1. Σε μπαλάκι μετατρέπει τα προσφυγόπουλα το Υπουργείο Παιδείας και η Α’ Διεύθυνση, μετακινώντας τα από σχολείο σε σχολείο με μοναδικό κριτήριο τις μνημονιακές περικοπές, αδιαφορώντας για τις συνθήκες που δημιουργούνται στα σχολεία! Σαφέστατη πολιτική ρατσιστικών διακρίσεων και παράβαση της κείμενης νομοθεσίας! Απαιτείται παρέμβαση του κινήματος και κάθε φορέα που υπερασπίζεται τις διεθνείς συμβάσεις για τα δικαιώματα του παιδιού!
Ανάλγητο και όπως πάντα ταξικό εμφανίζεται για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τους/τις μαθητές/τριες των ευπαθών ομάδων, στη συγκεκριμένη περίπτωση με τα προσφυγόπουλα αλλά και με το σύνολο των παιδιών των λαϊκών συνοικιών.
Αυτή τη φορά, τα ζητήματα αφορούν τα σχολεία της Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας. Ο δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας φιλοξενεί οικογένειες προσφύγων σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, με πρόγραμμα στέγασης. Τα 50 παιδιά των οικογενειών αυτών θα φοιτήσουν σε Νηπιαγωγεία (10) και σε Δημοτικά (40) και με βάση την κείμενη νομοθεσία έπρεπε να γραφτούν στα σχολεία που ανήκουν με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους. Όμως, η μνημονιακή πολιτική που ασκεί με μεγάλη σπουδή το Υπουργείο Παιδείας και ο διευθυντής εκπαίδευσης της Α’ Αθήνας, οδήγησε σε διαφορετικό αποτέλεσμα.
Σε σύσκεψη που έγινε με τους διευθυντές και τις διευθύντριες, οι υπεύθυνοι από το Υπουργείο, Καίσαρη και Μόκας τους ενημέρωσαν ότι κατ’ εντολή του διευθυντή εκπαίδευσης, τα παιδιά θα μοιραστούν στα σχολεία με ένα και μόνο κριτήριο: Να μην αλλάζει η λειτουργικότητα των σχολείων, δηλαδή όλα να γίνουν με το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό και να μην δημιουργείται νέο τμήμα ώστε να μην γίνουν νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι τα προσφυγόπουλα γίνονται μπαλάκι! Δε γράφονται στο σχολείο της γειτονιάς τους ούτε τα κριτήρια εγγραφής τους είναι παιδαγωγικά κι εκπαιδευτικά ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθητές πρόσφυγες και Έλληνες ούτε αντιρατσιστικά ώστε να ευνοείται η ένταξή τους ομαλά και χωρίς αντιδράσεις από την κοινωνία. Τα κριτήρια εγγραφής είναι οικονομικά! Ο διευθυντής εκπαίδευσης τα προωθεί όπου κρίνει ότι υπάρχει κενό ώστε να μην κοστίζουν! Κι αν το σχολείο είναι μακριά από το σπίτι τους, και τα παιδιά δεν πηγαίνουν τελικά σχολείο, ποιος νοιάζεται! Αρκεί που έκαναν ότι τα έγραψαν! Παρωδία αντιρατσιστικής πολιτικής κάνει το Υπουργείο Παιδείας και ο διευθυντής εκπαίδευσης Α’ Αθήνας!
Τα πράγματα είναι εξαιρετικά σοβαρά γιατί το θέμα δεν σταματά με τα 50 παιδιά ούτε αφορά μόνο το δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας!
Α. Τα προγράμματα ενοικίασης σπιτιών για τη στέγαση προσφύγων συνεχίζονται και υπολογίζεται να αυξηθεί αισθητά ο αριθμός των νηπίων/μαθητών/μαθητριών και άρα οι απαιτήσεις για αναζήτηση σχολείων.
Β. Η κυβέρνηση εκτός από τις μαζικές απελάσεις, ετοιμάζεται να μετακινήσει ένα μέρος του προσφυγικού πληθυσμού (υπολογίζεται σε 5.000) από τα νησιά προς την ηπειρωτική Ελλάδα και κυρίως στην Αττική. Επειδή το κέντρο της Αθήνας έχει κορεστεί, ο στόχος είναι να ενταχθούν άλλοι δήμοι στο πρόγραμμα ενοικίασης σπιτιών.
Τα παραπάνω κάνουν φανερό ότι θα αυξηθεί εξαιρετικά ο μαθητικός πληθυσμός και οι ανάγκες που απορρέουν από αυτό. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και η μνημονιακή πολιτική που εφαρμόζει με βάση τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ θέλει και την πίτα ολόκληρη, γνωρίζοντας ότι οδηγούμαστε σε εκπαιδευτική φτώχεια και σε μεγέθυνση των ταξικών διακρίσεων! Αλλά ποιος νοιάζεται;
-Τα 25άρια τμήματα σημαίνουν επιδείνωση των εκπαιδευτικών, μορφωτικών και εργασιακών συνθηκών για όλους!
- Οι εγγραφές σε σχολεία μακριά από το σπίτι τους, σημαίνει ότι τα παιδιά θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων, αντιμετωπίζουν ακόμα ένα εμπόδιο στον αγώνα τους για ζωή!
- Η καταστρατήγηση των ορίων των σχολείων δείχνει τι θα γίνει του χρόνου με την ενεργοποίηση των τριμελών επιτροπών του ΠΔ79. Τα ελληνόπουλα θα βρεθούν πολύ γρήγορα στην ίδια θέση με τα προσφυγόπουλα αν δεν αντιδράσουν τα σωματεία, οι σύλλογοι και οι ενώσεις γονέων.
- Η πολιτική της κυβέρνησης είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί ευνοεί το ρατσισμό και τρέφει τον κοινωνικό αυτοματισμό!
Οι εντολές αυτές είναι κατάφορα παράνομες και αντίκεινται στην κείμενη νομοθεσία
Η υπάρχουσα νομοθεσία δεν δίνει κανένα δικαίωμα για τόση αυθαίρετη χρήση του διευθυντικού δικαιώματος!
Η εγκύκλιος 7/9/2016 με θέμα «εγγραφές αλλοδαπών μαθητών» αναφέρει:
«…Ειδικότερα, σε περίπτωση προσέλευσης μεγάλου αριθμού αλλοδαπών μαθητών για εγγραφή στις σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε., δεδομένου ότι η δυνατότητα στέγασης κάθε σχολείου είναι συγκεκριμένη και ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα είναι καθορισμένος, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μεριμνήσουν ώστε οι γονείς/κηδεμόνες ή οι ίδιοι οι μαθητές, εφόσον είναι ενήλικες, να υποβάλουν τη σχετική αίτησή τους στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ακολούθως, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τη σχολική περιφέρεια καθώς και τον αριθμό των ήδη εγγεγραμμένων μαθητών στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους, να ορίζουν, με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, την σχολική μονάδα στην οποία δύναται να εγγραφεί ο μαθητής.»
Η εγκύκλιος αναφέρει λοιπόν, ότι ο διευθυντής εκπαίδευσης παρεμβαίνει όταν ο αριθμός των αλλοδαπών παιδιών που αιτείται εγγραφή σε ένα σχολείο είναι μεγάλος. Σε κανένα σχολείο στη Φιλαδέλφεια-Χαλκηδόνα δεν αντιστοιχεί μεγάλος αριθμός -εκτός και τα 5 παιδιά για την Α’ διεύθυνση είναι μεγάλος αριθμός- και κανένα σχολείο δεν αντιμετωπίζει κτηριακό πρόβλημα από την αύξηση των τμημάτων, ώστε να δικαιολογεί τέτοια αυθαίρετη παρέμβαση! Το κριτήριο του εκπαιδευτικού προσωπικού και των προσλήψεων δεν μπαίνει πουθενά στην εγκύκλιο!
Καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία, τη ΔΟΕ, τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων, την Ομοσπονδία γονέων, να αγωνιστούν ενάντια σε αυτές τις μεθοδεύσεις και να προστατεύσουν τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών!
Απαιτούμε:
- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
- Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού και δημιουργία περισσότερων του ενός τμημάτων υποδοχής στα σχολεία που φοιτούν πολλά προσφυγόπουλα, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου.
- Χωρισμός όλων των πολυπληθών τμημάτων που έχουν πολλά παιδιά που δεν γνωρίζουν τη γλώσσα.
-Άμεση διευθέτηση του προβλήματος στέγασης με:
⦁ Ίδρυση άμεσα νέου 6θέσιου δημοτικού σχολείου στο κέντρο
⦁ Ίδρυση δύο τμημάτων νηπιαγωγείου ή παραρτημάτων για το κέντρο και ιδρύσεις όπου αλλού κριθεί αναγκαίο
-Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία
-Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες
-Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες
-Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών
2. Μετά από δύο μήνες αποδεσμεύτηκαν τελικά, δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ70 και ΠΕ08 που είχαν πάρει απόσπαση από τις 12/10 από τη Γ’ Αθήνας και τη Δυτική Αττική αντίστοιχα και ανέλαβαν υπηρεσία στην Α’ Αθήνας!
Οι μνημονιακές περικοπές, ο χειρισμός από το Υπουργείο Παιδείας και οι αυθαιρεσίες των διευθυντών εκπαίδευσης οδήγησαν ώστε επί δύο μήνες να ακυρώνεται στην ουσία η εγκεκριμένη απόσπαση τους. Οι διευθυντές εκπαίδευσης δεν αποδέσμευαν τους εκπαιδευτικούς με τη δικαιολογία ότι δεν είχαν αντικαταστάτες και το Υπουργείο ισχυριζόταν ότι δεν είναι δικό του θέμα μια και αυτό έκανε τις αποσπάσεις!
Ζούμε στο βασίλειο της αυθαιρεσίας που παραβιάζονται ακόμα και τα πιο απλά δικαιώματα, όπως αυτό της απόσπασης! Η νομοθεσία ράβεται και κόβεται κατά το δοκούν, το διευθυντικό δικαίωμα αρχίζει και γίνεται καθεστώς, καθημερινή διοικητική πρακτική κατ’ επιλογή του μνημονίου και των εξυπηρετήσεων. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντιδράσει γιατί είναι φανερό ότι δεν μένει τίποτα όρθιο.
Στο ΠΥΣΠΕ που πραγματοποιήθηκε με πράξη 47, Πέμπτη 8/12/2017, συζητήθηκαν τα παρακάτω:
1. Αιτήσεις απόσπασης εντός
Εγκρίθηκαν οι αιτήσεις απόσπασης της Βλασταράκη Δήμητρας ΠΕ06 στο 7ο ΔΣ Γαλατσίου (από το 7ο ΔΣ Δάφνης), Μιχαλοπούλου Ευαγγελίας ΠΕ70 στο 5ο ΔΣ Βύρωνα (από το 4ο ΔΣ Βύρωνα), Δαρκαδάκη Ελένης ΠΕ70 στο 4ο ΔΣ Ηλιούπολης (από το 19ο ΔΣ Ηλιούπολης), Τετώρου Σοφία ΠΕ60 στο 40ο Νηπ. Αθηνών (από το 77ο Νηπ. Αθηνών) και της Πουλίδου Φιλίππας ΠΕ11 στο 8ο ΔΣ Βύρωνα (από το 27ο ΔΣ Αθήνας) στα οποία πλεόναζαν μετά από επιστροφή αδειών.
2. Προσωρινή τοποθέτηση εκπαιδευτικού με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΠΕ
Τοποθετήθηκε η εκπαιδευτικός Διαμάντη Σταματίνα ΠΕ70 στο 52ο ΔΣ Αθηνών (από τη Διεύθυνση ΠΕ Γ’ Αθήνας)
3. Προσωρινή τοποθέτηση εκπαιδευτικού με μερική διάθεση από το ΠΥΣΔΕ Α΄ Αθήνας
Τοποθετήθηκε η εκπαιδευτικός Ταβουλάρη Ζανέττα ΠΕ05 για συμπλήρωση ωραρίου 2 ωρών στο 91ο ΔΣ Αθηνών (από το Διεύθυνση ΔΕ Α’ Αθήνας)
4. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών
Δόθηκε συνάφεια μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε ΠΕ 70 με οργανική στο 8ο ΔΣ Βύρωνα και σε ΠΕ70 με οργανική στο 25ο ΔΣ Αθηνών για Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
5. Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου
Εγκρίθηκαν δέκα εννέα άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου (δεκατριών μονίμων και έξι αναπληρωτών), -όλες όσες είχαν κατατεθεί και πληρούσαν τις προϋποθέσεις που θέτει η νομοθεσία.
Στο ΠΥΣΠΕ που πραγματοποιήθηκε με πράξη 46, Πέμπτη 30/11/2017, συζητήθηκαν τα παρακάτω:
1. Απόσπαση εκπ/κού ΠΕ70 εντός ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας
Απορρίφθηκε η αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικού ΠΕ70 γιατί δεν υπήρχε κενό στις περιοχές που αιτούνταν.
2. Προσωρινή τοποθέτηση εκπαιδευτικού με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΠΕ
Τοποθετήθηκε η εκπαιδευτικός Ορφανού Σωτηρία ΠΕ08 στο 12ο ΔΣ Ζωγράφου (από τη Διεύθυνση ΠΕ Δυτικής Αττικής)
3. Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου
Εγκρίθηκαν τέσσερις άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου (δύο μονίμων και δύο αναπληρωτών), -όλες όσες είχαν κατατεθεί και πληρούσαν τις προϋποθέσεις που θέτει η νομοθεσία.
4. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων σπουδών αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Έγιναν δεκτές οι αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών αναπληρωτριών και αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την μισθολογική εξέλιξη των κατόχων τους σύμφωνα με την υπαρ:2/31029/ΔΕΠ/6-05-2016 διευκρινιστική εγκύκλιο του ΓΛΚ, και το υπαρ: 169228/Ε2/12-10-2016 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ και της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ.
5. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών
Εγκρίθηκε η αίτηση εκπαιδευτικού ΠΕ70 από το 71ο ΔΣ Αθηνών για χορήγηση συνάφειας, για Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Σπουδών, της κατεύθυνσης "Συγκριτική Παιδαγωγική με ειδίκευση σε ζητήματα ποιότητας της εκπαίδευσης", του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στις 8/12/2017, στην 30η συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας ως Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων”, εγκρίθηκε η τοποθέτηση του Αλεπάκου Παναγιώτη ΠΕ70, ως υποδιευθυντή στο 162ου ΔΣ Αθηνών, ο οποίος ήταν και ο μοναδικός που έκανε αίτηση, ύστερα από την παραίτηση του προηγούμενου υποδιευθυντή.
Στις 30/11/2017, στην 29η συνεδρίαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας ως Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων”, τοποθετήθηκε η Κοντοπούλου Παναγιώτα ΠΕ70, ως υποδιευθύντρια στο 4ο ΔΣ Υμηττού, ως αρχαιότερη.
Στην Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση συμμετέχουν:
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Αριστοτέλης,
Ανεξάρτητη Παρέμβαση/Αθηνά,
Δάσκαλοι σε Kίνηση/Παρθενώνας,
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Ρόζα Ιμβριώτη, Εκπαιδευτικοί σε δράση/Μ. Παπαμαύρος, Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Μακρυγιάννης
Εκλεγμένων με το Ψηφοδέλτιο της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ*
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη