Ενώ οι αναγκαίες διακοπές λειτουργίας των σχολείων ξεκίνησαν για μαθητές και εκπαιδευτικούς, το Υπ. Παιδείας συνεχίζει τις πολιτικές του. Στο πλαίσιο αυτό το ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας πραγματοποίησε τρεις παρεμβάσεις:
α) Την Τρίτη26.06.2018 το πρωί έγινε παρέμβαση στο Διευθυντή ΔΔΕ Αχαΐας με αφορμή την επιστροφή των συναδ. κοινών ειδικοτήτων από το ΠΥΣΠΕ στην ΔΔΕ Αχαΐας (τα σχολεία εκεί έκλεισαν στις 22 Ιουνίου), οι οποίοι προέρχονται από άλλα ΠΥΣΔΕ για 8 μέρες, ενώ «προσωρινά» έχει εξομοοιωθεί παράτυπα το διδ. ωράριο με αυτό της πρωτοβάθμιας. Καταθέτουμε για προώθηση στο ΥΠΠΕΘ ειδικό κείμενο ενάντια σ’ αυτή την αντι-εργασιακή, επιλεκτική, «προσωρινή» και παράλογη αύξηση του διδ. ωραρίου τους. (Συννημένο).
β) Την Τρίτη26.06.2018 στις 11.15 πμ έγινε παρέμβαση πριν αρχίσει η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Αχαΐας με αφορμή το παράλογο (και παράνομο απέναντι στα σε ισχύ ΠΔ 50/96 και 100/97) έγγραφο του ΓΓ του ΥΠΠΕΘ που αφορούσε την ανάθεση μαθημάτων πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία των τμημάτων στα σχολεία. Με πολλαπλή επιχειρηματολογία του προεδρείου και την συνεπικουρία των δύο αιρετών τελικά το ΠΥΣΔΕ δεν ακολούθησε τις οδηγίες του εν λόγω εγγράφου. Έτσι σταμάτησε μιά ολισθηρή διαδικασία η οποία θα αναστάνωνε το σύνολο των καθηγητών της Αχαΐας, θα δημιουργούσε εκατοντάδες εμπλοκές και φυσικά μπορεί να οδηγούσε ακόμα και στις δικαστικές αίθουσες.
β) Την Τρίτη 03.07.2018 στις 12.00 το μεσημέρι έγινε συντονισμένη από την ΕΛΜΕ μας παρέμβαση μαζί με πολυμελείς αντιπροσωπείες των τριών από τις πέντε ΕΛΜΕ της δυτικής Ελλάδας (Α’ ΕΛΜΕ Αχ., Β’ ΕΛΜΕ Αχ., ΕΛΜΕ Ηλείας), στον ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας. Δεδομένου ότι το ΥΠΠΕΘ προσπαθεί να «κλειδώσει» τον αριθμό των τμημάτων σε όλες τις βαθμίδες στις 15 Ιουλίου –χωρίς μόνιμους διορισμούς- τα ζητήματα που θέσαμε από κοινού ήταν: 1) Οι αρνητικές παιδαγωγικές παρενέργειες των ηλεκτρονικών εγγραφών και στα ΓΕΛ όσων αφορά τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα αλλά και την μείωση των τμημάτων στην Α ΓΕΛ κυρίως με στόχο την μείωση προσλήψεων καθηγητών. Τονίσαμε μάλιστα ότι σημαντικό ποσοστό μαθητών δεν έχει ακόμα εγγραφεί. 2) Για κοινωνικούς και παιδαγωγικούς λόγους εκφράσαμε την κάθετη αντίθεση μας μπροστά στη πιθανή μη έγκριση ολιγομελών ή δήθεν ολιγομελών τμημάτων στα περιφερειακά ΓΕΛ, αλλά και εντός της Πάτρας. 3) Ομοίως ζητήσαμε την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ. Θέσαμε μάλιστα προ των ευθυνών της, τη διοίκηση για τη διαχείριση τομέων, ειδικοτήτων και τμημάτων στα 3 εσπ. ΕΠΑΛ. 4) Όσον αφορά τη δεύτερη πρόταση που εισηγήθηκε ο ΠΔΕ μετά τις αντιδράσεις της ΕΛΜΕ, θεωρούμε ότι είναι λογικότερη της πρώτης, αλλά δεν παύει να καρατομεί τις κοινές ειδικότητες ή τομείς σε βορρά και νότο στην μακρόστενη Πάτρα.
Για όλα τα ζητήματα ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας εξέφρασε θεωρητικές παιδαγωγικές ευαισθησίες, αλλά σην πράξη δεν δεσμεύτηκε σχεδόν για κανένα από τα ζητήματα που του θέσαμε.
Θεωρούμε ότι ο κλάδος παρότι πρέπει να πάρει ανάσες, οφείλει να είναι σε επιφυλακή. Τα εκπαιδευτικά και όχι μόνο ζητήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι μπροστά μας και οφείλουμε ο Σεπτέμβρης να μας βρει με «σηκωμένα» συλλογικά και συνδικαλιστικά μανίκια.
Για το Δ. Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη