Thumbnail
Εκπαιδευτικός Όμιλος Ημαθίας

Νιώσαμε στ’ αλήθεια μια κάποια  έκπληξη όταν πληροφορηθήκαμε , διαβάζοντας σε ηλεκτρονικά μέσα της περιοχής Ημαθίας , την είδηση, πως μία πολιτική νεολαία, συγκεκριμένα η ΟΝΝΕΔ, νεολαία της ΝΔ , «συνεχίζοντας την κοινωνική δράση της, στο πλαίσιο αντίστοιχων δράσεων» δώρισε σε σχολείο της περιοχής -για να είμαστε ακριβείς στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου- ένα προτζέκτορα. Ο προτζέκτορας που «θα προστεθεί στο εκπαιδευτικό υλικό» της σχολικής μονάδας, παραδόθηκε με τιμές και τις απαραίτητες φωτογραφίες που είθισται το τελευταίο διάστημα να συνοδεύουν τα ρεπορτάζ. Πληροφορηθήκαμε επίσης πως η συγκεκριμένη νεολαία , θέλοντας να αποδείξει το ενδιαφέρον της για την εκπαίδευση και να «προσφέρει κοινωνικό έργο» , έχει προγραμματίσει αντίστοιχες δράσεις και για άλλες περιοχές, σε Βέροια, Αλεξάνδρεια, Νάουσα αλλά και χωριά του νομού μας!!

Ως Εκπαιδευτικός Όμιλος λέμε πως νιώσαμε μια κάποια έκπληξη! Κι αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια , με ιδιαίτερη ένταση στα 7 χρόνια των διαδοχικών Μνημονίων, η κοινωνία , ο κόσμος της εκπαίδευσης τείνει να συνηθίσει στην ιδέα της «ευγενικής χορηγίας». Μια πρακτική που τη συναντούμε περισσότερο ως χορηγία ευαγών, μεγάλων Ιδρυμάτων της χώρας που έχουν «αλώσει εξοπλιστικά» τα σχολεία όλης της πατρίδας μας, σε παραδείγματα όπου μεγάλες πολυεθνικές «στήνουν» κυριολεκτικά σχολεία –για να προσφέρουν αλήθεια κοινωνικό έργο;-, πολύ περισσότερο στα άπειρα παραδείγματα γονιών που αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη , χρηματοδοτώντας μία εκπαίδευση , όχι και τόσο Δωρεάν και Δημόσια  και μάλιστα σε καιρούς χαλεπούς για τους ίδιους !

Όμως είναι η πρώτη φορά που νεολαία πολιτικού κόμματος, της αξιωματικής αντιπολίτευσης μάλιστα που φιλοδοξεί να αναλάβει τα κυβερνητικά ηνία , πράττει κάτι τέτοιο!!

Αναπόφευκτα γεννιούνται ερωτήματα που κατά τη γνώμη μας , πρέπει να μας απασχολήσουν.

-Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τα σχολεία μας να γίνονται αποδέκτες τέτοιων «χορηγιών»;

Μήπως δεν είναι οι πολιτικές που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις της χώρας και οι χθεσινές και η σημερινή, ανάμεσα σε αυτές και η κυβέρνηση της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ , που οδήγησαν και συνεχίζουν να το πράττουν στη διάλυση ουσιαστικά τη Δημόσια εκπαίδευση; Δεν είναι αυτές οι πολιτικές που έβαλαν θηλιά στο λαιμό της εκπαίδευσης, περιορίζοντας με τους «κόφτες» τους τη χρηματοδότηση των σχολείων , πιστές σε όσα τα Μνημόνια ορίζουν; Η φτώχεια που επιβάλλει και στα σχολεία μας η περιοριστική , ληστρική πολιτική των Μνημονίων είναι αυτή που ανοίγει φαρδιά πλατιά τις λεωφόρους τέτοιων πρακτικών, «φιλανθρωπίας» και «κοινωνικής δράσης»!!

-Πόσο κοινωνική είναι στ’ αλήθεια μία τέτοιου είδους δράση;

Κάποιος , καλοπροαίρετα θα λέγαμε, θα μπορούσε να υποστηρίξει πως μία τέτοια πρακτική χρειάζεται στις ημέρες μας ή τέλος πάντων δεν πρέπει να μας ενοχλεί , αφού δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες. Είμαστε μάλιστα σίγουροι πως και η σκέψη του Συλλόγου Γονέων αλλά και όσων έχουν κατά καιρούς αποδεχθεί ανάλογες «χορηγίες», κινείται σε μία τέτοια λογική. Τα ερωτήματα όμως δεν παύουν να υπάρχουν αν σκεφτεί κανείς, πως η συγκεκριμένη νεολαία είναι πολιτική νεολαία ενός κόμματος που ως κυβέρνηση έκλεινε τις στρόφιγγες της χρηματοδότησης στα σχολεία προξενώντας τους ασφυξία, συνηγορούσε σε αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις, τις ψήφιζε μαζί με άλλα πολιτικά κόμματα και τις εφάρμοζε με πάθος. Εξακολουθεί μάλιστα και είναι φορέας απόψεων, που όχι μόνο σε άνθιση δεν πρόκειται τα σχολεία και την εκπαίδευση να οδηγήσουν, το αντίθετο , θα δημιουργήσουν ακόμα περισσότερα προβλήματα. Δε λέμε βέβαια πως και οι κυβερνώντες σήμερα, διάδοχοι του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ πράττουν κάτι διαφορετικό. Στην ίδια ακριβώς ρότα πορεύονται, τα ίδια εξακολουθούν με τις ίδιες βλαβερές συνέπειες για τη μόρφωση των μαθητών!

-Ποιος τα γνωρίζει όλα αυτά;

Γνώστες όλων των παραπάνω είναι όσοι αναπνέουν τη «σκόνη της σχολικής αίθουσας» , εκείνοι που ζούνε στο πετσί τους καθημερινά την κατρακύλα στην οποία έχουν οδηγήσει, με τις πολιτικές των «βέλτιστων» πρακτικών Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ, τη δημόσια εκπαίδευση. Όσοι οδηγούν  τους μαθητές στην αμάθεια, τους γονείς σε δεκάδες δυσκολίες στον αγώνα για τη μόρφωση των παιδιών τους, τους εκπαιδευτικούς στην εξαθλίωση, την απογοήτευση, την εργασιακή περιπλάνηση και ανασφάλεια. Όλοι αυτοί που τα προηγούμενα χρόνια έδειξαν  τη δική τους κοινωνική δράση , μέσα στους αγώνες που αναπτύχθηκαν για να πάψει αυτή η πορεία- και ήταν πολλοί, πάρα πολλοί. Τα γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί και τα σωματεία τους, οι μαθητές και τα συμβούλιά τους, οι γονείς και οι Σύλλογοί τους , έστω κι αν πρόσκαιρα το κριτήριό τους έχει θολώσει κι η αγωνιστικότητά τους δε φανερώνεται.

Ένα είναι σίγουρο. Στην πραγματική κοινωνική δράση, μεγάλοι απόντες υπήρξαν αυτοί που σήμερα, με περισσό θράσος , αναπτύσσουν κοινωνική δράση τύπου  ΟΝΝΕΔ. Αυτούς , όσο κι αν ψάξει κανείς δεν πρόκειται να τους συναντήσει. Μπορεί μονάχα να τους δει να στέκονται ….στην αντίπερα όχθη!

 

Εκπαιδευτικός Όμιλος Ημαθίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού