Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής

Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ συνεχίζουν να χτυπούν μανιωδώς το χώρο της εκπαίδευσης. Φέτος, η επιβολή του 30ωρου εργασιακού ωραρίου, πιέζει για μελλοντική νέα  αύξηση του διδακτικού ωραρίου, με νέες απολύσεις αναπληρωτών και μετατάξεις και κινητικότητα μόνιμων εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα συνδυάζεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών μέσω των νέων δομών και της «αυτόνομης λειτουργίας» και προετοιμάζεται η δημιουργία ενός σχολείου, που θα λειτουργεί όλο και πιο πολύ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης στον ΟΟΣΑ, που με την τελευταία του έκθεση αυτά επιτάσσει, είναι κάτι παραπάνω από προφανείς, σύμφωνα με το 3ο  μνημόνιο του 2015.                                                         

Οι εξαγγελίες για το «Νέο Λύκειο» οδηγούν σε νέα συρρίκνωση του αριθμού των εκπαιδευτικών και μαθητών και στην επιπλέον κινητικότητά τους. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται οι ενοποιήσεις και συγχωνεύσεις ειδικοτήτων-κλάδων καθηγητών, οι νέες αναθέσεις μαθημάτων, η νέα εγκύκλιος για τις ηλεκτρονικές εγγραφές – επανεγγραφές στα ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Τώρα, δημοσιεύεται και το ΦΕΚ συρρίκνωσης των ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα. Ενώ οι διάφοροι πρώην συνδικαλιστές,  κι άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες, μας προπαγανδίζουν την «νέα αρχή των ΕΠΑΛ», με διαφημίσεις του τύπου το «ΕΠΑΛ δημιουργεί», χρησιμοποιώντας τα χιλιάδες περυσινά «ολιγομελή», τα κόβουν εκ των προτέρων, χωρίς να δίνουν ούτε καν το δικαίωμα στους μαθητές να κάνουν επιλογή σε ΕΠΑΛ, τομέα και ειδικότητα που τους ενδιαφέρει. Άξιος ο μισθός τους! Εκβιάζοντας εδώ και 3 χρόνια με τις «διαθεσιμότητες», προωθούν το πιο άγριο εκπαιδευτικό μνημόνιο και με τη μαθητεία-δουλεία, ψευτοκατάρτιση και άλλα εκσυγχρονιστικά τερτίπια.

Όπως και πέρσι, που ήταν η πρώτη χρονιά για τα ΕΠΑΛ, με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής εγγραφής αναδεικνύεται η συνεχής προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για συρρίκνωση των ΕΠΑΛ και των ΓΕΛ. Είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων  των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών. Ο αδιευκρίνιστος και πολύπλοκος τρόπος εγγραφής, ιδιαίτερα για τους γονείς και κηδεμόνες που δεν διαθέτουν την απαραίτητη εξοικείωση ή πρόσβαση σε Η/Υ, αποβαίνει σε βάρος των σχολείων. Το Υπουργείο θεωρεί δεδομένη την «εξαφάνιση» από το ηλεκτρονικό σύστημα όλων των ολιγομελών τμημάτων που λειτούργησαν φέτος, όπως επίσης και όλων των εγκεκριμένων Τομέων και Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, που δεν λειτούργησαν την περασμένη χρονιά.

Ταυτόχρονα για να μας εμπεδώσουν την λεγόμενη κανονικότητα κάνουν εξετάσεις εντατικοποίησης σε όλα τα σχολεία, δείχνοντας ότι αδιαφορούν πραγματικά για τα παιδιά. Με τους μαθητές της Γ΄ ΕΠΑΛ να εξετάζονται σε 5 έως 9 μαθήματα ενδοσχολικά, που σημαίνει δύο μαθήματα την ίδια μέρα και χωρίς μέρα για ξεκούραση και προετοιμασία για τις Πανελλαδικές. Στην  Α΄ ΓΕΛ οι μαθητές γράφουν 13 μαθήματα σε 10 μέρες. Στην Β΄ 16 μαθήματα σε 10 μέρες. Υπάρχουν επομένως αρκετά διπλά-εξεταζόμενα μαθήματα την ίδια  μέρα. Στα Γυμνάσια ο χρόνος είναι ασφυκτικός από 1/6 έως 6/6, για να χρησιμοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί αμέσως μετά ως επιτηρητές στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Οι μαθητές εξετάζονται με άγχος, φθορά και αγωνία χωρίς ανάσα. Οι  καθηγητές, που πολλοί μετακινούνται σε 2,3,4 σχολεία, θα κάνουν αγώνα δρόμου μεταξύ εισηγήσεων, επιτηρήσεων, διορθώσεων, καταχωρήσεων, αποτελεσμάτων.

Στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Γ΄ Αθήνας εφαρμόζοντας από το τέλος του Α΄ τετράμηνου την περυσινή εγκύκλιο των «μη παρακολουθούντων»,  κατάργησαν  υποδιευθυντές ΕΠΑΛ, αφού υπολόγισαν αλλιώς τα τμήματα, χωρίς καν να υπολογιστεί ο «χαρακτηρισμός φοίτησης» που γίνεται τέλος Μάη και μετά την λήξη των μαθημάτων. Κάποτε θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποιος έχει την ευθύνη της αδικίας ενός νομοθετήματος, αυτός που το ψηφίζει, αυτός που το εφαρμόζει ή κι οι δύο μαζί;  Ή μήπως όσοι και όσες το ανεχόμαστε;                                                                                 

Μάλιστα προβλήματα υπάρχουν και σε Ημερήσιο ΕΠΑΛ και Ε.Κ., που κάποιοι υποδέχτηκαν τον Υφ. Μπαξεβανάκη, περίπου ως μεσσία το περασμένο φθινόπωρο, για τα εγκαίνια εργαστηρίων που ανακαινίστηκαν με την μαύρη εργασία μαθητών κι εκπαιδευτικών. Εκτός από την αλλαγή των τμημάτων, ήρθε 17 Μάη ο «Καθορισμός Τομέων και Ειδικοτήτων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) του ν.4386/2016(Α΄ 83)». Έτσι ο τομέας και η ειδικότητα της πληροφορικής του ΕΠΑΛ, συγχωνεύεται με άλλου, κλείνει η ειδικότητα Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων και μεταφέρεται στο άλλο και μια παντελώς άγνωστη για καθηγητές και μαθητές ειδικότητα Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού εμφανίζεται, προφανώς για τα μάτια του κόσμου. Και προκύπτει η σαφής ερώτηση στους φωστήρες του Υπουργείου: πως γίνεται ένας μαθητής ειδικά στα ΕΠΑΛ, πριν τις εξετάσεις να εγγράφεται σε ένα τομέα, ειδικότητα, που δεν τον ενδιαφέρει και υπάρχει στο σχολείο του ή για να συνεχίσει σε τομέα-ειδικότητα που επιθυμεί κι έχει κοπεί προκαταβολικά, ενδεχομένως και σε όλη την περιοχή του, να πρέπει αναγκαστικά να μετοικήσει;                                    

Απαιτούμε:

  • να μην κλείσει κανένα τμήμα, ομάδα προσανατολισμού, τομέας και ειδικότητα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ,
  • να επαναλειτουργήσουν όλα τα τμήματα, τομείς, ειδικότητες που κόπηκαν το τελευταία χρόνια,
  • την εφαρμογή και του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές,
  • να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο, τον τομέα και την ειδικότητα του ενδιαφέροντος τους,
  • να δοθεί η δυνατότητα εγγραφής σε όλα τα τμήματα που λειτούργησαν την περσινή χρονιά ως ολιγομελή,
  • να εγγράφονται οι μαθητές σε όλους τους εγκεκριμένους Τομείς και Ειδικότητες του κάθε σχολείου,
  • τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο,
  • να μην «κλειδώνει» ο αριθμός των τμημάτων και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέου τμήματος σε κάθε σχολείο,
  • η τρέχουσα ηλεκτρονική εφαρμογή εγγραφών να κλείσει 30/6.
  • την εφαρμογή της πάγιας θέσης της ΟΛΜΕ:  20 μαθητές/τμήμα – 15/κατεύθυνση ή Ο.Π. – 10/εργαστήριο.

 

                             Για το Δ.Σ. της Α΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής(Περιστέρι)

 

                               ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΤΑΓΗΣ                                                                            ΝΙΚΟΣ ΖΟΥΤΣΟΣ                             
                                    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                              Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης