Με βάση την τελευταία πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το υπουργείο παιδείας δρομολογεί την αποσύνδεση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας από την απόκτηση του πτυχίου, αφαιρεί δηλαδή τη δυνατότητα των αποφοίτων να διδάσκουν στα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, με το ισχύον πτυχίο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ, προωθείται η ίδρυση παιδαγωγικών δομών στις οποίες θα πρέπει να πηγαίνουν οι απόφοιτοι των σχολών, ιδιαίτερα εκείνων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, για να πάρουν από αυτές το λεγόμενο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Διδακτικής Επάρκειας. Στην κατεύθυνση αυτή, η διάσπαση του ΦΠΨ και η λειτουργία του υπό διαμόρφωση Παιδαγωγικού Τμήματος ως φορέα μέσα από τον οποίο θα δίνεται η επάρκεια, έρχεται ακριβώς να επιβεβαιώσει τη βασική στόχευση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Στην πρόταση του ΙΕΠ, γίνεται επίσης καθαρό ότι στις παιδαγωγικές αυτές δομές, οι φοιτητές θα κληθούν να πληρώσουν δίδακτρα, ενώ η πρόεδρος του τμήματος του ΦΠΨ είπε στους φοιτητές ότι θα ξεκινήσει να παραδίδει σεμινάρια 600€ για την απόκτηση της επάρκειας.
Ενδιαφέρεται πραγματικά το Υπουργείο Παιδείας για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των αυριανών εκπαιδευτικών; Αν ενδιαφερόταν ουσιαστικά, θα άφηνε τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας με 2.000 σχολεία κλειστά, με 30.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους; Θα άφηνε πετσοκομμένους τους προϋπολογισμούς των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, θα άφηνε τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας με 40% μειωμένο τον αριθμό του διδακτικού προσωπικού; Αν πραγματικά ενδιαφερόταν το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση για την παρεχόμενη γνώση στα τριτοβάθμια ιδρύματα της χώρας, γιατί δεν ανοίγει έστω και ένα από τα εκατοντάδες τμήματα που καταργήθηκαν με το «σχέδιο Αθηνά» και γιατί δρομολογεί νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και σχολών, όπως έκανε με την ψήφιση του νομοσχεδίου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά;
Στην πραγματικότητα, καθόλου δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Αντίθετα, εφαρμόζοντας την πολιτική των περικοπών και της επιχείρησης διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας που υπαγορεύουν τα μνημόνια, επιχειρεί τώρα να μεταθέσει τις ευθύνες του στις πλάτες των φοιτητών. Να μας πείσει ότι φταίμε εμείς που δεν παρακολουθήσαμε το τάδε ή το δείνα μάθημα, που δεν πληρώσαμε για των διαφόρων ειδών διδακτικά και παιδαγωγικά σεμινάρια.
Με ενωτικούς και ανυποχώρητους αγώνες, μακριά από περιχαρακωτικές πολιτικές, που στενεύουν τον αγώνα στις επιδιώξεις της μιας ή της άλλης πολιτικής δύναμης, πρέπει να συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας για δημόσια και δωρεάν παιδεία.
-Όχι στη διάσπαση του ΦΠΨ!
-Κάτω τα χέρια απ’ τα πτυχία μας!
-Μόνη προϋπόθεση για τη διδακτική επάρκεια η απόκτηση του πτυχίου!
-Με μαζικούς αγώνες υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά μας στις σπουδές!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη