Είναι γνωστές σε όλους οι θέσεις και οι αγώνες της ΕΑΚ Πάτρας για την κατάργηση του νόμου 3848/10 (Διαμαντοπούλου), για την κατάργηση του καθηκοντολόγιου, και για τη διεκδίκηση νέου δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των σχολείων, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων και με ισότιμη συμμετοχή όλων των μελών του στη λήψη αποφάσεων, όχι μόνο στο θέμα της επιλογής του Διευθυντή, αλλά για όλα τα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα. Είναι εξίσου γνωστό, ότι δεν μας ικανοποιεί, η καινούρια νομοθετική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, για την Επιλογή Δ/ντων, επειδή διατηρεί τα κύρια χαρακτηριστικά του παλιού πλαισίου (Συνέντευξη, Τυπικά κριτήρια, αρχαιότητα κτλ) και κυρίως υπαναχωρεί, ελέω ΣΤΕ, στο ζήτημα της ψηφοφορίας- έκφρασης γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, έρχεται και η ΔΟΕ να προτείνει Απεργία- Αποχή από την διαδικασία , επειδή λέει αυτό είναι…. αξιολόγηση των Υποψηφίων Δ/ντων, από τους εκπαιδευτικούς.
Και θέτουμε τα ερωτήματα:
- Με διαδικασία ψηφοφορίας επιλέγονταν πάντοτε και οι Υποδ/ντες. Εκεί δεν είναι “Αξιολόγηση” ?
- Οι Αιρετοί των κυρίαρχων παρατάξεων(ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ), στα Συμβούλια Επιλογής, βαθμολογούν και κρίνουν τους Υποψήφιους Δ/ντες. Εκεί δεν είναι “Αξιολόγηση” ?
Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι ο κλάδος μέσα από τους Συλλόγους διδασκόντων και οι αιρετοί εκπρόσωποί του στα Συμβούλια Επιλογής, οφείλουν να αξιοποιήσουν έστω και αυτή την περιορισμένη δυνατότητα συμμετοχής των Συλλόγων, διευρύνοντάς την, με τρόπο που η “γνωμοδοτική” πρότασή τους, να έχει “δεσμευτική” σημασία στην κρίση των αιρετών και των υπόλοιπων μελών των Συμβουλίων, για την επιλογή των Διευθυντών.
Τονίζουμε επίσης ότι είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια αξιολόγησης σχολείων ή στελεχών που θα υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις και νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
Η διεκδίκηση του δημοκρατικού, ριζοσπαστικού και χειραφετητικού σχολείου είναι συλλογική διαδικασία, καθημερινός και συνεχής αγώνας.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
1. Κατάργηση του καθηκοντολόγιου.
2. Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στο θέμα της επιλογής του διευθυντή αλλά και στη λήψη των αποφάσεων για όλα τα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα.
3. Μόνιμους διορισμούς και πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.
4.Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Κατάργηση όλου του ισχύοντος θεσμικού –νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Όχι σε πλαίσιο αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις.
5. Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με συλλογικές, από “τα κάτω”, αποκλειστικά εσωτερικές διαδικασίες και παιδαγωγική - διδακτική στήριξη του εκπαιδευτικού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη