Thumbnail
Τοποθέτηση της Προέδρου στην Τριμερή Επιτροπή

Με το άρθρο 33 του Ν. 4521/2018 που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων ορίζεται ότι η φοίτηση των νηπίων 4 ετών γίνεται σταδιακά υποχρεωτική από το σχολικό έτος 2018-19. Στο συγκεκριμένο νόμο αναφέρεται επίσης ότι η φοίτηση των νηπίων 4 ετών στα νηπιαγωγεία θα γίνει υποχρεωτική σε κάθε περίπτωση εντός τριετίας.  

Η ψήφιση του άρθρου 33 αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το αίτημα της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.. 

Ο αγώνας που έδωσε το εκπαιδευτικό κίνημα όλο το προηγούμενο διάστημα, απέτρεψε τα κυβερνητικά σχέδια για συγχωνεύσεις των σχολών (νηπιαγωγών – νηπιοβρεφοκόμων) και ενιαιοποίηση των ηλικιών 1 έως 6 ετών και ξεκαθάρισε το θολό τοπίο των σπουδών, των ηλικιών και των επαγγελματικών χώρων (παιδικός σταθμός, Νηπιαγωγείο -14χρονη εκπαίδευση). 

Θεωρούμε πως η υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο για τα νήπια που συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων ετών, που προβλέπεται στο άρθρο 33 παρ. 3 του  νόμου, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί άμεσα για το σύνολο της επικράτειας και όχι σταδιακά από το έτος 2018-2019. Η εφαρμογή της έρχεται σε αντιπαράθεση με τη μνημονιακή κυβερνητική πολιτική των περικοπών και της λιτότητας. Απαιτεί άμεσα ενίσχυση των κτιριακών υποδομών και της υλικοτεχνικής υποδομής, υλοποίηση των απαραίτητων διορισμών, ίδρυση νέων νηπιαγωγείων (κάτι που από το 2010 μέχρι σήμερα δεν συμβαίνει εξ αιτίας της πολιτικής των μνημονίων και των περικοπών) και είναι θέμα πολιτικής βούλησης.

Η θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια άμεσα, αποτελεί τεράστιας σημασίας ζήτημα για όλα τα παιδιά ηλικίας 4 - 5 ετών, καθώς πρώτα και κύρια η δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση είναι μία παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα που αφορά στην ανάπτυξη, εκπαίδευση, διαπαιδαγώγηση του παιδιού και συντελεί στην κατάλληλη προετοιμασία και ομαλή μετάβαση στην Α΄ Δημοτικού. Η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της, εξασφαλίζει την εξομάλυνση των ανισοτήτων και λειτουργεί αντισταθμιστικά για παιδιά που προέρχονται από ευάλωτα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα, αίροντας ταυτόχρονα την κοινωνική αδικία προνήπια να έχουν την τύχη να φοιτήσουν σε δημόσια Νηπιαγωγεία ενώ άλλα να μην έχουν αυτή τη δυνατότητα. 

Από την άλλη πλευρά, με την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης θα απελευθερωθούν θέσεις για παιδιά έως 4 χρονών στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, ώστε κάποια στιγμή κάθε παιδί να έχει θέση σε δημόσιες δομές προσχολικής αγωγής. Να πάψει το φαινόμενο χιλιάδες παιδιά κάθε χρόνο να «μένουν εκτός» από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, επειδή δεν υπάρχουν θέσεις. Επιπλέον θα απαλλάξει τους γονείς των προνηπίων από το κυνήγι των κουπονιών (vouchers) που μετατρέπει σε ιδιωτικό και «επί πληρωμή» κάτι που πρέπει να είναι δημόσιο και δωρεάν.  

Οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές λιτότητας και περικοπών αλλά και η συνολική πολιτική υποβάθμισης του δημόσιου νηπιαγωγείου οδήγησαν στη δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και δεκαετίες η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο Δήμο Ζωγράφου. Συγκεκριμένα, τη φετινή σχολική χρονιά, λειτουργούν 20 τμήματα στα νηπιαγωγεία του Ζωγράφου, με 365 νήπια και μόλις 44 προνήπια! Αυτό σημαίνει ότι εκατοντάδες προνήπια, κάθε χρόνο, μένουν έξω από τα δημόσια νηπιαγωγεία που βρίσκονται στο Δήμο Ζωγράφου. Επιπλέον, το κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων Ζωγράφου παραμένει ιδιαίτερα οξυμένο καθώς έχουμε κατά κύριο λόγο μισθωμένους και ακατάλληλους χώρους (ισόγεια πολυκατοικιών κλπ). Οι πολιτικές ευθύνες όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων αλλά και των δημοτικών αρχών της πόλης είναι μεγάλες. 

Από την πλευρά μας υποστηρίζουμε τη θέση της άμεσης εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια και στα πλαίσια αυτά και στο Δήμο Ζωγράφου, από την επόμενη σχολική χρονιά 2018-19. Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ανατραπεί η σημερινή αρνητική κατάσταση. 

Στα πλαίσια αυτά απαιτούμε:

  • από το ΥΠΠΕΘ και την κυβέρνηση να προχωρήσουν άμεσα στους αναγκαίους διορισμούς Νηπιαγωγών και την εξασφάλιση πιστώσεων για την υλικοτεχνική υποδομή των Νηπιαγωγείων, ώστε να υπάρξει άμεση και καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2018 - 2019.
  • από τη Δ/νση Π. Ε. Α΄ Αθήνας να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες (ιδρύσεις νέων Νηπιαγωγείων ή αναβάθμιση οργανικότητας Νηπιαγωγείων και συγκρότηση τμημάτων με βάση τις θέσεις του κλάδου για 15 νήπια ανά τμήμα ) ώστε να εγγραφούν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία της περιοχής μας όλα τα προνήπια ηλικίας 4 – 5 ετών κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019.
  • από τον Δήμο Ζωγράφου να μεριμνήσει άμεσα για τις υλικοτεχνικές υποδομές και το κτιριακό (αίθουσες) που χρειάζονται για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο από το σχολικό έτος 2018 – 2019 στο Δήμο Ζωγράφου
  • Να δοθούν άμεσες λύσεις συνολικά στο κτιριακό με ενοικίαση κατάλληλων χώρων και να προχωρήσει άμεσα σχεδιασμός/προγραμματισμός για εύρεση οικοπέδων και ανέγερση κτιρίων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα