Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ εύχεται καλή σχολική χρονιά! Με δύναμη, δημιουργικότητα, υγεία και δυναμικούς αγώνες!
Η νέα σχολική χρονιά φέρνει μαζί της την ελπίδα και την αισιοδοξία, αλλά και την ανάγκη να παλέψουμε για τη ζωή που αξίζει σε εμάς, στις οικογένειές μας, στους μαθητές μας.
Η πραγματικότητα που ζούμε είναι λίγο-πολύ γνωστή.
ΕΝΦΙΑ και κάθε λογής χαράτσια πάνω από το κεφάλι μας, πλειστηριασμοί, μηδενικοί διορισμοί στην Εκπαίδευση, σχέδια για την αναμόρφωση του Λυκείου ("Νέο Λύκειο") σε ακόμα πιο ταξική κατεύθυνση, τμήματα πολυπληθή, σχολεία με ελλιπή χρηματοδότηση, συνεχείς πιέσεις για συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων, κατηργημένοι Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, αγωνία για εκατοντάδες συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) για το αν και πού θα εργαστούν φέτος (και σε πόσα σχολεία).
Σε αυτό το αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, έρχεται για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση και με το "Χρονοδιάγραμμα εργασιών για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς" και:
- Κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποστείλουν κενά την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να είναι πλήρως γνωστά τα τμήματα στα σχολεία, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές (π.χ. απόφοιτοι που επιθυμούν νέα ειδικότητα από ΕΠΑΛ, μεταγραφές), όταν έγιναν αποσπάσεις συναδέλφων πριν λίγες ημέρες! Μάλιστα, ο Περιφερειακός Διευθυντής Ιονίων, καλεί σε «εξηγήσεις» γιατί κάποια τμήματα γενικής παιδείας δεν είναι «σύννομα» όσο αφορά τον αριθμό των μαθητών (δηλαδή δεν είναι 28άρια – 30άρια!!!).
- Προβλέπει ολοκλήρωση των τοποθετήσεων στις 8/9 (!), γεγονός που καθιστά απαγορευτική την τήρηση του Π.Δ. 50 και τον σεβασμό των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Στο ΠΥΣΔΕ πέρσι έγιναν παρά πολλές αιτήσεις συναδέλφων υπεράριθμων, στη διάθεση, αποσπασμένων ή για συμπλήρωση ωραρίου!
Επαναλαμβάνεται το γνωστό σκηνικό (οι περσινές εγκύκλιοι "Φίλη", ολίγον πιο καμουφλαρισμένες φέτος), με τοποθετήσεις-εξπρές, για να στηριχτεί το επικοινωνιακό παραμύθι της κυβέρνησης του 3ου και του 4ου Μνημονίου, πως "όλα λειτουργούν κανονικά και όλα είναι στη θέση τους".
Θυμίζουμε επίσης ότι Υπουργείο, ΔΙΔΕ Κεφαλονιάς και Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, πήραν πέρσι νέα μέτρα για τον περιορισμό των τμημάτων (ΥΑ για Β' Ξένη Γλώσσα, καταργήσεις Ειδικοτήτων και Τομέων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές κ.α.), γεγονός που επιβαρύνει αφάνταστα την εκπαιδευτική διαδικασία και τους μαθητές.
Το Νέο Σχολείο που ετοιμάζουν με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΔΝΤ, του ΣΕΒ και του 3ου Μνημονίου απαιτεί εκπαιδευτικούς χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, αύξηση της κινητικότητας (βλέπε 4ο Μνημόνιο), με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
Η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, ο κλάδος μας δεν μπορούμε να δεχτούμε ως τετελεσμένα όλα τα παραπάνω!
Τις συμπτύξεις, τα 27αρια-28αρια τμήματα, τις μετακινήσεις μαθητών για να μη δημιουργηθεί νέο τμήμα!
Για τη διαδικασία του υπολογισμού των κενών είναι απαραίτητο τα σχολεία να έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Η περσινή εμπειρία, με τα κενά-"παρωδία", που άλλαζαν κάθε λίγες ώρες, αναγκάζοντας συναδέλφους να κάνουν μέχρι και πέντε (5) διαφορετικές αιτήσεις, είναι χαρακτηριστική. Εξόντωσε τους συναδέλφους και δημιούργησε ένα άνευ προηγουμένου αλαλούμ στα σχολεία, με συναδέλφους που τη μία ημέρα έρχονταν και την άλλη έφευγαν.
Φέτος «πέφτουν κεφάλια» στην ειδική αγωγή, αφού στο ΕΕΕΕΚ Αργοστολίου κόπηκαν (ενώ ζητήθηκαν) ένα τμήμα και η εξατομικευμένη στήριξη σε παιδί που το είχε ανάγκη. Έτσι, ενώ ζητήθηκαν συνολικά 6 τμήματα, περιορίστηκαν σε 4 (από 8 πέρσι) επιβάλλοντας μετακινήσεις προσωπικού για συμπλήρωση ωραρίου. Κι αυτό ενώ παραμένουν τα γνωστά προβλήματα στα τμήματα ένταξης και το Ειδικό Γυμνάσιο Αργοστολίου δεν έχει στηριχθεί και είναι ακόμη στα «σπάργανα». Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ ο Προϊστάμενος, με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας των μελών, δήλωσε πως «τα κενά είναι θέμα Διεύθυνσης και όχι ΠΥΣΔΕ»!!! καταργώντας όσα πάγια εφαρμόζονταν, δηλαδή τη γνώμη του ΠΥΣΔΕ.
Απαιτούμε από τη ΔΙΔΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης να τηρήσει το Π.Δ. 50, δηλαδή οι τοποθετήσεις να γίνουν ανά κατηγορία (υπεράριθμοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ, αποσπασμένοι, συμπλήρωση ωραρίου), με εύλογο χρόνο για να πραγματοποιηθούν οι αιτήσεις και να εξεταστούν οι ενστάσεις. Να δοθεί η δυνατότητα απόσπασης εντός ΠΥΣΔΕ, ιδιαίτερα για συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας/οικογενειακά. Να σταματήσει η πίεση για μετακινήσεις των οργανικά ανηκόντων στο όνομα της συμπλήρωσης ωραρίου που την ονομάζουν «λειτουργική υπεραριθμία».
Να καλυφθούν άμεσα τα κενά με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Να σταματήσει άλλα κενά να αποφασίζει το ΠΥΣΔΕ και άλλα να καταγράφει η ΔΙΔΕ Κεφαλονιάς στο σύστημα (πχ αντί 14 ΠΕ02 να ζητούνται τελικά 11 !!). Να δημοσιοποιηθούν ΟΛΑ τα κενά στους αναπληρωτές χωρίς να κρατηθεί κανένα «κρυφό».
Η εργασιακή ασφάλεια, η εργασιακή σταθερότητα, η διαφάνεια στις τοποθετήσεις και στις μετακινήσεις δεν είναι καθόλου γραφειοκρατικού χαρακτήρα ζήτημα. Ο εκπαιδευτικός είναι βασικός συντελεστής της δημόσιας εκπαίδευσης και η εργασιακή του ανασφάλεια και ομηρία, η ελαστικοποίηση και γενικά τα εργασιακά του προβλήματα είναι και ΠΡΟΒΛΗΜΑ όλης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική (παιδαγωγική και διδακτική) διαδικασία, δηλαδή στους μαθητές για τους οποίους υποκριτικά κόπτεται ο Υπουργός.
Αν πραγματικά ήθελαν την άμεση στελέχωση των σχολείων αυτό μπορούσε να γίνει με μόνιμους διορισμούς, καθώς και με την έγκαιρη ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών.
Αργοστόλι 6/9/2017
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
| Η Γενική Γραμματέας |
Γεωργόπουλος Διονύσης | Ποταμιάνου Σοφία |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη