Τα τελευταία τρία χρόνια έχει αλλάξει ο τρόπος υποβολής αίτησης για όσους συναδέλφους επιθυμούν να προσληφθούν στην εκπαίδευση ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι. Όμως από πέρυσι δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα με αποτέλεσμα εκατοντάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί να μην μπορέσουν να ενταχθούν στους πίνακες. Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να σκεφτεί πως πρόκειται για ανόητους που δεν μπορούν να υποβάλουν μια απλή αίτηση. Δεν είναι όμως πάρα πολλοί; Το Υπουργείο που έλαβε αρκετές διαμαρτυρίες, αυτό πιστεύει άραγε; Ή μήπως το σύστημα έχει κάποια προβλήματα τα οποία το Υπουργείο μετά την περσινή εμπειρία θα έπρεπε να εξετάσει και να λύσει; Να σημειώσουμε εδώ, ότι πέρυσι έμειναν εκτός πινάκων περίπου 600 αναπληρωτές.
Όμως το Υπουργείο υπήρξε άτεγκτο. Ήθελε μάλλον να πείσει τους εκπαιδευτικούς πως είχαν να κάνουν μόνο με μηχανές… Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν είναι ούτε μηχανές ούτε μια ομογενοποιημένη μάζα που λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Οι αναπληρωτές είναι πολλών ειδών άνθρωποι: κάποιοι έχουν υπηρετήσει τη δημόσια εκπαίδευση επί πολλά χρόνια, αρκετοί έχουν οικογένεια που παίρνουν μαζί τους εκεί όπου προσλαμβάνονται, άλλοι την αποχωρίζονται, άλλοι έχουν προβλήματα υγείας, οι περισσότεροι δεν έχουν άλλο εισόδημα για να συντηρηθούν αυτοί και οι οικογένειές τους, οι περισσότεροι βαρύνονται με πολλά έξοδα μετακίνησης, διαβίωσης αφού εργάζονται μακριά από την εστίες τους.
Τα τελευταία αρκετά χρόνια, με τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις και τους μηδενικούς διορισμούς αισθάνονται αναλώσιμοι και εγκλωβισμένοι σε ομηρία. Όχι, δεν είναι προς λύπηση. Είναι κατηρτισμένοι εκπαιδευτικοί, πολλοί με μεγάλη εμπειρία που συνειδητά ανταποκρίνονται στον εκπαιδευτικό και ανθρωπιστικό τους ρόλο. Δεν πρόκειται για ύμνο των αναπληρωτών αν και όλοι γνωρίζουν, και πρώτο το Υπουργείο, πως σε κάποιες απομακρυσμένες περιοχές, κυρίως νησιωτικές, αν δεν πάνε αναπληρωτές, σχολεία δεν ανοίγουν το Σεπτέμβρη.
Το Υπουργείο από την άλλη πλευρά, μοιάζει να επιτελεί ρόλο διαδικαστικό και μηχανιστικό και ασφαλώς όχι ανθρωπιστικό. Στο νομό μας πέρυσι ένας συνάδελφος, χρόνια αναπληρωτής, δεν έκανε «οριστικοποίηση» της αίτησής του και βρέθηκε εκτός πινάκων. Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ Λασιθίου, ο συνάδελφος δεν δικαιώθηκε.
Φέτος υπηρετεί σε σχολείο του νομού μας, συνάδελφος, αναπληρώτρια επί 10ετία που νοικιάζει σπίτι και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, που παρέχει ο ιδιοκτήτης, μαζί με άλλους πέντε ενοίκους. Έτσι αυτό φορτώνεται, συχνά δεν έχει καλό σήμα και πότε «μπαίνει», πότε «βγαίνει». Η ίδια έκανε την αίτηση αλλά δεν πήρε καμία επιβεβαίωση άμεση, ή βεβαίωση μη καταχώρισης της αίτησής της. Όμως δεν υπάρχει στον πίνακα των αναπληρωτών. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός ανήκει σε Ειδική Κατηγορία λόγω Σκλήρυνσης κατά Πλάκας και με πιστοποιημένο από ΚΕΠΑ ποσοστό αναπηρίας 67%. Δεν έχει άλλους οικονομικούς πόρους πλην του μισθού από την εργασία της, όπως βέβαια και άλλοι συνάδελφοι. Το Υπουργείο, με την «αδέκαστη» στάση του, να μην ανοίξει πάλι το σύστημα για όσους δεν μπόρεσαν να υποβάλουν την αίτησή τους έγκυρα ή έγκαιρα, «καταδικάζει όλους αυτούς στην ποινή της ενός έτους ΑΝΕΡΓΙΑΣ».
Οι προτάσεις μας:
Να ανοίξει ξανά το σύστημα για κάποιες μέρες ώστε να κάνουν αίτηση οι συνάδελφοι που για διάφορους λόγους δεν πρόλαβαν.
Να υπάρξει βελτίωση της πλατφόρμας ώστε να εκτυπώνεται βεβαίωση καταγραφής της αίτησης για τους ενδιαφερομένους.
Να μην εξαντλεί το υπουργείο την αυστηρότητά του σε τόσο σοβαρά ζητήματα που αφορούν την επιβίωση και την ζωή εκατοντάδων αναπληρωτών και να κρύβεται πίσω από σκληρές γραφειοκρατικές αντιλήψεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη