Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καταγγέλλει την ψήφιση των μέτρων για την παιδεία που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο και που ανοίγουν το δρόμο για την μαζική κατάργηση ή τη συγχώνευση εκατοντάδων σχολικών μονάδων. Μέρος του παραπάνω σχεδίου αποτελεί και το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα μεθοδεύτηκε από κυβερνητικούς κύκλους σκόπιμη «διαρροή» σχετικά με την αναμοριοδότηση των σχολείων.
Σχετικά με το θέμα το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ τονίζει τα παρακάτω.
Εκτός από την προσπάθεια αποπροσανατολισμού που επιδιώκει η κυβέρνηση με την συγκεκριμένη «διαρροή» μπροστά στην γενικευμένη αντεργατική επίθεση που εξαπολύει στους εργαζόμενους και στους εκπαιδευτικούς, υπάρχει και ο στόχος της ένταξης αυτού του μέτρου σε ένα γενικότερο αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό.
Στα πλαίσια της περιστολής του εργασιακού κόστους και των αναδιαρθρώσεων σε πανελλαδική κλίμακα - και πέρα από επιμέρους αυξομειώσεις - πέφτει «τσεκούρι» στα μόρια δυσπρόσιτων σχολείων, έτσι ώστε να αποχαρακτηρίζονται τα σχολεία αυτά από δυσπρόσιτα. Σαν άμεσο αποτέλεσμα αυτής της επιλογής θα είναι οι επιπλέον δυσκολίες στην έγκριση ολιγομελών τμημάτων, εφόσον σε αυτή την περίπτωση και με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, θα αυξηθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών για την συγκρότηση τμημάτων. Έτσι θα περικοπούν τμήματα όπως έγινε φέτος με την περικοπή της ειδικότητας των ψυκτικών στη Γ΄ Λυκείου του ΕΠΑΛ Ληξουρίου. Απότοκο αυτής της έμμεσης πλην σαφέστατης υποβάθμισης των σχολείων θα είναι οι παραπέρα δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, η μείωση της οργανικότητας αλλά και η δυσκολία στελέχωσης αυτών των σχολείων με μόνιμους ακόμη και με αναπληρωτές καθηγητές που είχαν ως κίνητρο τα περισσότερα μόρια αυτών των σχολικών μονάδων για την πιθανή μετάθεση ή το μόνιμο διορισμό τους. Όλα τα παραπάνω θα σημάνουν τη μετακίνηση μαθητών από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και από νησί σε νησί ή / και τη διακοπή της φοίτησής τους καθώς και το κλείσιμο ή την συγχώνευση ολόκληρων σχολικών μονάδων. Για παράδειγμα τα σχολεία στο Βαθύ της ακτοπλοϊκά αποκλεισμένης Ιθάκης, εξομοιώνονται με μόρια σχολείων της Κεφαλονιάς (που και σε αυτά επέρχεται μείωση), δημιουργώντας επιπρόσθετα προβλήματα στην λειτουργία αυτών των σχολείων που σε συνδυασμό με άλλα (κτηριακό, συγκοινωνίες κ.α.) συμβάλλουν στην υποβάθμισή τους. Αυτό συμβαίνει και σε πολλές άλλες νησιωτικές, παραμεθόριες, προβληματικές, κι όχι μόνο περιοχές. Στην Κεφαλονιά παύει να υπάρχει στην ουσία στη δευτεροβάθμια η έννοια του δυσπρόσιτου.
Οι αλλαγές αυτές είναι απόλυτα συμβατές με τις μνημονιακές δεσμεύσεις και υπογραφές της κυβέρνησης για νέα αύξηση του μέσου όρου των μαθητών ανά τμήμα, τις καταργήσεις / συγχωνεύσεις σχολείων, τις απολύσεις αναπληρωτών και την κινητικότητα των μονίμων αλλά και την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών με βάση τα εν λόγω κριτήρια (βλ. ΟΟΣΑ – ΕΕ). Στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων τα οποία και με βάση τις επιπτώσεις από την αναμοριοδότηση, θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων και κλείσιμο σχολείων, σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα (θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο). Είναι παραπάνω από σαφές ότι παρότι αυτά τα σχολεία καλύπτουν μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες δεν χωράνε στο «μνημονιακό κοστούμι» που ράβει η κυβέρνηση και το κουαρτέτο.
Η κυβέρνηση φαίνεται και εδώ πως βγάζει μια χαρά τη «βρώμικη δουλειά», για την οποία έχει επιλεγεί. Αφού έβαλε σχολεία να «σφαγούν», ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ να γνωμοδοτήσουν, έρχεται «εν είδει αρχαγγέλου της κάθαρσης», να βάλει «τάξη» με βάση, δήθεν, αντικειμενικά ενιαία κριτήρια. Διακινεί επιχειρηματολογία, αξιοποιεί υπαρκτά ενδεχομένως ζητήματα και διαμορφώνει, τελικά, μια πλήρως παραμορφωμένη, σε σχέση με την πραγματικότητα, κατάσταση.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς :
να μην αποδεχθούν τον κίβδηλο ρόλο του κοινωνικού εταίρου και συνομιλητή της κυβέρνησης που επιχειρεί η κυβέρνηση να τους εμπλέξει.
να υπερασπίσουν το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση μέσα από τμήματα που δεν θα υπερβαίνουν τους 20 κατά ανώτατο όριο (με τις αναγκαίες προσαρμογές για εργαστήρια, ομάδες προσανατολισμού, τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ, δημοτικά), χωρίς όριο προς τα κάτω, χωρίς καταργήσεις / συγχωνεύσεις σχολείων, χωρίς αποχαρακτηρισμούς δυσπρόσιτων και περικοπές μορίων που θα υπηρετούν τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση
εδώ και τώρα να γίνει πράξη το αίτημα για 15 μαθητές, το ανώτερο, σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β’ Δημοτικού και για 20 μαθητές, το ανώτερο, σε όλες τις άλλες τάξεις.
Να ανατραπεί το μνημόνιο για την Παιδεία!
Το επόμενο διάστημα το Δ. Σ. της ΕΛΜΕΚΙ θα οργανώσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε σε ένα κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και άλλων φορέων να αποτρέψουμε αυτήν την προοπτική που «ντε φάκτο» θα κλείσει και θα συγχωνεύσει σχολικές μονάδες.
Αργοστόλι 19/1/2018
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕΚΙ Ο Πρόεδρος Μαντζουράτος Δημήτρης |
Η Γενική Γραμματέας Ποταμιάνου Σοφία |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη