Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επισημαίνει ότι το χρονοδιάγραμμα των προαγωγικών - απολυτήριων και πανελλαδικών, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του διδακτικού έτους διαμόρφωσε ένα ασφυκτικό πλαίσιο σε μαθητές-εκπαιδευτικούς.
Αγνοώντας ακόμα και την κοινή λογική και σίγουρα αδιαφορώντας πλήρως για την ανάγκη μιας, στοιχειωδώς, ανθρώπινης εξεταστικής διαδικασίας, το Υπουργείο υλοποίησε μια ψυχοφθόρα και αντιπαιδαγωγική για τους μαθητές διαδικασία. Ιδιαίτερα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, μέσα σε επτά εργάσιμες, συμπεριλαμβανομένης και μιας ημέρας για επαναληπτικές, οι μαθητές της Γ΄ ημερησίων και της Δ΄ εσπερινών ΕΠΑΛ, έδωσαν, ανάλογα με την ειδικότητα τους, 5-7 μαθήματα. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι κατά τη διαδικασία των επαναληπτικών ενδοσχολικών εξετάσεων, μαθητές καλούνταν στα ΓΕΛ να δώσουν και 3 μαθήματα μέσα στην ίδια ημέρα, ενώ εξευτελίστηκε κάθε έννοια ενισχυτικής διδασκαλίας για τα γυμνάσια.
Ταυτόχρονα, η διαδικασία αυτή είχε σαν αποτέλεσμα και την εντατικοποίηση-επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών.
Οι συνάδελφοι κλήθηκαν να διεξάγουν ενδοσχολικές εξετάσεις, επιτήρηση (πολλές φορές και δύο μαθήματα ανά ημέρα), ενώ παράλληλα να είναι επιτηρητές και βαθμολογητές και στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όλες αυτές οι διαδικασίες συνεπάγονται κόπωση και πίεση των εκπαιδευτικών, αλλά και μεγάλη πίεση και πρόσθετο άγχος για τους μαθητές.
Ειδικότερα, για τους βαθμολογητές οι πιεστικές οδηγίες από το Υπουργείο διαμoρφώνουν ακόμα πιο πιεστικές συνθήκες. Να θυμίσουμε ότι σε αντίθεση με ό, τι συνέβαινε παλαιότερα, το Υπουργείο υποχρεώνει σε 4ωρη παραμονή το Σαββατοκύριακο στο βαθμολογικό κέντρο τους βαθμολογητές για να πληρωθούν. Επίσης, κυριαρχεί η διεκπεραιωτική λογική όσον αφορά τη βαθμολόγηση των γραπτών, με αποτέλεσμα να πιέζονται οι βαθμολογητές να βαθμολογήσουν περισσότερα γραπτά και γρηγορότερα. Με πρόσχημα «την ομογενοποίηση της κρίσης» δίνονται οδηγίες που χειραγωγούν και αλλοτριώνουν τους βαθμολογητές, πολλές φορές, για να καλυφθούν αστοχίες ή ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων (βλέπε οδηγίες που δόθηκαν στα βαθμολογικά κέντρα).
Υπενθυμίζουμε ότι οι βαθμολογητές δεν είναι υποχρεωμένοι να βαθμολογήσουν περισσότερα από δυο πακέτα γραπτών.
Οι αμοιβές, ιδιαίτερα στους επιτηρητές, είναι εξευτελιστικές. Απαιτούμε την αύξηση των αποζημιώσεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στις εξεταστικές διαδικασίες. Για την ΕΛΜΕ πάγιο αίτημα είναι η αύξηση του μισθού μας, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε διατυπώσει ως κλάδος και γι’ αυτήν πρωτίστως αγωνιζόμαστε.
Επίσης καλούμε το υπουργείο και τη ΔΔΕ να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα (π.χ. στελέχωση υπηρεσιών), ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη πληρωμή όλων όσων εμπλέκονται στην διαδικασία των εξετάσεων, καθώς και η πληρωμή των αναπληρωτών ΕΣΠΑ που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη