Το ρήμα «αξιολογώ» έχει και …παθητική φωνή!
Απέχουμε από τις διαδικασίες συμπλήρωσης «φόρμας αποτίμησης» (!) για τους υποψήφιους διευθυντές και καλούμε τους συναδέλφους να πράξουν το ίδιο:
α) Για λόγους κοινής λογικής και ρεαλισμού
Πρόκειται για μια ψευδαίσθηση συμμετοχής, εφόσον δεν έχει κανένα πραγματικό ρόλο στην τελική επιλογή. Δεν προσμετράται ούτε δεσμεύει. Δεν αποκλείει υποψήφιους, ούτε επιβάλλει. Η κοινή λογική μας επιβάλλει να μη θεωρούμε έκφραση γνώμης των Συλλόγων την τοποθέτηση των υποψήφιων σε «τρία κουτάκια αποτίμησης» (!) για να κριθεί …η προσωπικότητά τους στο τελικό άθροισμα / ποσοστό. Πρόκειται για απαξίωση όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των υποψήφιων διευθυντών. Πόσο μάλλον, όταν η «αξιολόγηση» αφορά στη συντριπτική πλειονότητα συναδέλφους που θα διευθύνουν διαφορετικούς συλλόγους από αυτούς που τους «αξιολόγησαν». Οποιοσδήποτε παραλληλισμός της συμμετοχής των Συλλόγων σε αυτή τη διαδικασία- παρωδία με την ψηφοφορία στο προηγούμενο σύστημα είναι όχι μόνο παραπειστική αλλά υποκριτική.
β) Επειδή αποτελεί το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Η μόνη σκοπιμότητα αυτής της διαδικασίας είναι η ενσωμάτωση των εκπαιδευτικών στην κουλτούρα της σχεδιαζόμενης αξιολόγησης και η έμμεση, αλλά πάντως σαφής, υποκλοπή της συναίνεσής τους. Γιατί ποιος συνάδελφος θα αντισταθεί την επόμενη χρονιά στην αξιολόγησή του «με φόρμα αποτίμησης» από το διευθυντή του, όταν ο ίδιος θα τον έχει αξιολογήσει; Και ποιος συνάδελφος- διευθυντής θα αρνηθεί αύριο να αξιολογήσει συναδέλφους, όταν ο ίδιος θα το έχει υποστεί από αυτούς;
Είναι γνωστή η μνημονιακή δέσμευση για προώθηση διαδικασιών αξιολόγησης στην εκπαίδευση και ούτε η ηγεσία του Υπουργείου έχει αποκρύψει αυτές τις προθέσεις. Και εάν ακόμη δεν προλάβει η συγκεκριμένη ηγεσία, θα έχει προετοιμαστεί το έδαφος στους εκπαιδευτικούς για να το εφαρμόσει η επόμενη. Όταν λοιπόν, αρχίζεις να κλίνεις το ρήμα «αξιολογώ», πρέπει να ξέρεις ότι πολύ σύντομα θα φτάσεις και στην παθητική φωνή!
Συνοψίζοντας
Δηλώνουμε ότι απέχουμε από την σύνταξη πρακτικών αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, από την συμπλήρωση ερωτηματολογίων (φύλλα αποτίμησης), υλοποιώντας τις αποφάσεις του συνδικαλιστικού μας οργάνου και την «απεργία-αποχή» που κήρυξε από 17/2/2017 η ΑΔΕΔΥ σε όλο τον δημόσιο τομέα.
Υπενθυμίζουμε ότι η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα, αποτελεί μορφή απεργίας και προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 486/1995 και ΜΠΑ 2395/2014).
Περιμένουμε από την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ (ΣΥΝΕΚ και ΕΝΙΑΙΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ) μια σαφή και υπεύθυνη τοποθέτηση απέναντι στους συναδέλφους για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα.
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη