Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης 

Συνάδελφοι/σσες,

 Οι ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ, είναι ένα ακόμη κομμάτι του πάζλ, που έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα, για το θλιβερό μέλλον της πολύπαθης ΤΕΕ.

     Πριν ένα χρόνο, ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την παραπέρα συρρίκνωση της ΤΕΕ και δρομολογήθηκαν με σαφή βήματα (ν. 4386/16) η κατάργηση τομέων, ειδικοτήτων και ΕΠΑΛ.  Η δημιουργία υπερτομέων για πρώτη φορά στην ιστορία της ΤΕΕ, με πολλές ειδικότητες που μέχρι τότε ανήκαν σε διαφορετικούς τομείς και η υποχρεωτική κοινή τάξη τομέα, είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πολλές υπεραριθμίες εκπ/κων και φυσικά ολιγομελή τμήματα στην τάξη.

 Επίσης η κατάργηση σημαντικών και μαζικών τομέων και ειδικοτήτων και της διαθεσιμότητας για δύο χρόνια 2000 περίπου συν/φων το 2013, είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ, γεγονός που επιδείνωσε ακόμη περισσότερο το πρόβλημα.

     Φέτος για πρώτη φορά, στο τέλος του τετραμήνου, έγινε χαρακτηρισμός φοίτησης στη μέση της χρονιάς στα ΕΠΑΛ, καταγράφοντας τους μη παρακολουθούντες μαθητές (ν. 4386) και στο β΄ τετράμηνο έγιναν νέες αναθέσεις μαθημάτων σε αρκετές περιπτώσεις.

     Τον Απρίλιο η περιφέρεια έστειλε οδηγίες στους συλλόγους διδασκόντων των ΕΠΑΛ, να καθορίσουν των αριθμό των ειδικοτήτων στην Τάξη για την νέα χρονιά, λαμβάνοντας μόνο υπ όψιν τον αριθμό των μαθητών της Τάξης! Φυσικά οι σύλλογοι λαμβάνοντας υπ όψιν όλους τους λόγους και επειδή ήταν αδύνατον να εκτιμήσουν από τον Απρίλη τις προθέσεις  επιλογής ειδικότητας των μαθητών, δεν κατάργησαν καμία από τις ειδικότητες που υπήρχαν. 

Αυτό το έκανε μόνος του ο περιφερειακός δ/ντής, και πρότεινε στο υπουργείο να καταργηθούν περίπου 30 ειδικότητες στα ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης.  Αυτό έγινε γνωστό χθες ( 14/6) στη Περιφέρεια, όταν οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ – Θ, πήραμε τους πίνακες ανά σχολείο και ποιες ειδικότητες κόβονται από αυτή τη διαδικασία. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει άμεσα με ΥΑ και πιθανά να είναι ακόμη χειρότερα τα δεδομένα.

     Με την νέα εγκύκλιο που θέλει για πρώτη φορά οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ, να γίνουν ηλεκτρονικά σε συγκεκριμένη πλατφόρμα, με ΑΦΜ, κωδικούς taxis, κ.α., το υπουργείο θέλει να ελέγξει τις εγγραφές και να τις κατευθύνει κατανείμει με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκύψουν ακόμη περισσότερες συγχωνεύσεις καταργήσεις τομέων, ειδικοτήτων αλλά και σχολικών μονάδων.

 Για αυτό και επιβάλει στους αιτούντες μαθητές να επιλέξουν όχι ένα αλλά τρία ΕΠΑΛ! Πιο συγκεκριμένα: Στην Α΄Τάξη κοινή στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, οι μαθητές που επιθυμούν να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ,  για να αποφύγουν την ταλαιπωρία της ηλεκτρονικής δήλωσης επιλογής ΕΠΑΛ και μετά κανονικής εγγραφής, θα προτιμήσουν να εγγραφούν στο ΓΕΛ της γειτονιάς τους!  Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, με δόλιο τρόπο το υπουργείο αποτρέπει την εγγραφή στη Α΄του ΕΠΑΛ, για να τα αδειάσει από μαθητές ακόμη περισσότερο! 

Στη Β΄& Γ΄ Τάξη, εκτός από τομέα και ειδικότητα, πρέπει να επιλέξουν όχι ένα αλλά τρία ΕΠΑΛ! Το α΄ που επιθυμούν, αν δεν έχει πλέον τον τομέα η την ειδικότητα που επέλεξαν, θα αναγκαστουν να πάνε σε καποιο μακρια απο το σπίτι τους, η να αλλάξουν τομέα η ειδικότητα για να παραμείνουν στο α΄.

Γίνεται λοιπόν ξεκάθαρο οτι και μετα την ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών αιτήσεων προτίμησης, παρ όλο που θα δοθούν παρατάσεις εγγραφών, Ιούλιο και Σεπτέμβριο, τα τμήματα που δεν θα συμπληρώσουν τον απαιτούμενο απο το υπουργείο αριθμό μαθητών, θα «κλειδώσουν», δεν θα μπορούν να συνεχίσουν τις εγγραφές μετα τις 30/6 και φυσικά θα καταργηθούν!

     Συνάδελφοι/σσες, σ όλα τα προηγούμενα, για να έχουμε την πλήρη εικόνα που θα διαμορφωθεί για την ΤΕΕ, , πρέπει να συνυπολογίσουμε, τα προαπαιτούμενα των μνημονίων, τις οδηγίες – κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και φυσικά το «νέο Λύκειο» που δρομολογηθεί, με το σχέδιο που θα ψηφιστεί το καλοκαίρι και θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια όπως πρόσφατα μας δήλωσε ο κ. Γαβρόγλου!

     Θέλουν να απομακρύνουν την ΤΕΕ από την τυπική εκπαίδευση και την λυκειακή βαθμίδα και να την εντάξουν στον νέο ενιαίο χώρο της Κατάρτισης, ΕΕΚ  όπως τον ονομάζει το μνημόνιο και ο Ν 4386/16. Στην ΕΕΚ, (Επαγγελματική Εκπ/ση Κατάρτιση) δεν υπάρχει καμιά συνταγματική υποχρέωση να χρηματοδοτείται από την πολιτεία και οι εκπαιδευτικοί (εμείς ΕΛΔ) θα γίνουμε εκπαιδευτές, με ότι αυτό συνεπάγεται!

Θα αδειάσουν και την λυκειακή βαθμίδα, διαμορφώνοντας το ελιτίστικο, για λίγους μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, (το νέο 2ετες ΕΠΑΛ δεν θα δίνει ούτε καν πτυχίο) και θα οδηγήσουν τους μαθητές των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων και των λαϊκών οικογενειών στην μεταγυμνασιακή κατάρτιση (προβλέπεται από το πόρισμα - εισήγηση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής) και στη μαθητεία, που η ΕΕΚ  θα διαχειρίζεται. Θα διώξουν τους μαθητές από τα θρανία και θα τους στείλουν στα εργοστάσια, στις επιχειρήσεις, Νοσοκομεία, ΟΤΑ κλπ, να καταλάβουν τις θέσεις εργασίας των άνεργων γονιών τους!  Βασικό προαπαιτούμενο του 3ου μνημονίου, μέχρι το τέλος του 2019, τουλάχιστον το 33% των εκπαιδευόμενων στην ΕΕΚ, θα συμμετέχουν στη μαθητεία.

ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΌΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Η ΤΕΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΊΝΕΙ ΣΤΗΝ ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Μ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ.

ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ.

 ΝΑ ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΤΟΥΝ, ΤΟΜΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Λαθήρας                           Νίκος Παλάντζας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Απαράδεκτη η απόφαση να μας πληρώσουν παραμονή Χριστουγέννων

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro.jpeg
Επίσημο «μαύρισμα» των Δημοσίων ΑΕΙ για πριμοδότηση των Ιδιωτικών!
Προβληματίζει ιδιαίτερα η σκοπιμότητα παρουσίασης αποσπασματικών και παρωχημένων δεδομένων προηγούμενων ετών για κατατάξεις των δημόσιων...
Επίσημο «μαύρισμα» των Δημοσίων ΑΕΙ για πριμοδότηση των Ιδιωτικών!