Μετά τη γνωστή απόφαση του Σ.τ.Ε. για το σύστημα επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων, το υπουργείο παιδείας δεν προέβη σε αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε όχι μόνο να διατηρήσει, αλλά και να ενισχύσει περαιτέρω τον ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή διευθυντών αλλά και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.
Το υπουργείο παιδείας, πλήρως εναρμονισμένο με την απόφαση και χωρίς καμία διαβούλευση με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες επαναφέρει τη συνέντευξη που, παρά τη μικρή της μοριοδότηση, θυμίζει σε όλους μας πελατειακές πρακτικές. Συγχρόνως, απαξιώνει τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων, περιορίζοντάς τον στην απλή διατύπωση μιας γνωμοδοτικής απόφασης, αποκλείοντας μάλιστα τη συμμετοχή των συναδέλφων αναπληρωτών.
Η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά έκρινε τότε ότι, τόσο η απόφαση του ΣΤΕ όσο και ο νέος νόμος για τη επιλογή Διευθυντών, συνιστούν σοβαρό πλήγμα στο δημοκρατικό χαρακτήρα του σχολείου, ο οποίος όχι μόνο δεν διευρύνεται, αλλά συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται.
Ωστόσο, είναι καθήκον μας να αποκλείσουμε επιλογές διευθυντών με αυταρχική και αντιδημοκρατική συμπεριφορά, εκφράζοντας τη γνώμη μας στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων στις 20 Ιουνίου. Υποστηρίζουμε ότι, παρά τον γνωμοδοτικό χαρακτήρα του Συλλόγου και παρά το ότι αυτός απέχει πολύ στην πράξη από τον ρόλο του κυρίαρχου οργάνου, δεν πρέπει να στηρίξουμε την αποχή, η οποία θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τη θέση του. Αντίθετα, καλούμε και τους αιρετούς εκπροσώπους μας στα Συμβούλια Επιλογής να αξιοποιήσουν έστω και αυτή την περιορισμένη δυνατότητα, διευρύνοντάς την με τρόπο που η γνωμοδοτική πρόταση των Συλλόγων να εκφραστεί στην κρίση των αιρετών για την επιλογή των διευθυντών.
Από τη άλλη πλευρά υποστηρίζουμε ότι το ζήτημα της συμμετοχής του Συλλόγου στην επιλογή των δ/ντών, παρά το γνωμοδοτικό της χαρακτήρα, έχει τόση σχέση με την «αξιολόγηση», όση θα είχε και η μοριοδότηση με ψηφοφορία, αν δεν είχε κριθεί αντισυνταγματική από το Σ.τ.Ε.
Η διεκδίκηση του δημοκρατικού σχολείου είναι συλλογική διαδικασία, καθημερινός και συνεχής αγώνας.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
Κατάργηση του καθηκοντολόγιου.
Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στο θέμα της επιλογής του διευθυντή αλλά και στη λήψη των αποφάσεων για όλα τα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα.
Μόνιμους διορισμούς και πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.
Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Κατάργηση όλου του ισχύοντος θεσμικού – νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Όχι σε πλαίσιο αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις.
Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με συλλογικές, αποκλειστικά εσωτερικές διαδικασίες και παιδαγωγική – διδακτική στήριξη του εκπαιδευτικού.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη