Thumbnail
Τι είπε η υφ.Παιδείας Μ.Τσούφη για μόνιμους διορισμούς και Ειδική Αγωγή

Την Πέμπτη στις 25 Ιουνίου 2018 το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- συναντήθηκε με την Υφυπουργό Παιδείας κα Τζούφη Μερόπη στο πλαίσιο συζήτησης για τους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής Π.Ε. & Δ.Ε., ΕΕΠ & ΕΒΠ στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και την ομαλή έναρξη του νέου σχολικού έτους 2018 – 2019 με την ενίσχυση των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών της δημόσιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής.  

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.  έθεσε στην κα Υφυπουργό τα παρακάτω θέματα:

1. Την επιτακτική ανάγκη μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής Π.Ε. & Δ.Ε., ΕΕΠ & ΕΒΠ στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για να γίνει κάλυψη όλων των οργανικών κενών, καθώς και τον έγκαιρο προγραμματισμό πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των λειτουργικών κενών. Η κα Τσούφη τόνισε ότι, παρά τον αυξημένο αριθμό αιτήσεων για Παράλληλη Στήριξη για το σχολικό έτος 2018 – 2019, θα γίνουν πολύ περισσότεροι διορισμοί για την κάλυψη των αναγκών στις σχολικές δομές της ειδικής αγωγής σε σχέση με τα προηγούμενα σχολικά έτη. Ως προς τους μόνιμους διορισμούς, πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Παιδείας τον Οκτώβριο «ανοίγει τη διαβούλευση» με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, προτού κατατεθεί το νομοσχέδιο για τη διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.  ζήτησε από την κα Υφυπουργό: α) τη στελέχωση και την ενίσχυση του διεπιστημονικού ρόλου των ΚΕΣΥ (ΚΕΔΔΥ) ως του αποκλειστικού φορέα εκπαιδευτικής αξιολόγησης και διάγνωσης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών, β) ο βασικός προσανατολισμός των ΕΔΕΑΥ να είναι η διαμεσολάβηση ανάμεσα στην οικογένεια και το σχολείο, καθώς και η συμβουλευτική υποστήριξη.  Το Υπουργείο με νομοθετική ρύθμιση να προβλέψει την δημιουργία τεσσάρων οργανικών θέσεων, ήτοι μία (1) θέση εκπαιδευτικού ΕΑΕ, μία (1) θέση λογοθεραπευτή, μία (1) θέση ψυχολόγου και μία (1) κοινωνικού λειτουργού, γιατί έτσι διευρύνεται ο διεπιστημονικός τους χαρακτήρας, και γ) την στήριξη του κοινωνικο-εκπαιδευτικού μοντέλου διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την απομάκρυνση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος από το ιατρικό μοντέλο.

2.  Η προσβασιμότητα στα σχολικά κτίρια των γενικών και των ειδικών σχολείων ταλανίζει για δεκαετίες το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Θέσαμε και θέτουμε διαρκώς στις ηγεσίες του Υπουργείο Παιδείας το οξύτατο πρόβλημα της σχολικής στέγης, φέρνοντας δεκάδες παραδειγμάτων: ΣΑΠ ΕΛΕΠΑΠ, 2ο & 4ο Ειδικά Δημ. Σχολεία Ιωαννίνων, ΣΜΕΑΕ Δήμου Αιγάλεω & Περιστερίου, ΣΜΕΑΕ Πειραιά, ΣΜΕΑΕ Θεσσαλονίκης κ.ά. Οι Δήμοι και οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις κωφεύουν. Η κ. Υφυπουργός εξήγησε ότι οι Δημοτικές Αρχές έχουν τις αρμοδιότητες για τα σχολικά κτίρια και ότι το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε για το έτος 2018 διπλάσια κονδύλια για να υπάρχει ασφαλής και προσβάσιμη σχολική στέγη.

3. Ζητήθηκε να ανοίξει ένας επιστημονικός διάλογος για τα Προγράμματα Σπουδών, τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά βιβλία που χρησιμοποιούνται στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και τα γενικά σχολεία της Π.Ε. & της Δ.Ε.. Εξηγήσαμε στην κ. Υφυπουργό ότι είναι βασανιστικό και αντιφατικό να διατίθενται τα ίδια βιβλία των Γυμνασίων και των Επαγγελματικών Λυκείων στους μαθητές/τριες των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων και Λυκείων. Και με αυτά τα «δύσκολα βιβλία να διδάσκονται, να διαγωνίζονται και να αξιολογούνται οι μαθητές/τριες των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων και Λυκείων.  Η κ. Τσούφη εξέφρασε τον προβληματισμό της σχετικά: α) με το ποιος τύπος σχολικής μονάδας είναι ο καταλληλότερος για κάθε μαθητή/τρια, και β) την αναγκαιότητα κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων που προκύπτει από τις σπουδές και τον τίτλο αποφοίτησης.

4. Το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- περιέγραψε στην κ. Υφυπουργό Παιδείας: α) τη σπουδαιότητα της νομοθετικής κατοχύρωσης της δίχρονης προσχολικής αγωγής για την κοινωνικο-συναισθηματική και γνωστική εξέλιξη των νηπίων,  και β) την αναγκαιότητα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης και Συνεκπαίδευσης στηρίζοντας την πρώιμης παρέμβαση για τα νήπια με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και γ) την αναγκαιότητα αύξησης των θέσεων νηπιαγωγών ειδικής αγωγής στα Νηπιαγωγεία, στα ΚΕΣΥ και τις ΕΔΕΑΥ.

5. Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρείται ότι την τελευταία τριετία  η ειδική αγωγή και εκπαίδευση άρχισε να κατανοείται ως  αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής αγωγής όπως αποτυπώθηκε με τους  νόμους  4368/16 (άρθ. 11), 4415/16 (άρθ. 48) και 4452/2017 (άρθ. 11). Ωστόσο, εξηγήσαμε στην κ. Υφυπουργό Παιδείας ότι ο θεσμός της Συνεκπαίδευσης του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 συναντά ανυπέρβλητα εμπόδια, εξαιτίας της κατάργησης του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου και της ενίσχυσης του διοικητικού συγκεντρωτισμού που εισήγαγε ο Ν. 4457/2018. Η κ. Υφυπουργός Παιδείας είπε ότι ο νέος νόμος είναι στα αρχικά στάδια εφαρμογής και το Υπουργείο Παιδείας είναι ανοικτό σε προτάσεις του Π.Ε.Σ.Ε.Α. και άλλων φορέων για βελτίωση της παρεχόμενης ειδικής αγωγής.

Επίσης από την πλευρά του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α., αφού επικροτήθηκε η θετική στάση του Υπουργείου Παιδείας που φρόντισε τα δύο τελευταία σχολικά έτη να καλύψει τα λειτουργικά κενά με αναπληρωτές στις σχολικές δομές της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης, ζητήθηκε: α) να γίνουν μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις στα ΚΕΣΥ, στις ΕΔΕΑΥ και στις σχολικές δομές ειδικής αγωγής της Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, της Προσχολικής Αγωγής & της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και β) να ιδρυθούν νέα Τμήματα Ένταξης στα Γυμνάσια, στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά  Σχολεία. Επιπλέον αναλύθηκε στην Υφυπουργό Παιδείας κα Τζούφη Μερόπη η θέση του ΠΕΣΕΑ ότι οι προκηρύξεις για τους διορισμούς μονίμων στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρέπει να στηρίζονται στο άρθρο 48 του Ν. 4415/2016  στην κατεύθυνση της ισότιμης αντιμετώπισης των εργαζομένων στις δομές της ΕΑΕ.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

Ο Πρόεδρος                                Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου                           Λευτέρης Ρατσιάτος


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

              -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

* *

Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή (Υποτροφίες)

Υποβολή αιτήσεων για το χειμερινό εξάμηνο 2018 που ξεκινάει το Σεπτέμβριο στο Εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό που πραγματοποιεί το Πανεπιστήμιο Πατρών από κοινού με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ - ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ

ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΤΕ ΕΩΣ 20% ΥΠΟΤΡΟΦΙΑ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi_apognosi
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν την δημόσια εκπαίδευση. Μήπως εκεί οδηγείται και η Ελλάδα των funds στην εκπαίδευση και της ακραίας...
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα