Thumbnail
Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών Δ' ΕΛΜΕ Αν Αττικής

ΟΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΥΨΩΝΟΥΝ ΝΕΟΥΣ ΦΡΑΧΤΕΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ

ΩΡΑ ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΜΕ ΨΗΛΟΤΕΡΑ

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ - ΓΕΝΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Βαδίζουμε για 8ο χρόνο της κρίσης. Φτώχεια, εξαθλίωση, μετανάστευση, ανασφάλεια και ανεργία διαρκείας. Κοντά σε αυτά, οι νέες διαπραγματεύσεις κυβέρνησης ΕΕ ΔΝΤ με την 3η αξιολόγηση που ξεκίνησε, έρχονται να προσθέσουν, στον ίδιο ρυθμό, νέες αντεργατικές μεταρρυθμίσεις- ολοκληρώσεις. Ετοιμάζουν νέα βάρη στις πλάτες των εργαζομένων και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων. Η θεσμοθέτηση του αντιαπεργιακού νόμου, και η αλλαγή στον Ενιαίο Δημόσιο και Δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας, είναι ψηλά στις προτεραιότητες τους, αυτή τη περίοδο.

Αν από τη μια μεριά ο ΣΥΡΙΖΑ, αποτελεί την καλύτερη εφεδρεία της αστικής τάξης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, οι τελευταίες διακηρύξεις του Κυρ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ επιβεβαιώνουν πως η ΝΔ αποτελεί την “άλλη” όψη της ίδιας πολιτικής με απροκάλυπτα κυνικό και νεοφιλελεύθερο πρόσημο.

Η «δίκαιη ανάπτυξη» που διατυμπανίζει σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στηρίζεται στη δραστική μείωση των μισθών και του εργασιακού κόστους. To παραπλανητικό αφήγημα της κυβέρνησης, που εκφράστηκε και με τις δηλώσεις Τσίπρα στη ΔΕΘ, για την «οριστική έξοδο της χώρας από την κρίση και τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018», αποκρύπτει επιμελώς το καθεστώς επιτροπείας και εφαρμογής σκληρών αντιλαϊκών πολιτικών στο διηνεκές, που συνεπάγεται η συμφωνία της 15ης Ιούνη και ότι εάν ο στόχος των πλεονασμάτων δεν εκπληρώνεται, θα περικόπτονται αυτόματα μισθοί, συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες.

Δεν είναι μονόδρομος αυτή η πορεία που μας σπρώχνουν. Δεν σκοπεύουν να μας επιστρέψουν στην «κανονικότητα», των ημερών πριν από την κρίση. Η νέα «κανονικότητα» που επαγγέλλονται, η ανάπτυξη που μας υπόσχονται, αποτελεί «εφιάλτη» για τον εργαζόμενο κόσμο και τις πραγματικές του ανάγκες.

Εργασιακές σχέσεις «μηδενικού χρόνου» προτείνει ο ΣΕΒ, κυκλική εναλλαγή από την ανεργία στην ελαστική εργασία με αμοιβές 300-500 ευρώ, απολύσεις, δουλεία μέρα-νύχτα, Κυριακές- αργίες, Μαύρες Παρασκευές και Μαύρη Ζωή. Φόρο-λεηλασία από την άλλη, μετατροπή της χώρας σε «επενδυτικό Ελ Ντοράντο», μετανάστευση της νεολαίας, κατασχέσεις σπιτιών και περιουσιακών στοιχείων, ισοπέδωση των λαϊκών δικαιωμάτων και αναγκών στην εργασία, την ασφάλιση το ρεύμα, το νερό, την συγκοινωνία, τις προσωπικές ελευθερίες. Βίαιη προλεταριοποίηση μικρών και μεσαίων, για να θυμηθούμε και όρους από τα παλιά, ώστε να εξαναγκαστούμε να γίνουμε το γρανάζι της κερδοφορίας τους, χωρίς δικαίωμα διαμαρτυρίας και αντίστασης.

Δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες, ότι όλο αυτό αντιμετωπίζεται απλά, με την επιλογή ενός «καλού» κόμματος, που θα το ψηφίσουμε και θα κάνει τη «βρώμικη» δουλειά μόνο του, για να μας βγάλει από την κρίση. Είμαστε σε άλλη εποχή του καπιταλισμού, δεν θα μας φέρει  «πίσω» το κοινωνικό κράτος ο κοινοβουλευτικός αγώνας, καμία κυβέρνηση και κανένα κόμμα.

Το δικαίωμα μας στη ζωή και την ελευθερία θα το διεκδικήσουμε, θα το επιβάλλουμε  από τα κάτω, με σκληρούς, ανυποχώρητους και καλά οργανωμένους αγώνες, που θα οδηγήσουν σε πολιτικές λύσεις «άλλου» τύπου, όχι κοινοβουλευτικού. Έχουμε ανάγκη την ανασύνταξη του εργατικού και λαϊκού κινήματος, μακριά από τους γραφειοκράτες, εργοδοτικούς εργατοπατέρες της ΓΣΕΕ, ώστε να μπει ξανά σε τροχιά αντίστασης, σύγκρουσης με τις πολιτικές τους, να αναχαιτίσει και να ανατρέψει το νέο κύμα αντιλαϊκών και αντεργατικών μέτρων που προετοιμάζουν κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο. Να αμφισβητήσει την παντοδυναμία τους, να ανιχνεύσει νέες περπατησιές στα μονοπάτια των νικηφόρων αγώνων του παρελθόντος και να προετοιμάσει, 100 χρόνια μετά το 1917, την τρίτη και καλύτερη έφοδό μας, προς το βασίλειο της «ελευθερίας».

 

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και το υπουργείο Παιδείας, χέρι-χέρι με τα επιτελεία του ΟΟΣΑ της ΕΕ και του ΣΕΒ επελαύνουν με τον πιο αντιδραστικό τρόπο στο DNA της δημόσιας εκπαίδευσης!

Έχουν επανειλημμένα δηλώσει πως όλες οι αλλαγές και οι “παρεμβάσεις” στην εκπαίδευση θα γίνουν “μέσα στο πλαίσιο που επιβάλλουν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές”.

Το αυτόνομο σχολείο (κατά ΟΟΣΑ-ΣΕΒ), με «ελευθερία» στη διαχείριση πόρων (στην εξεύρεσή τους – «χορηγοί»), στην οργάνωση, ακόμη και στην επιλογή του διδακτικού προσωπικού (κατά ΝΔ), είναι η νέα στρατηγική που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση του δημόσιου σχολείου και εν τέλει στην ιδιωτικοποίηση του.

Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, που βασικό της κριτήριο θα αποτελούν οι επιδόσεις των μαθητών μέσω «αντικειμενικών εθνικών εξετάσεων» (κατά ΟΟΣΑ), είναι το όχημα για αυτή την κατηγοριοποίηση.

Αυτονομία και αξιολόγηση μαζί, θα σημάνουν το ΤΕΛΟΣ στην Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία !!!!

 

Για το Νέο Λύκειο

Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ και οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια,  παρότι δεν τόλμησε ακόμη  να τις καταθέσει, προκειμένου να βρει την κατάλληλη στιγμή, δείχνουν τις βασικές κατευθύνσεις αυτών των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων που έχουν στα σκαριά και τις συνέπειες που θα έχουν αυτές,

τόσο στους μαθητές με:

  • την ενίσχυση της ταξικής κατηγοριοποίησης από την Α΄ Λυκείου, που θα οδηγεί στην εξατομίκευση προσόντων και τίτλους σπουδών πολλών ταχυτήτων.
  • τη φροντιστηριοποίηση και το φιλτράρισμα τους με πολλαπλές εξετάσεις για ΑΕΙ-ΤΕΙ ώστε να φορέσουν οι περισσότεροι το «κοστούμι» της μαθητείας-φθηνής κατάρτισης.
  • τον περιορισμό των γνωστικών αντικειμένων και της γενικής παιδείας που θα παίρνουν από το σχολείο.
  • την αμφισβήτηση του παιδαγωγικού ρόλου δασκάλου και σχολείου.

όσο και στους καθηγητές με:

  • τις νέες στρατιές υπεράριθμων και πλεοναζόντων συναδέλφων,
  • την πλήρη ευελιξία και κινητικότητα, την κατάργηση δηλ κάθε εργασιακού δικαιώματος.
  • την άμεση σύνδεση, της αξιολόγηση τους, με αυτή του σχολείου (επόμενο βήμα) και με τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών.

 

Για την  Επαγγελματική Εκπαίδευση

Η κυβέρνηση, όσο και αν διατυμπανίζει με διαφημίσεις στην τηλεόραση, πως ενισχύει την επαγγελματική εκπαίδευση, στην πραγματικότητα οδηγεί τα ΕΠΑΛ σε συρρίκνωση.

  • Καταργεί τομείς και ειδικότητες, κλείνει ολιγομελή τμήματα.,
  • Μετακινεί τους μαθητές σε άλλο σχολείο ή άλλη ειδικότητα, στερώντας τους το στοιχειώδες δικαίωμα  να παρακολουθούν στο σχολείο τους, τον τομέα και την ειδικότητα που επιθυμούν.
  • Εφαρμόζει τις ηλεκτρονικές εγγραφές, ως συνέχεια της εγκυκλίου των «μη παρακολουθούντων», οδηγώντας με αυτό τον τρόπο πολλούς μαθητές στην εγκατάλειψη του σχολείου. 
  • Απομακρύνει, μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών από την τυπική εκπαίδευση στα πλαίσια της κινητικότητας, προς τη Δια Βίου Μάθηση και την Κατάρτιση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα εργασιακά τους δικαιώματα (π.χ ΔΙΕΚ).
  • Υποβαθμίζει τα εργασιακά δικαιώματα των πτυχίων των μαθητών, υποβάλλοντας τους στην δοκιμασία της πιστοποίησης προσόντων.

Μεταλλάσσει γρήγορα την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση σε μαζική και φτηνή κατάρτιση, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για τους μαθητές, αναγορεύει «εκπαιδευτικές δομές» τις ιδιωτικές επιχειρήσεις  της «μαθητείας».

Έχει συμφωνήσει με τους θεσμούς- αγορές, να τους παραδώσει το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών, ως ευέλικτο, επισφαλές και χωρίς δικαιώματα εργατικό δυναμικό. Η αμοιβή με βάση το 75% του υπό-κατώτατου μισθού της μαθητείας, είναι υπογραμμένη υποχρέωση της  2ης αξιολόγησης για τον τρόπο εισόδου των νέων στην εργασία.

 

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Στα 8 χρόνια της κρίσης οι εκπαιδευτικοί έχουμε έρθει αντιμέτωποι με δραματικές μειώσεις στους μισθούς τους που φτάνουν ακόμα και στο 40%. Με μέσο όρο τα 950 ευρώ το μήνα, δηλώνουμε ότι δυσκολευόμαστε να ζήσουμε από τη δουλεία  μας με αξιοπρέπεια

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ:

  • διατηρεί τη φτώχεια διάρκειας, με το νέο «ενιαίο μισθολόγιο» από τις αρχές του 1916 για το σύνολο των εκπαιδευτικών.
  • διατηρεί την καθήλωση και το πάγωμα στους μισθούς, υπακούοντας στο δόγμα «καμία μονομερής ενέργεια».
  • περιέκοψε τους μισθούς μας μέσα στο καλοκαίρι, ιδιαίτερα για όσους είχαν αρκετά χρόνια υπηρεσίας, με την εφαρμογή των νέων ασφαλιστικών κρατήσεων από τις αρχές του 2017 και του νέου αφορολόγητου ορίου.
  • εφαρμόζει κάθε είδους μέτρα, (υπεύθυνοι εργαστηρίων, αύξηση μαθητών στα τμήματα κλπ, νέα πιθανή αύξηση του ωραρίου), για να «περιορίσει» τα δραματικά κενά που παράγει η ίδια, με την αδιοριστία και τις περικοπές στην εκπαίδευση. Αυτά τα μέτρα έχουν ως αποτέλεσμα, να φαίνεται φυσιολογική η μετακίνηση και η περιπλάνηση σχεδόν του 1 στους 3 εκπαιδευτικούς σε 2, 3 ή και 5 σχολεία για να καλυφθεί το πολύπαθο ωράριό τους.
  • Καταδικάζει στρατιές αναπληρωτών εκπαιδευτικών, να βρίσκονται σε καθεστώς χρόνιας εργασιακής ομηρίας, εργασιακής περιπλάνησης με δραματικές συνέπειες στην οικονομική  και οικογενειακή τους κατάσταση. Απατηλά τους βαφτίζει αναπληρωτές και όχι συμβασιούχους, αφού αναπληρώνουν επί της ουσίας «τους εαυτούς τους», σε μόνιμα πραγματικά κενά, την ίδια στιγμή που αποδεικνύονται επίσης απατηλές και δημαγωγικές οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί «20.000 μονίμων διορισμών».
  • οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους σε νέα εργασιακή ομηρία καταδικάζοντάς τους στη δουλειά μέχρι τα 67 χρόνια,  (αντί-ασφαλιστικός νόμος

 «Κατρούγκαλου»)

Ως Εκπαιδευτικοί θέλουμε και πρέπει να ζούμε και να εργαζόμαστε με αξιοπρέπεια.

 

ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΟΔΑ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Τι σχολείο θέλουμε; Το  δικό μας «νέο» σχολείο, το σχολείο των αναγκών μας!

Το σχολείο που θέλουμε θα υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες, της σημερινής αλλά και της μελλοντικής κοινωνίας. Τέτοιες είναι:

  • Ο εξοπλισμός των μαθητών με στέρεες επιστημονικές γνώσεις για την κατανόηση του κόσμου που μας περιβάλλει.
  • Η κιναισθητική καλλιέργεια των μαθητών, η κοινωνικοποίησή τους ώστε να μπορούν να τοποθετούν αρμονικά τον εαυτό τους μέσα στο κοινωνικό σύνολο.
  • Να ανακαλύπτουν, να αναδεικνύουν και να καλλιεργούν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους, με τρόπο ωφέλιμο για τους ίδιους και το κοινωνικό σύνολο. Στο παρόν να εξοπλίζουν τους αυριανούς εργαζόμενους με αξιόπιστες γνώσεις και δυνατότητες για μια αξιοπρεπή ζωή.
  • Να αναπτύσσουν την κριτική ικανότητα  των μαθητών και το δικαίωμα-υποχρέωση ισότιμης συμμετοχής τους στα κοινά.
  • Ένα τέτοιο σχολείο δεν προσανατολίζει τον μαθητή σε εξετάσεις και ανταγωνιστική κουλτούρα, καλλιεργεί την αλληλεγγύη και τον σεβασμό των ιδιαιτεροτήτων των συμμαθητών του. Σε αυτό το σχολείο χωράνε όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως χρώματος κοινωνικής θέσης και ευφυΐας.

.

Πως θα το πετύχουμε;

Ας μη γελιόμαστε. Το σχολείο που ονειρευόμαστε, δεν χωράει στα όρια αυτής της εκμεταλλευτικής κοινωνίας. Θα έρθει ως απότοκο, μεγάλων κοινωνικοπολιτικών επαναστατικών ανατροπών. από τον κόσμο της εργασίας, δηλ  και από εμάς,  που θα οργανώσουμε την οικονομία και την παραγωγή με προσανατολισμό τις κοινωνικές ανάγκες και όχι το ιδιωτικό κέρδος.

Το σχολείο των οραμάτων μας αυτές τις ανάγκες θα υπηρετεί.

Αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι είναι μάταιο να παλεύουμε για το δικό μας «νέο» σχολείο σήμερα. «Πτυχές» αυτού του σχολείου και όχι το σύνολό του, μπορούμε και πρέπει να τις διεκδικήσουμε αγωνιστικά και να τις αποσπάσουμε από τώρα, ακόμη και στις σημερινές συνθήκες της κρίσης. Αυτός ο αγώνας, ενώ διεκδικεί και εξασφαλίζει σήμερα τα δικαιώματά μας, φέρνει κοντύτερα και το όραμα μας για μια καλύτερη κοινωνία.

Για να έχουμε από σήμερα κατακτήσεις και αποτελέσματα, πρέπει καταρχάς να αποφασίσουμε να ανασυνταχτούμε και να δώσουμε αυτόν τον αγώνα.

Είναι άμεση ζωτική ανάγκη να ανασυγκροτηθούμε αγωνιστικά, να ενισχύσουμε τα σωματεία μας και τις συλλογικές μας διαδικασίες. Να κερδίσουμε πίσω το σωματείο μας, να αλλάξουμε τον συσχετισμό στην ΕΛΜΕ.

Με την αγωνιστική ανάταση των Γενικών μας Συνελεύσεων, αναζωογονούμε τις ΕΛΜΕ, προχωράμε στην ενίσχυση της συνέλευσης συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Μόνο  με αυτές τις προϋποθέσεις μπορεί ο κλάδος των εκπαιδευτικών και η Ομοσπονδία μας  να μπει μπροστά στη διαμόρφωση, ενός ευρύτερου μορφωτικού κινήματος για το ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο, να αποτελέσει πραγματικό όπλο αντίστασης και διεκδίκησης των άμεσων, ζωτικών, αλλά και των μακροπρόθεσμων αιτημάτων μας στην εκπαίδευση αλλά και να συμβάλλει  στο κοινό αγώνα όλων των κλάδων, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ - κεφαλαίου.

 

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΑΛΗΣ

Παλεύουμε για την ανατροπή της αντιδραστικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση στα πλαίσια των προτάσεων-κατευθύνσεων των ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ.

Αγωνιζόμαστε για αξιοπρεπή εργασία και ζωή που δεν στριμώχνονται στη «κανονικότητα» των περικοπών.

 

Παραμένουν σε ισχύ όλα τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις του κλάδου όπως:

  • διαμορφώθηκαν από το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ,
  • ψηφίστηκαν από τις ΓΣ Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ του Σεπτεμβρίου του  2013 από χιλιάδες εκπαιδευτικούς
  • επιβεβαιώθηκαν στο 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.

 

Προστατεύουμε τον ΕΝΙΑΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ χαρακτήρα της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

  • Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
  • Αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών στην κατεύθυνση να εφοδιάζουν με ουσιαστικές γνώσεις και όχι μόνο δεξιότητες τους μαθητές να καλλιεργούν την κριτική σκέψη.
  • Τεχνική εξειδίκευση μετά τα 18, σε Δημόσια Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια.
  • Κάλυψη των εκρηκτικών αναγκών σε υποδομές, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό (πχ ειδικής αγωγής) με μόνιμους διορισμούς.
  • Σχολεία στον τόπο κατοικίας κάθε μαθητή, όχι στην αυτονομία και αποκέντρωση των σχολείων.
  • Παι­δαγωγική ελευθερία στο σχολείο. Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών!
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια! Ανατροπή των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ,
  • Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για το «Νέο Λύκειο».
  • Όχι στη μαθητεία-φτηνή εργασία, που αντικαθιστά μόνιμες θέσεις εργασίας.
  • Καμιά συγχώνευση - κατάργηση σχολείου.
  • Ο.Π. στα ΓΕΛ, για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
  • Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.
  • Πλήρη ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές. Κατάργηση των ΔΙΕΠ.
  • Ριζική αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση, στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού, προσανατολισμένη στις κοινωνικές ανάγκες.
  • Έκτακτη επιχορήγηση τώρα για την ουσια­στική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση, ασφάλι­ση - υγεία των μαθητών μας!

 

Ειδικότερα για τη ΤΕΕ

Ουσιαστική στήριξη των ΕΠΑΛ και της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. άμεσα αιτήματα:

  • Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστη­μα  της τυπικής εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Να μπει φραγμός στην ιδιωτικοποίηση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της μαθητείας και της θεσμοθέτησης των επιχειρήσεων ως «εκπαιδευτικών δομών». Όχι στη διοικητική και εκπαιδευτική σύνδεση των ΕΠΑΛ με τη Δια Βίου Μάθηση. Κατάργηση των Περιφερειακών Συμβουλίων ΕΕΚ που υποτάσσει τα ΕΠΑΛ στις επιταγές της αγοράς
  • Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδο­σκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμά­των!
  • Φραγμός στο νέο εργασιακό μεσαίωνα μέσω μαθητείας και της υποχρεωτικής κινητικότητας των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
  • Να αποσυρθούν οι ρυθμίσεις για τον ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων, ή η δυνατότητα έως 3 επιλογών σχολείων μέσω του  νέου συστήματος ηλεκτρονικών εγγραφών, που συντελούν  σε νέο κλείσιμο τμημάτων, σε πλεονάσματα εκπαιδευτικών και συρρίκνωση των ΕΠΑΛ.
  • Όλοι οι τομείς και οι ειδικότητες, σε όλα τα ΕΠΑΛ, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και όχι της αγοράς και των επιχειρηματικών συμφερόντων.

 

Μισθολογικά

Δεν αποδεχόμαστε το μισθολόγιο - φτωχολόγιο και τους δημοσιoνομικούς κόφτες. Διεκδικούμε τώρα:

  • Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας. Κανένας εργαζόμενος με λιγότερα από 1000€.
  • Κάλυψη των απωλειών στο εισόδημα με άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
  • Αναδρομικός επανυπολογισμός των μισθολογικών κλιμακίων από 1/1/2016 χωρίς εξαφάνιση του μισθολογικού χρόνου του 2016 και 2017.
  •  Άμεση ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στο μισθό.
  • άμεση επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000€ τώρα. Φραγμός στην ανελέητη φόρο-ληστεία και τη λεηλασία του εισοδήματός μας!  

 

Ασφαλιστικό–Συνταξιοδοτικό

  • Γενναία οικονομική ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Να επιστραφούν στα ταμεία όλα τα κλεμμένα αποθεματικά.
  • Ανατροπή του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντί-ασφαλιστικών νόμων.
  •  Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας.
  • Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας.
  • Αυξήσεις στις συντάξεις και τα επικουρικά ταμεία.
  • Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του εφάπαξ. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στην κύρια σύνταξη.
  • Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, υγείας και περίθαλψης για όλους.
  • Ούτε ένα ευρώ από τα ασφαλιστικά μας ταμεία για τις δόσεις του ΔΝΤ και της ΕΚΤ!

 

ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ.

Μόνο η ανάπτυξη παρατεταμένων αγωνιστικών κινητοποιήσεων, καλά προετοιμασμένων, χωρίς συντεχνιακό χαρακτήρα,  που θα εναλλάσσονται στις μορφές, (συλλαλητήρια, εκδηλώσεις με γονείς και μαθητές, απεργιακές κινητοποιήσεις), είναι σε θέση να βάλει φραγμούς στα σχέδιά τους.

 

Άμεσα προτείνουμε στους συναδέλφους να επιβάλλουν τόσο με την ψήφο τους, όσο και  με την φυσική τους παρουσία στο νέο ΔΣ:

  • Να  αποκαταστήσει την σταθερή κατά ημέρα και ώρα λειτουργία του, να την αναβαθμίσει φέρνοντας το σωματείο κοντά στα μέλη του, αλλά και τηρώντας τις καταστατικές του υποχρεώσεις.
  • Να προετοιμάσει τους συναδέλφους, με περιοδείες και επισκέψεις στα σχολεία για αγωνιστική απάντηση στις επερχόμενες ανατροπές.
  • Να οργανωθεί καμπάνια ενημερώσεων από την ΕΛΜΕ στα σχολεία, με συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις, των γονιών των μαθητών και της κοινωνίας για τους στόχους του νέου λυκείου αλλά και τις γενικότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση.
  • Να αναρτηθεί πανό σε κάθε σχολείο, της ΕΛΜΕ, που να καταδεικνύει την αντίθεση του κλάδου σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις.
  • Να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Απεργία – Αποχή από κάθε τέτοια διαδικασία.
  • Ειδικά μέτρα ενίσχυσης της συνδικαλιστικής δράσης και της συμμετοχής στην ΕΛΜΕ των ελαστικά εργαζόμενων συναδέλφων, όπως καμπάνια εγγραφής και δημιουργία επιτροπής ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ εντός της ΕΛΜΕ κλπ. με κατεύθυνση την αγωνιστική διεκδίκηση-κινητοποίηση για πλήρη δικαιώματα εργασιακά, ασφαλιστικά, εκπαιδευτικά.
  • Να προετοιμάσει μέσα στον Γενάρη, νέα Γενική Συνέλευση, για προγραμματισμό νέων πολύμορφων κινητοποιήσεων που θα περιλαμβάνουν και πρόταση προς την ΟΛΜΕ για απεργιακή κινητοποίηση (24ωρη ή 48ωρη) σε κάθε περίπτωση και όχι μόνο με την ανακοίνωσης και προσπάθεια εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, νέο λύκειο, ΕΠΑΛ και κόψιμο τμημάτων, αυτονομία σχολικών μονάδων, αξιολόγηση κλπ).
  • Να συμμετέχουμε και να βοηθήσουμε σε πανεργατικό, αγωνιστικό, απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών, με πρώτο βήμα το συντονισμό με τους δασκάλους, αλλά και το ευρύτερο ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.

Εκλογική διακήρυξη και ψηφοδέλτιο δείτε αναλυτικά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»