Thumbnail
ΔΟΕ

Με έγγραφο που έχει σταλεί από το Υπουργείο Παιδείας, ως απάντηση σε ερώτημα από Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, διευκρινίζεται ότι «δεν προβλέπεται τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται στο πλαίσιο της Πράξης «ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» για απασχόληση σε ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, κατ’ οίκον διδασκαλία, διοικητικό έργο κλπ.»

Μετά από παρέμβαση της Ομοσπονδίας στο Υπουργείο και συγκεκριμένα στο αρμόδιο τμήμα του ΕΣΠΑ και τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενημερωθήκαμε πως υπάρχει δέσμευση ότι όσο αφορά στο ζήτημα της ενισχυτικής διδασκαλίας θα υπάρξει επανόρθωση. Σε κάθε περίπτωση, ανάλογα με τις εξελίξεις, η Ομοσπονδία θα καθορίσει την περαιτέρω στάση της.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε, ότι:

  1. Σύμφωνα με το ΠΔ 462/1991, «Με τον όρο «ενισχυτική διδασκαλία» νοείται η παρακολούθηση από το μαθητή ιδιαίτερου προγράμματος διδασκαλίας στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, όταν κρίνεται από τους διδάσκοντες ότι χρειάζεται επιπλέον διδακτική βοήθεια.». Στο άρθρο 8 του ίδιου ΠΔ ορίζεται ότι: «Στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας διδάσκουν ύστερα από πρόταση του συλλόγου των διδασκόντων: α. Εκπαιδευτικοί του ίδιου σχολείου για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου…»
  2. Επιπλέον, στο N.4386/2016, άρθρο 33, παράγραφός 5 ορίζεται ότι «6. α) Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου: αα) σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού, ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν...»

Επομένως, η εξαίρεση των αναπληρωτών από τα διδακτικά και διοικητικά καθήκοντα που προβλέπει το συγκεκριμένο έγγραφο είναι εντελώς αστήρικτη. Όταν η ενισχυτική διδασκαλία δεν θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του ωρολογίου προγράμματος, μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω διαχωρισμούς στο σώμα των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας, παράλληλα, αναστάτωση στα σχολεία.

Καλούμε:

1. Το Υπουργείο να δώσει άμεσα λύση, ανακαλώντας τη σχετική οδηγία ώστε να μπορούν (όπως και πρέπει) οι συνάδελφοι αναπληρωτές να συμπληρώνουν το ωράριό τους με ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας.

2. Όλους τους συλλόγους διδασκόντων να συντάξουν τα ωρολόγια προγράμματα, καλύπτοντας τις ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας που χρειάζονται στα σχολεία τους και με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων