Πραγματοποιήθηκε στις 11/9 η συνάντηση της ΕΛΜΕΚΙ (και του Συλλόγου Δασκάλων) με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων κ. Γκούση, τον οποίο συνόδευσε η βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ Αφροδίτη Θεοπεφτάτου.
Στην παραπάνω συνάντηση την συζήτηση άνοιξε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης αναφέροντας σχετικά τα εξής:
- Η ΕΛΜΕΚΙ είναι ένα σωματείο που παρουσιάζει ιδιαίτερη κινητικότητα και παίρνει θέση για όλα τα εκπαιδευτικά και γενικότερα πολιτικά θέματα και πρέπει να βρούμε κοινή στόχευση.
- Χωρίς να αναφερθεί στην γενικότερη αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική έβαζε ξεχωριστά τις παραμέτρους ξεκινώντας από το προσωπικό των σχολείων. Ανέφερε ότι τόσο ο ίδιος όσο και η κυβέρνηση είναι «… υπέρ των μόνιμων διορισμών και της ενίσχυσης της σταθερής εργασιακής σχέσης..». Ωστόσο τόνισε ότι αυτό είναι θέμα του Υπουργείου Παιδείας, ότι λείπουν οι πιστώσεις αλλιώς θα είχαν καλυφθεί όλα τα κενά, ομολογώντας ότι υπάρχουν, σε αντίθεση με αυτό που γράφουν στα μηνύματά τους τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός που κάνουν λόγο για κανονικότητα (άλλωστε τι να πει όταν από τους 41 καθηγητές γενικής παιδείας που δήλωσε κενά η ΔΔΕ Κεφαλονιάς διορίστηκαν μόλις 7 αναπληρωτές!!!) . «Γίνεται προσπάθεια για ορθολογική διαχείριση του προσωπικού και κάλυψη των κενών χωρίς μόνιμους διορισμούς ώστε να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία όπως π.χ. το νηπιαγωγείο στα Καρδακάτα, το οποίο έκλεισαν φέτος. Ομολογώντας ότι οι πιστώσεις δεν φτάνουν είπε καθαρά ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει δεν μπορούμε να φτιάξουμε ολιγομελή τμήματα και να μείνουν άλλα τμήματα χωρίς καθηγητές.
Ανέφερε ενδεικτικά ότι στην πρωτοβάθμια προβλέπονται 25άρια τμήματα και μακάρι να γίνει αυτό και στην δευτεροβάθμια προλειαίνοντας το έδαφος για περικοπές ολιγομελών τμημάτων που έχουν προτείνει οι σύλλογοι διδασκόντων.
- Για τις υποδομές είπε ότι χρειάζονται πολλά χρήματα. Χωρίς να κάνει την οποιαδήποτε νύξη για τις ανύπαρκτες δημόσιες επενδύσεις έβαλε απευθείας την σημασία που έχει πως θα δουλέψουμε εμείς για να απορροφηθούν κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Ανέφερε ότι υπάρχει σχετικό κονδύλι 3.290.000 ευρώ για εργαστηριακό εξοπλισμό που έχει ήδη καταγραφεί και βρίσκεται στην διαδικασία των διαγωνισμών που θα χρειαστούν 3-4 μήνες περίπου για να τελεσφορήσει. Για τις κτηριακές υποδομές υπάρχουν περισσότερα χρήματα από το ΕΣΠΑ (11 Εκατ), αλλά οι Δήμοι, δεν κάνουν τις απαραίτητες μελέτες. Η περιφέρεια έχει βγάλει πρόσκληση μέχρι τέλος Οκτώβρη και πρέπει οι Δήμοι να ανταποκριθούν. Υπάρχουν επίσης και προτάσεις για ΣΔΙΤ. Χωρίς να κάνει καμιά νύξη για το νέο σχολικό συγκρότημα στην Παλική είπε να γίνουν προτάσεις και εάν δεν φτάσουν τα χρήματα θα μετατεθούν αυτά τα έργα στο επόμενο ΕΣΠΑ. Ανέφερε γενικά ότι έχουν γίνει σχετικές μελέτες από τον ΟΣΚ αλλά δεν έχουν γίνει οι αδειοδοτήσεις. Στο σημείο αυτό παρενέβη η βουλευτής και είπε ότι μέχρι τέλος του μηνός θα έχουν βγει οι άδειες. Ανέφερε επίσης η κ. βουλευτής ότι υπάρχει δέσμευση από την δωρεά των 5 εκατ. της περιφέρειας αττικής για το Μηχανουργείο του ΕΠΑΛ και το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης.
Ο κ. Γκούσης ανέφερε επίσης ότι «τρέχουν» προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης τόσο από το υπουργείο όσο και από την περιφέρεια και ότι κάλεσαν μέσα στον Αύγουστο τους Δήμους να δηλώσουν συμμετοχή και κανένας Δήμος δεν ανταποκρίθηκε.
Στην συνέχεια το λόγο πήρε ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕΚΙ που είπε τα εξής
- Το σωματείο μας προβάλλει όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών καθώς και πολύ σωστά παίρνει και θέση για όλα τα γενικότερα προβλήματα και γι αυτό στοχοποιείται.
- Οι δηλώσεις του Π. Διευθυντή και του υπουργείου βρίσκονται σε αναντιστοιχία με την πραγματικότητα, αφού σήμερα υπάρχουν τοπικά και πανελλαδικά χιλιάδες ακάλυπτα οργανικά κενά που περιμένουν να καλυφθούν σε φάσεις με αναπληρωτές. Το υπουργείο σκόπιμα ζητάει την εικόνα της πρώτης μέρας για να την προβάλλει και να κρύψει την πραγματική κατάσταση για όλο το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα για το προσωπικό στο νομό Κεφαλονιάς ανέφερε ότι πέρσι δούλευαν 76 αναπληρωτές και φέτος ζητούνται από το ΠΥΣΔΕ 41 γενικής παιδείας και 23 ειδικής όταν κόπηκε τμήμα από το ΕΕΕΚ και ιδρύθηκε ειδικό Γυμνάσιο. Σε αυτά τα κενά διορίζονται άμεσα μόνο 7 γενικής και 20 ειδικής.
- Είναι απαράδεκτο να εκβιάζει ο κ. Π. Διευθυντής να εφαρμοστεί η νομιμότητα για την δημιουργία τμημάτων (μέχρι και 30 μαθητές στο τμήμα) όταν παιδαγωγικά είναι απάνθρωπο αλλά και όταν καμιά αίθουσα ακόμη και του νέου κτηρίου στο Φαραώ δεν πληροί τις προϋποθέσεις γι αυτόν τον αριθμό. Είναι απαράδεκτο στην πάστρα η Α΄ Λυκείου στο Λύκειο Ληξουρίου που βρίσκονται σε προκάτ να προβλέπονται τμήματα 24 και πάνω μαθητών. Στην Ιθάκη, στο Γυμνάσιο επίσης να δημιουργούνται τμήματα πάνω από 25 μαθητές..
- Για τις υποδομές ανέφερε ότι η κατάσταση βρίσκεται σε μια επικίνδυνη στασιμότητα που θα διαιωνίσει το πρόβλημα και θα γίνει μοχλός για να υποβαθμιστούν ή και να καταργηθούν σχολεία όπως το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης.
- Τέλος καυτηρίασε τον αυταρχισμό του κ. Γκούση και είπε ότι κανένας δεν μπορεί να σταματήσει την δράση της ΕΛΜΕΚΙ και να την φιμώσει.
Ανταπαντώντας ο κ. Γκούσης επέμεινε στην τακτική του αυταρχισμού λέγοντας ότι μόνο στην Κεφαλονιά διαβάζονται μηνύματα από την ΕΛΜΕ και ότι αυτό απαγορεύεται για να πάρει την απάντηση από τον Αντιπρόεδρο ότι όλοι μίλησαν στους μαθητές (Αντιπεριφερειάρχης, αντιδήμαρχοι, μητροπολίτης κλπ) και μόνο στην ΕΛΜΕ επιχείρησαν απαγορεύσεις. Διαμηνύσαμε πως δεν πρόκειται να υποχωρήσουμε ούτε να βάλουμε πλάτη στην αντισυνδικαλιστική θύελλα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Είπε επίσης ότι όλα τα αιτήματα είναι λογικά μεν αλλά δεν μπορούμε να τα υλοποιήσουμε σύμφωνα με τις προδιαγραφές που υπάρχουν. «Δεν μπορούμε να πληρώνουμε με φωτοτυπημένα χρήματα», είπε, και «το να έχουμε ολιγομελή τμήματα θα αδικήσει κάποια άλλα…», ενώ κατέληξε πως «ζητάμε διορισμούς αλλά δεν είναι στο χέρι μας» και ότι «θα κοιτάξουμε το 22 σαν αριθμό για τα τμήματα».
Στη συνέχεια πήρε το λόγο η κ. βουλευτής που αναφέρθηκε στο θέμα των διορισμών λέγοντας ότι ψάχνει ένα τρόπο να μπορεί στα νησιά να ισχύει η εντοπιότητα στο διορισμό των καθηγητών. Για τα σεισμόπληκτα κτίρια επίσης είπε ότι οι επισκευές τους ακολουθούν τις βλάβες τους με βάση τα δεδομένα που είχαν και όχι το νέο αντισεισμικό κανονισμό.
Με βάση τη συζήτηση το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ εκτιμά πως και στο χώρο των Ιονίων βρίσκεται σε εξέλιξη το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ, ότι κάτι μπορεί να προσποριστούμε αν δουλέψουμε όλοι μαζί στο πλαίσιο της δημοσιονομικής πειθαρχίας και των αναδιαρθρώσεων, με εταίρους και τα συνδικάτα. Η τραγική κατάσταση με τους διορισμούς των αναπληρωτών γενικής παιδείας στο Νομό, τους πιο περιορισμένους των τελευταίων χρόνων, δείχνει πως αναμένουν τις αντιδράσεις για να προχωρήσουν σε μαζικές περικοπές τμημάτων. Πρέπει να σημάνει συναγερμός. Το ίδιο και για την πορεία αποκατάστασης των ζημιών από τους σεισμούς, όπου η ζωή και η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι στα χέρια του λαϊκού κινήματος. Τέλος, διαφάνηκε πως δίπλα στο «καρότο» η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της ετοιμάζονται και για το «κνούτο» των απαγορεύσεων και την περιστολή της δράσης των συνδικάτων.
Τώρα πιο αποφασιστικά να βάλουμε φραγμό στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική επίθεση. Εκπαιδευτικοί – μαθητές – γονείς των λαϊκών οικογενειών, μια γροθιά για τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών και του σχολείου που τους αναλογεί.
Αργοστόλι 13/9/2017
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος | Η Γενική Γραμματέας |
Γεωργόπουλος Διονύσης | Ποταμιάνου Σοφία |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη