Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Ξεκαθαρίζουμε χωρίς περιστροφές: Από την πλευρά μας, θεωρούσαμε πάντα ότι ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο στη λειτουργία του σχολείου και απαιτούσαμε την πλήρη και αποκλειστική συμμετοχή του στην επιλογή ενός αιρετού και ανακλητού διευθυντή, στην ουσία ενός «εκπροσώπου» του συλλόγου διδασκόντων, των αποφάσεων και των επιλογών του για τη λειτουργία του σχολείου. Είναι φανερό ότι αυτή η αντίληψη, στην οποία δε χωρούν λογικές σώματος μονίμων διευθυντών και Καθηκοντολογίου αποτελούσε διεκδίκηση στα πλαίσια συνολικής μάχης για ένα σχολείο δημοκρατικό στην εσωτερική του δομή και στο περιεχόμενο της λειτουργίας του, ένα σχολείο ισότητας και ολόπλευρης γνώσης.
Ύστερα από την ηρωϊκό αγώνα της μαχόμενης εκπαιδευσης ενάντια στην αξιολόγηση της περιόδου ‘13-‘14, η πρώτη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε ένα μεικτό σύστημα επιλογή των Διευθυντών στο οποίο συνυπήρχε και το προσοντολόγιο και η συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στην εκλογή τους, μέσω ψηφοφορίας.
Τοποθετηθήκαμε τότε καθαρά πως το βήμα ήταν δειλό και φαλκιδευμένο, μιας και δεν καταργούσε τα Καθηκοντολόγιο και το συνολικό αυταρχικό πλαίσιο της αξιολόγησης, αλλά καλέσαμε τους συλλόγους διδασκόντων να αξιοποιήσουν τη διαδικασία, να ανοίξει συζήτηση σε κάθε σχολείο και να οριστεί συλλογικά ένα δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας, απομονώνοντας τις φιγούρες εκείνες, που πρωτοστάτησαν στην επιβολή της αξιολόγησης το προηγούμενο διάστημα.
Άλλες δυνάμεις στον κλάδο, οι πρασινογάλαζες ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ απαιτούσαν την επιστροφή στο γκρίζο παρελθόν της συνέντευξης και στάθηκαν με περιφρόνηση απέναντι στην οποιαδήποτε συμμετοχή των μαχόμενων εκπαιδευτικών της τάξης στην επιλογή των Διευθυντών. Ενθάρρυναν τις προσφυγές για «αντισυνταγματικότητα» στη μνημονιακή Δικαιοσύνη δρώντας, εν προκειμένω, ως συνδικαλιστικός μηχανισμός των αξιολογητών της προηγούμενης περιόδου και μάλιστα χωρίς προσχήματα!
Από τον Αύγουστο του 2015, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσχώρησε στις μνημονιακές δυνάμεις και στην πολιτική του νεοφιλελεύθερου μονόδρομου στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Η αξιολόγηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την πολιτική της στην εκπαίδευση, για την οποία δεσμεύτηκε στο 3ο και στο 4ο Μνημόνιο πως θα την εφαρμόσει πάση θυσία. Έτσι η κυβέρνηση κηρύσσει την εφαρμογή της αξιολόγησης, με οδικό χάρτη τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και τα προστάγματα του κουαρτέτου των «θεσμών», προχωρώντας στο πρώτο βήμα που είναι η αξιολόγηση των στελεχών, για να συνεχίσει με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών.
Πρώτος σταθμός αυτής της απόπειρας η επιλογή Διευθυντών με τριετή θητεία, την οποία θα καθορίσουν τα «προσόντα» και η «συνέντευξη». Ακριβώς όπως παλιά! Και μας σερβίρουν το «αντίμετρο ενός αξιολογικού ερωτηματολογίου του συλλόγου διδασκόντων για κάθε υποψήφιο που θα συνεκτιμάται από το Συμβούλιο Επιλογής, χωρίς να το δεσμεύει! Είναι φανερό πως πρόκειται για μια άθλια διαδικασία, από την οποία μάλιστα εξαίρεσαν τους αναπληρωτές, μια διαδικασία που ξεπατικώνει στην εκπαίδευση τις διατάξεις του νόμου Βερναρδάκη για το Δημόσιο στο σκέλος της αξιολόγησης των προϊσταμένων από τους υφισταμένους. Είναι μια διαδικασία που εισάγει και νομιμοποιεί την αξιολόγηση σε κάθε σχολείο και οι φόρμες αξιολογικής κρίσης που καλείται να συμπληρώσει ο κάθε συνάδελφος θα επανέλθουν στο σχολείο πολύ σύντομα για τη δική του την αξιολόγηση, για την αξιολογηση όλων των εκπαιδευτικών! Το λέμε καθαρά: Άλλο η εκλογή διευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων κι άλλο η αξιολόγηση! Όσες κινήσεις και παρατάξεις του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού συσκοτίζουν αυτή την κομβική διαφορά και καλούν σε σπάσιμο του αγώνα και της αποχής που ξεκινά ενάντια στη νέα απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης, για να προσφέρουν υπηρεσίες στη νεομνημονιακή κυβέρνηση, αναλαμβάνουν ιστορικές ευθύνες απέναντι στη μαχόμενη εκπαίδευση και τους αγώνες της για ένα δημοκρατικό σχολείο.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μη συμμετέχουν και να μη νομιμοποιήσουν τη σύναξη των «μονίμων συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών» και τη διαδικασία σύνταξης των αξιολογικών ερωτηματολογίων για τους υποψηφίους. Να δηλώσουν καθολικά συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση που έχει κηρύξει η ΔΟΕ και η ΑΔΕΔΥ και να υπογράψουν τη σχετική δήλωση που κυκλοφορεί στα σχολεία.
Καλούμε τους αιρετούς να μη συμμετέχουν και να απέχουν από την αξιολογική διαδικασία επιλογής των διευθυντών. Είναι απαράδεκτο που η ΔΟΕ δεν τους έχει συμπεριλάβει στα καλέσματα συμμετοχής στην απεργία-αποχή, αλλά και που οι ίδιοι, δέσμιοι παραταξιακών επιλογών, δεν ξεκαθαρίζουν της στάση τους, δε δεσμεύονται ότι θα τηρήσουν τις αποφάσεις των πρωτοβάθμιων συλλόγων. Δεν θα ανεχτούμε να αποτελέσουν ξανά τον άλλο πόλο της ημετεροκρατίας και των πελατειακών σχέσεων.
Καλούμε του πρωτοβάθμιους εκπαιδευτικούς συλλόγους και τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να αναλάβουν όλες τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που απαιτούνται για να βρεθεί ο κλάδος απέναντι στη νέα απόπειρα εδραίωσης της αξιολόγησης που ξεκινά με την επιλογή των διευθυντών και θα συνεχιστεί το Σεπτέμβρη με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Να επεκταθεί δηλαδή η απεργία-αποχή στο χρόνο, για όλα τα επεισόδια της αξιολόγησης και στην καθολική αποχή όλων: Αιρετών, νέων διευθυντών, στελεχών. Κανείς αξιολογητής κανενός!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη