκασαν το ΥΠΠΕΘ να υπαναχωρήσει στη μετάθεση των εξετάσεων αυτών το Σεπτέμβριο.
Η χρονική περίοδος διεξαγωγής τους κατά την περίοδο του Σεπτεμβρίου δημιουργεί νέους προβληματισμούς και ερωτήματα.
Οι τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν από μια τέτοια απόφαση αφορούν τον χρόνο βαθμολόγησης, την εξαγωγή των αποτελεσμάτων & τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού καθώς και τη συμμετοχή των υποψηφίων αυτών στη διαμόρφωση των βάσεων – αφού, προφανώς, οι βάσεις των σχολών θα είναι κοινές για όλους τους υποψηφίους. Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό ; Θα καθυστερήσει η ανακοίνωση των βάσεων γενικά ; Θα υπάρξουν άλλες ρυθμίσεις; Οι επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο αποκλείουν υποψήφιους από την κατηγορία των σχολών / τμημάτων εκείνων στις οποίες η εισαγωγή απαιτεί εξέταση σε ειδικό μάθημα ; Αυτό αποτελεί πρόβλημα, νομικό αλλά και ίσων ευκαιριών πρόσβασης των υποψηφίων σε όλες τις σχολές. Μέχρι σήμερα τα παραπάνω προβλήματα δεν υπήρχαν.
Επιπλέον οι υποψήφιοι οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις επαναληπτικές εξετάσεις θα έχουν επιπλέον περιθώριο προετοιμασίας περίπου δυόμισυ (2,5) μηνών σε σχέση με τους υποψηφίους που συμμετείχαν στην τακτική εξέταση. Εξασφαλίζει αυτό ίσους όρους συμμετοχής ; Μήπως αποτελέσει αυτό έναν επιπλέον λόγο για αύξηση των "έκτακτων περιστατικών" ; Και τέλος ποιο είναι το δημοσιονομικό κόστος της διαδικασίας διεξαγωγής των επαναληπτικών εξετάσεων (2 εξεταστικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) αμέσως μετά τις κανονικές ;
Θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει οριστική απόφαση ώστε οι εξετάσεις να γίνουν όπως κάθε χρονιά και να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα, με βάση τις αρχές της ίσης μεταχείρισης αλλά και των ίσων ευκαιριών των μαθητών :
Απαιτούμε :
1.την διατήρηση της διαδικασίας των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να εντοπίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τον θεσμό αυτό και να προτείνει λύσεις σε παιδαγωγική κατεύθυνση.
2.να τεθούν αυστηροί όροι για τη συμμετοχή στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις, ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση ή κατάχρηση της δυνατότητας αυτής και να υπάρξει διάκριση των πραγματικά ασθενών από όσους προσκομίζουν ψευδή δικαιολογητικά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη