Thumbnail
 Εκπαιδευτικός όμιλος- Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ - ΑΝΤΙΤΕΤΡΑΔΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ανοιχτό γράμμα στον αναπληρωτή/τρια
Συνάδελφε/ισσα
Δεν υπάρχει κανένας λόγος, μέσα σ’ αυτό το ζοφερό κλίμα, να μασάμε τα λόγια μας και να μιλάμε με
γρίφους και γραφές ακατανόητες. Το μαχαίρι έφτασε στο κόκκαλο και δεν μας απομένει κανένας άλλος
δρόμος από το να σφίξουμε και «να δείξουμε τα δόντια μας».
Η σημερινή κυβέρνηση και η αντιπολίτευση, που μεταμφιέζεται ανάλογα, θεωρούν τα σχολεία λάφυρα
του πολέμου τους και το έμψυχο δυναμικό νούμερα στις στατιστικές που μας πληγώνουν.
Σκάνδαλα, κηφήνες, παιδιά που ήσαν πορφυρογέννητα, λαμόγια της αρπαχτής, ξένοι προστάτες,
υπουργοί της μίζας και των επιδομάτων που παίρνουν οι φτωχοί, ένα αξεδιάλυτο κουβάρι που έχει έναν
παρονομαστή. Όλους εμάς που τρέχοντας πάνω – κάτω για τον επιούσιο παρακολουθούμε με σοκ και
δέος τα θηριώδη μνημόνια να τρώνε την ταπεινή ζωή μας.
Δίπλα μας, αλλά όχι μακρυά, οι κυρίαρχοι του πλανήτη χαράζουν τα σύνορα με αίμα παιδιών και ο
πόλεμος με το φασισμό περπατούν αντάμα.
Η ΕΕ από παραδεισένια επαγγελία αποδείχτηκε κόλαση, ο ορίζοντας σκοτεινιάζει, οι Άγγλοι έφυγαν, οι
Ιταλοί καραβοτσακίζονται, η Μέση Ευρώπη μαυρίζει ολοένα και περισσότερο.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος οι δάσκαλοι να σωπαίνουν.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να σκύβουμε υποτακτικά το κεφάλι.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να τρέχουμε γύρω – γύρω σαν «αποκεφαλισμένα κοτόπουλα».
Ας δώσουμε φωνή σ’ όσους δεν έχουν φωνή!
1. Η πρόσφατη δυναμική κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας απέδειξε ότι μπορούν οι θεατές να
χαλάσουν το έργο.
Ήταν η μαζικότητα, η αποφασιστικότητα και το δίκιο που ανάγκασαν τα ΜΜΕ να αλλάξουν
συχνότητα και τον «αλλού γι’ αλλού» υπουργό Παιδείας ν’ αναγνωρίσει τα αιτήματα του πλήθους.
Μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα.
2. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι!
Μέσα στον κουρνιαχτό πολλοί μεταμφιέστηκαν σε φίλους των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και
«άσπονδοι εχθροί ήρθαν με δώρα». Ψέματα! Όποιος ξέρει δύο δράμια ιστορίας της εκπαίδευσης
γνωρίζει πρώτον ότι χύθηκαν αίματα (πχ Τεμπονέρας) για να ’χουμε σχολεία και δεύτερον ότι όλα τα
καθεστωτικά κόμματα ήσαν απέναντι. Ακόμα κι αυτοί που καμώνονται τους φιλολαϊκούς τρόμαζαν
όταν εισορμούσαν οι πολλοί στο προσκήνιο. Οι αυθεντικοί φίλοι των «από κάτω» είναι εκείνοι που δεν
κάνουν τους αγώνες ψήφους, που μάχονται στην πρώτη γραμμή ανοιχτά, θαρρετά, μ’ ανιδιοτέλεια.
Γύρισε την πλάτη στους μεταμφιεσμένους και ψάξε για νερό κάτω από την άσφαλτο.
3. Τα συνδικαλιστικά παχύδερμα σε ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΑΔΕΔΥ «αγρόν αγοράζουν». Οι παρατάξεις του
παλιού και νέου κυβερνητισμού (ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ – ΣΥΝ) πλήρως ευθυγραμμισμένες με τα
«σκονάκια» της ΕΕ, του ΔΝΤ, του ΟΟΣΑ βρίσκονται στον κόσμο τους. Αντί να ευθυγραμμιστούν με
τις αγωνίες και τους αγώνες της νέας εκπαιδευτικής βάρδιας και να φέρουν τα πάνω – κάτω, αρκούνται
στα «yes men», στο αδιέξοδο σουλατσάρισμα, στον διαδρομισμό και στην υποταγή. Είναι εντελώς
ανάξιες να οργανώσουν, να εμπνεύσουν 150.000 εκπαιδευτικούς και γι’ αυτό λάμπουν με τη σιωπή και
την απουσία τους. Ό,τι κάνουν το κάνουν ανόρεχτα και βαριεστημένα γιατί η ψυχή τους βρίσκεται στο
μήκος κύματος του αστικού συστήματος.
4. Το τρένο δεν σταματάει στο διορισμό! Όσο δίκαιο και αν είναι αυτό το αίτημα, θα γίνει «ξερό
κούτσουρο» αν δεν συνδεθεί με το σχολείο, το ψωμί του φτωχού, τους δίκαιους αγώνες του λαού. Αν
μείνουμε στο χρώμα του διορισμού, δεν θα μπορέσουμε να δούμε όλη την εικόνα της εκπαίδευσης. Η
τελευταία είναι υποσύνολο των πολιτικών και κοινωνικών παραμέτρων. Ο πίνακας δεν ερμηνεύει τον
κόσμο και στη γωνία θα παραμονεύουν τα θηριώδη μνημόνια, η εξάρτηση της χώρας μας, η καχεκτική
οικονομία, ένα ολάκερο σύστημα.
5. Το αστικό σχολείο! Το σημερινό σχολείο, δηλαδή το αστικό σχολείο, υπηρετεί και αναπαράγει
το κυρίαρχο σύστημα. Η δομή, οι στόχοι του, το αναλυτικό πρόγραμμα, η σχολική ζωή είναι όλα έτσι
μονταρισμένα ώστε οι δομές του να λειτουργούν σαν πνευματική κρεατομηχανή. Να βγάζουν φτηνό,
ειδικευμένο και υπάκουο εργατικό δυναμικό. Είναι αυτός ο λόγος των διαρκών αλλαγών και είναι
ακριβώς αυτός ο λόγος που ο κρυμμένος θεός του σχολείου είναι οι «ταξικοί φραγμοί», δηλαδή «όπου
φτωχός κι η μοίρα του».
6. Τα παιδιά και τα μάτια μας! Υπάρχουμε γιατί υπάρχουν τα παιδιά και το σχολείο. Ως
Εκπαιδευτικός Όμιλος είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι το πολυεργαλείο που λέγεται εκπαιδευτικό
(δάσκαλος, ψυχολόγος, παιδοφύλακας, συμβουλάτορας κ.α.) είναι αναντικατάστατο σε κάθε σύγχρονο
κοινωνικό σύστημα. Ωστόσο, αυτό που δίνει αξία στη δουλειά μας είναι «τα ζευγάρια μάτια» που μας
κοιτούν στην τάξη και όχι ο επιθεωρητισμός – παλιός και νέος – η αξιολόγηση, η πατριδογνωσία πέρα
– δώθε στη χώρα και οι δεκάρες του μισθού μας.
7. Τι να κάνουμε!
 Να ξεσηκώσουμε ένα δυνατό κύμα απαίτησης και σύγκρουσης για το δίκαιο αίτημα των
διορισμών.
 Να αναγκάσουμε τα εκπαιδευτικά σωματεία σ’ όλη τη χώρα (Διδ. Σύλλογοι – ΕΛΜΕ) να βγουν
από το καβούκι τους και να πάρουν θέση.
 Να οργανώσουμε και σχεδιάσουμε το επόμενο αγωνιστικό βήμα.
 Να μην κάνουμε σπιθαμή πίσω! Χαμένος είναι μόνο ο αγώνας που δεν έγινε.
 Να ενώσουμε όλον τον κόσμο της εκπαίδευσης σε μια γροθιά. Όλοι για έναν, ένας για όλους.
8. Υπάρχει σημαία αιτημάτων!
 Μόρφωση και δουλειά για όλους.
 Μαζικοί διορισμοί τώρα.
 Μόνο προσόν το πτυχίο
 Να ζούμε μ’ αξιοπρέπεια από το μισθό μας.
 Κανένα παιδί κάτω από τα 18 έξω από το σχολείο. Ενιαίο, Δημόσιο, Δωρεάν, Δωδεκάχρονο
Σχολείο.
 Αυτή η πολιτική μπορεί να νικηθεί. Ενιαίος Παρατεταμένος Αγώνας.
 Τα σωματεία στα χέρια μας – Όχι στη συνδιαλλαγή και την υποταγή.
9. Στους δρόμους των αγώνων! Ανατροπή αυτής της πολιτικής. Η κυρίαρχη πολιτική
διαχειρίζεται το φόβο και την ανασφάλεια. Να γεννήσουμε τις δικές μας επιτροπές αγώνα, να βρούμε
ό,τι κινείται τίμια και αγωνιστικά στην εκπαίδευση, να δείξουμε τη δύναμη και την οργή μας ενάντια
σε κυβέρνηση και ψευδοαντιπολίτευση (ο εχθρός έχει ονοματεπώνυμο) και να γράψουμε δίπλα στο
αίτημα των διορισμών το μισθό, το ωράριο, το όχι στην αξιολόγηση, τον αγώνα για το σχολείο όλων
των παιδιών.
Η κυρίαρχη πολιτική είναι χάρτινη τίγρη!
10. Εκπαιδευτικός Όμιλος – περιοδικό Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης. Για τριάντα χρόνια σ’
όλη την εκπαίδευση, κόντρα σε θεούς και δαίμονες δώσαμε όλες τις μεγάλες ιδέες και τις μάχες για το
σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Είμαστε μια συνιστώσα των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων –
Συσπειρώσεων – Κινήσεων («συλλογικότητα που πιστεύει στα γράμματα και τ’ άρματα»). Έλα μαζί μας.
Δώσε μας τις ιδέες σου. Όχι μόνο γιατί η γνώση είναι δύναμη, αλλά γιατί η δύναμη δεν βρίσκεται σε
ένα χέρι που επαιτεί αλλά σε μια γροθιά σφιγμένη που απαιτεί.
Θα νικήσουμε γιατί έχουμε δίκιο και δύναμη.


Εκπαιδευτικός Όμιλος – Αντιτετράδια της εκπαίδευσης
Μάρτης 2018


www.antitetradia.gr
697 410 9660
697 443 8720

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
Δείτε τη λίστα των υποψηφίων με τους σταυρούς που συγκέντρωσαν
ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ: Τα τελικά αποτελέσματα των εκλογών για τους αιρετούς - Πόσες ψήφους έλαβε ο καθένας
kant
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
Το διεθνές συνέδριο φιλοδοξεί να εκθέσει και να συζητήσει όλες τις πτυχές του έργου του φιλοσόφου (γνωσιοθεωρία, μεταφυσική, ηθική, δίκαιο, ιστορία,...
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Διεθνές συνέδριο «300 Χρόνια Immanuel Kant: Επιστήμη, Δίκαιο, Ηθική, Τέχνη ΙΙ»
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών