Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Και η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε ακόμα πιο ασφυκτικά από πέρσι τόσο για τους όρους εργασίας για τους μόνιμους όσο και για τη διαδικασία συγκρότησης τμημάτων και καθορισμού των κενών για διορισμούς αναπληρωτών, ειδικά στη γενική παιδεία. Όσον αφορά τον τρόπο που λειτούργησε το ΠΥΣΔΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης στο λεγόμενο «χρονοδιάγραμμα εργασιών για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς» που καθόρισε η κυβέρνηση ενημέρωσα το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ, προκειμένου να αποκαλυφθεί ότι αποτελεί όχι μόνο επικοινωνιακό τερτίπι αλλά και εργαλείο για ανατροπές σε κατακτήσεις στα εργασιακά (πχ κανόνες τοποθέτησης με βάση το ΠΔ 50). Έτσι, υπήρξε έγκαιρη συνδικαλιστική παρέμβαση με σχετική ανακοίνωση και παραστάσεις διαμαρτυρίας που απέτρεψαν πρόσθετες αυθαιρεσίες από πλευράς της διοίκησης.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ
Διαφώνησα με την διάθεση εκπαιδευτικών στη Α/θμια εκπαίδευση. Ειδικά φέτος η οδηγία για την διάθεση εκπαιδευτικών στην Α/θμια ήταν ιδιαίτερα πιεστική. Υπάρχουν συνάδελφοι που θα δουλεύουν σε 2 σχολεία της Β/θμιας και διατίθενται και σε τουλάχιστον 2 σχολεία της Α/θμιας ακόμα.
Κατέθεσα τις θέσεις της ΕΛΜΕ και πίεσα για:
- Καμία διάθεση στην Α΄βάθμια, εάν προηγουμένως δεν καλυφθούν τα κενά σε σχολεία και υπηρεσίες της ΔΔΕ.
- Η ΔΔΕ να έχει την ευθύνη ελέγχου, ώστε η διάθεση να γίνεται με το ωράριο της Β΄βάθμιας (21 και όχι 24 ώρες) και να είναι μέσα στη ζώνη ωραρίων.
- Οι συνάδελφοι που θα διατεθούν να είναι μόνοι εκείνοι που καταθέτουν έγγραφη αίτηση. Σε καμία περίπτωση να μη γίνεται διάθεση συναδέλφου χωρίς τη θέλησή του.
- Οι διατιθέμενοι (σε άλλα σχολεία Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας) να μην καλύπτουν πάνω από δύο σχολεία συνολικά.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Κατέθεσα τη θέση για τήρηση κανόνων στις τοποθετήσεις (ΠΔ 50: υπεράριθμοι, διάθεση, απόσπαση) με αιχμή την διασφάλιση της μάζας των συναδέλφων της λεγόμενης «διάθεσης ΠΥΣΔΕ». Διαφώνησα με τη θέση των αιρετών της ΚΙΚΑ για εξατομικευμένη εξέταση όλων των συναδέλφων κατά περίπτωση, που καταστρατηγεί κάθε κανόνα και ανοίγει πόρτες και παράθυρα στην πλήρη αυθαιρεσία της διοίκησης. Η διοίκηση, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση και μετά τις σοβαρές καταγγελίες που έγιναν πέρσι από πλευράς του συνδικάτου (κι όχι μόνο) για παραβιάσεις στη σειρά των τοποθετήσεων, απέρριψε την πρόταση της ΚΙΚΑ. Ο κλάδος έχει ευθύνη να περιφρουρήσει τα δικαιώματά του από οποιεσδήποτε τέτοιου είδους επικίνδυνες προτάσεις.
Διαφώνησα στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία. Η δικαιολογία ότι παραμένουν ακάλυπτοι από ωράριο οι συνάδελφοι είναι έωλη. Και μετά τις τοποθετήσεις υπάρχουν συνάδελφοι με ακάλυπτο ωράριο. Φέτος για πρώτη φορά ζητήθηκε από συναδέλφους με οργανική θέση, που δεν συμπληρώνουν ωράριο, να προτείνουν λίστα σχολείων που θα ήθελαν να συμπληρώσουν!!! Κάθε χρόνο γίνεται όλο και μεγαλύτερος ο φόβος των συναδέλφων να συμπληρώσουν το ωράριό τους και ελαστικοποιούνται περαιτέρω οι εργασιακές σχέσεις. Εμείς δεν κρύβουμε πως αυτή η πολιτική έχει σαν υπόβαθρο την ΕΕ και τις κατευθύνσεις του κεφαλαίου και δεν εξαγνίζουμε τις αστικές κυβερνήσεις στο όνομα των μνημονιακών υποχρεώσεων που έχουν αναλάβει (εξάλλου το «αντιμνημονιακό» τα φόρεσαν πολλοί), κάτι που συστηματικά επικαλείται και η διοίκηση.
ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ
Ζήτησα να προβλεφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κενά και να καλυφθεί έγκαιρα το σύνολο των αναγκών.
Τα λειτουργικά κενά που προέκυψαν ήταν λιγότερα από πέρυσι και σαφώς λιγότερα των πραγματικών αναγκών αφού αυτά δεν καθορίστηκαν με άξονα την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία του σχολείου (πχ το πολύ 20 μαθητές στο τμήμα, 15 μαθητές στα τμήματα προσανατολισμού, 10 μαθητές στα εργαστήρια , όχι κατώτερα όρια για δημιουργία τμημάτων κλπ), λαμβάνοντας υπόψη το τρίωρο των εργαστηρίων των ΠΕ04 και ΠΕ19-20 που «κόπηκε», τη μείωση μαθημάτων από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την πολιτική εντολή για νέο περιορισμό δημιουργίας ολιγομελών τμημάτων (βλ. έγγραφο Περιφερειακού), τον τρόπο συμπλήρωσης του ωραρίου αρχικά των οργανικά ανηκόντων στα σχολεία (α΄ και β΄ ανάθεση και στο όμορο σχολείο), την αύξηση του ωραρίου των εκπ/κών. Πέρσι λόγω έκτακτων αναγκών χρειάστηκαν επιπλέον συνάδελφοι που λόγω μη κατάλληλης πρόβλεψης είτε δεν ήρθαν ποτέ είτε καθυστέρησε η πρόσληψή τους.
Έδωσα από κοινού με το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ τη μάχη για τα τμήματα, σε αρκετές περιπτώσεις απαιτώντας περισσότερα τμήματα από όσα ζητούσαν κάποιοι Διευθυντές σχολείων. Από μένα, ως εκπροσώπου του κλάδου κι όχι των Διευθυντών, διατυπώθηκε ενιαία για όλα τα σχολεία το αίτημα για τον αριθμό των μαθητών που διεκδικούμε.
Έβαλα αρκετές φορές θέμα έγκαιρης στελέχωσης του ΕΚΦΕ, που δεν έγινε δεκτό από τη διεύθυνση.
Τα κενά που αναδείχθηκαν φέτος από τη διοίκηση είναι 41 (40 πλήρους ωραρίου και 1 μειωμένου) για την Γενική Παιδεία, και 22 (18 πλήρους ωραρίου και 4 μειωμένου) για την Ειδική Αγωγή, για Κεφαλονιά και Ιθάκη. Αυτά είναι κατά 13 λιγότερα από τους αναπληρωτές που προσλήφθηκαν πέρσι.
Πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει πλήθος ολιγομελών τμημάτων που είναι στον αέρα.
Ζήτησα να αναρτώνται τα κενά με τα σχολεία τοποθέτησης και διάθεσης (όπου υπάρχει) αναλυτικά με τις ώρες που τους αντιστοιχούν. Για μια ακόμη φορά η ΔΔΕ Κεφαλονιάς δεν προχώρησε σκόπιμα σε αυτό, «παίζοντας» με την αυθαιρεσία που κρύβει η αδιαφάνεια. Τέλος, ζήτησα να αναρτώνται ΟΛΑ τα κενά για μόνιμους και αναπληρωτές.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Τη Δευτέρα 4/9 το μεσημέρι στις 1 ώρα έπρεπε να δοθούν τα κενά στο σύστημα. Έως τότε ζητούσα επανειλημμένως να υπολογίσουμε τα κενά στην ειδική, τη θέση αρνήθηκε η Διεύθυνση. Δεν δέχτηκαν. Έβγαλαν τα κενά ο Προϊστάμενος με τον υπεύθυνο Εκπαιδευτικών Θεμάτων μόνοι τους – αυθαίρετα και είπαν ότι «ούτως ή άλλως δεν είναι δουλειά του ΠΥΣΔΕ αυτό παρά μόνον η διαχείριση προσωπικού»!!! Η εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική και δε μπορεί να μη στιγματιστεί σαν νέος σταθμός στη διοικητική αυθαιρεσία σε βάρος του ελέγχου που ασκεί ο κλάδος με τη συμμετοχή του στο ΠΥΣΔΕ.
Η ΕΛΜΕ-ΚΙ έχει αναλυτικά ενημερώσει για τις εξελίξεις στην ειδική αγωγή (περικοπή τμήματος και εξατομικευμένης στήριξης στο ΕΕΕΕΚ Αργοστολίου, καθυστερήσεις και κωλυσιεργίες στο νεοϊδρυθέν Ειδικό Γυμνάσιο Αργοστολίου, προβλήματα στα τμήματα ένταξης κοκ). Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, με δεδομένο ότι από 8 τμήματα πέρσι στο ΕΕΕΕΚ θα λειτουργήσουν φέτος 4, να μετατραπεί το σύνολο των συναδέλφων εκεί σε υπό μετακίνηση.
Συνάδελφοι, τα παραπάνω δείχνουν ότι χρειάζεται συσπείρωση στο σωματείο κι όχι μεμονωμένες και αναποτελεσματικές κινήσεις, οργανωμένη - συλλογική δράση κι όχι παραγοντισμοί και αυθαιρεσίες. Οι καιροί ου μενετοί…
Αργοστόλι 12/09/2017
Μεμελετζόγλου Ελένη
αιρετή με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη